i-CTDi и i-DTEC: Дизелови двигатели Honda с Комън рейл система за директен инжекцион

i-CTDi и i-DTEC са имената на дизелови двигатели с турбокомпресор и комън рейл директна инжекционна горивна система. Те се използват в автомобили Honda от 2002 г. Тези двигатели са …
[Продължете да четете... ...]

Какво е TCS? Определение, функции и предимства

TCS означава система за Контрол на теглителната сила, с която се оборудват автомобили Audi, Peugeot, Volkswagen, Fiat, Renault и Seat. Тази система е проектирана за подобряване на управлението и …
[Продължете да четете... ...]

S-matic: особености, предимства и недостатъци

S-matic е функция за ръчна смяна на предавки за автоматичните трансмисии, с която се оборудват автомобилите. Тя е дебютирала през 1999, когато е излязло второто поколение на Honda Odyssey.  …
[Продължете да четете... ...]

D-4D двигатели: работни характеристики

D-4D е серия от дизелови двигатели с турбокомпресор и комън рейл директна инжекционна система. С тях се оборудват автомобили Toyota и Lexus cars. Двигателите за първи път са били …
[Продължете да четете... ...]

Какво е VSA? Функции и как работи

VSA (vehicle stability assist) е електронна система за контрол на стабилността, с която се оборудват автомобили Honda и Acura. Тя се е появила за първи път в края на …
[Продължете да четете... ...]

Какви са особеностите на TFSI? Особености и технически характеристики на двигателя

TFSI (Turbo fuel stratified injection) е запазена марка, която принадлежи на Volkswagen Group. Тя се използва за обозначаване на двигателите с турбокомпресор с директна горивна инжекционна система, с които …
[Продължете да четете... ...]

Какво е Comfortronic? Особености и технически параметри на скоростната кутия

Comfortronic е автоматична трансмисия с функция за ръчна смяна на предавки, с която се оборудват автомобили Lancia. Работен принцип на Comfortronic  Трансмисията Comfortronic е базирана на класическа автоматична скоростна …
[Продължете да четете... ...]

Active Select: особености, предимства и недостатъци

Active Select е система за ръчна смяна на предавки в ръчните трансмисии за автомобили Opel, Holden и Vauxhall. Ръчният режим подобрява динамичните характеристики на автомобила. Например, той подсигурява по-надеждно …
[Продължете да четете... ...]

Скоростна кутия Protronic: отличителни особености и технически характеристики

Protronic е безстепенна трансмисия с функция за ръчна смяна на предавки. С нея се оборудват автомобилите Proton, които се произвеждат от най-големия производител на автомобили в Малайзия, PROTON Holdings …
[Продължете да четете... ...]

2-Tronic – скоростни кутии за автомобили Peugeot

2-Tronic е 5-степенна автоматизирана трансмисия, с която се оборудват някои автомобили на Peugeot след 2005 г. Тя притежава режим за ръчно управление и може да се адаптира към индивидуален стил …
[Продължете да четете... ...]

Multimode manual transmission: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Multimode manual transmission (MMT) е автоматизирана трансмисия, която се използва при някои модели на Toyota. Тя може да работи в автоматичен и ръчен режим. Дебютирала е през 2006 г. …
[Продължете да четете... ...]

Какво е EGS? Особености и технически параметри на скоростната кутия

EGS е 6-степенна автоматизирана трансмисия с ръчен режим, която се използва в автомобили на Citroën и Peugeot. Тя е дебютирала през 2007 г. Нейният специален фърмуер позволява на скоростната …
[Продължете да четете... ...]

Трансмисия Allshift: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Allshift е автоматизирана ръчна трансмисия, с която се оборудват някои автомобили на Mitsubishi. Тя може да работи в автоматичен и ръчен режим. Дебютирала е на 6-ото поколение на автомобилите …
[Продължете да четете... ...]

Какво е TAPshift? Особености и технически параметри на скоростната кутия

TAPshift (Touch Activated Power) е режим за ръчна смяна на предавки в автоматични трансмисии. Използва се в автомобили произвеждани от General Motors Group. По-конкретно, на автомобили Saturn, Pontiac, Cadillac …
[Продължете да четете... ...]