Какво да направите ако ключа заседне в патрона за запалване

Какво да направите ако ключа заседне в патрона за запалване

Възможно е да изпаднете в ситуация, където, преди да тръгнете на път, осъзнавате, че ключа не се завърта в патрона за запалването. Понякога се случва да успеете да го завъртите в крайна сметка, обаче след пътуването не може да се извади от патрона. В тази статия ще потърсим причините блокиране на ключа и ще разгледаме най-простите методи за решаване на проблема.

10 причини ключа да не може да излезе от патрона за запалването

Воланът ви е блокиран

Почти всички съвременни автомобили са оборудвани със защитна система против кражба. В определени случаи, воланът и превключвателя на запалването предотвратяват шофирането на колата ви от крадци. Блокирането се задейства, когато завъртите волана без ключ в патрона за запалването или, когато се опитате да използвате грешен или силно износен ключ. Понякога, проблемът се причинява от опит да се завърти ключа без да е вкаран докрай в патрона. Освен това, защитната система може да се задейства, когато колелата на колата са завъртяни на една страна докрай, например, когато се паркирали на стръмен склон, или ако предните колела се опират в бордюр или друго препятствие. Обикновено, когато функцията на блокиране се включи, можете да чуете особено цъкане и няма да можете да извадите ключа от патрона за запалването изобщо.

Какво да направите: внимателно завъртете волана наляво-надясно, докато се опитвате да завъртите ключа в патрона. Това ще ви помогне да отключите волана. Не дърпайте ключа твърде силно, за да не го счупите.

Ключът е деформиран

Ако го носите в джоба си или портфейла, или го използвате за други цели, той може да се изкриви. Понякога, поради това ключът няма да се завърти или да излезе от патрона на запалването или дори не може да се вкара в него.

Какво да направите: забелязали сте, че ключа ви е изкривен? Не се опитвайте да го използвате, за да не повредите патрона на превключвателя. Запалете колата с резервния ключ. Ако нямате такъв, обърнете се към автосервиз. Специалистите ще възстановят формата на стария ключ за нула време или ще направят копие на ключа. Ако все пак сте вкарали изкривен ключ в стартера и е заседнал там, потърсете професионална помощ, за да го премахнете.

Ключалката на вратата е замръзнала

Това може да стане, ако навън е студено и се е натрупала вода в патрона на ключалката.

Какво да направите: ако колата ви е била дълго навън при температури под нулата или в неотопляемо помещение и подозирате, че ключалката е замръзнала, опитайте се да я разтопите. За да направите това, стоплете ключа си със запалка или свещ и го вкарайте в ключалката. Повторете тази стъпка няколко пъти. Можете да използвате и специално средство за разтопяване на ключалки. За да избегнете по-нататъшни проблеми, подсигурете стабилната работа на вентилационната система. Преди да оставите колата си за дълготрайно съхранение, проветрете салона, за да понижите температурата в него и да предотвратите кондензацията.

Акумулаторът е изтощен

При някои автомобили, когато акумулаторът е изтощен, ключът се блокира в стартера.

Акумулаторът е изтощен
Какво да направите: включете фаровете. Ако светлините не се включат, проблемът вероятно е в акумулатора. С помощта на волтметър, измерете напрежението на изводите на акумулатора. Ако напрежението е под 11.7 V, това означава, че акумулаторът е напълно изтощен. Вероятно ще е нужно да го смените или да го възстановите. Ако нямате мултиметър, пробвайте да подадете стартов ток на колата. Ако това помогне, проблемът е бил в акумулатора. Ако не, тогава има неизправност от друг вид.

Зъбите на ключа са износени

Нискокачествените ключове направени от неиздръжливи материали бързо получава абразично износване. Ключът започва да стои хлабаво в стартера и не може правилно да взаимодейства с подвижните части части на патрона на запалването.

Какво да направите: сравнете ключа, който използвате с резервния. Ако видите признаци на износване, сменете го. Ако старият ключ заседне в стартера, опитайте внимателно да го завъртите наляво-надясно и да го движите напред и назад. Вероятно ще успеете да откриете движението, което ще задейства механизма.

Неизправност на цилиндъра на запалването

Той също се износва с времето. Това може да се случи дори по-бързо поради навика на много шофьори да слагат тежки ключодържатели или други украшение на ключовете си. Когато автомобилът се движи, те създават допълнително натоварване върху частите на механизма.

Неизправност на цилиндъра на запалването
Какво да направите: ако успеете да извадите ключа от стартера, използвайте резервния. Ако проблема с блокирането на ключа остане, това означава, че цилиндъра е износен. Обърнете се към автосервиз, за да бъде сменен.

Патрона на цилиндъра и ключа са замърсени

Използването на неподходяща грес води до натрупване на замърсявания вътре в механизма и той може да блокира с времето. Обикновено, прорезите на ключа се замърсяват, ако се използва за цели различни от предназначението, например, разкъсването на тиксо при отваряне на пратки.

Какво да направите: за да почистите превключвателя, използвайте WD-40 или друго проникващо масло като го впръскате директно в ключалката. Ако е възможно, продухайте цилиндъра с въздух под налягане. След продухването и почистването на патрона, смажете го. Забършете ключа с кърпа без влакна напоена в WD-40, алкохол или разредител.

Избиране на грешна предавка

При автомобилите с автоматична трансмисия, ключът ще бъде блокиран в патрона на запалването докато не преместите скоростния лост на Park. За да отключите стартера при автомобили с ръчна скоростна кутия, скоростният лост трябва да е в неутрално положение.

Избиране на грешна предавка
Какво да направите: след пътуването, уверете се, че скоростният лост на автоматичната трансмисия е в положение Park. Ако случаят не е това, но вече сте спрели автомобила и изключили двигателя, натиснете педала на спирачките и сложете скоростния лост в положение Park. Опитайте се внимателно да извадите ключа. Ако е невъзможно, проверете дали скоростният лост може да бъде поставен в това положение изобщо. Ако е подвижен след като двигателят е спрян, закарайте колата на автосервиз за проверка на преобразувателя на въртящия момент, жилото и скоростния лост на автоматичната трансмисия, както и блокиращия механизъм на педала на спирачките.
Ако колата ви има ръчна скоростна кутия, натиснете педала на съединителя, сложете скоростния лост в неутрално положение и извадете ключа от стартера, докато го разклащате леко.

Ключът не е сложен в подходящо положение

Понякога, шофьорите забравят да завъртят ключа обратно в положение Lock.

Ключът не е сложен в подходящо положение
Какво да направите: Погледнете стартера. На него има отбелязани положения, за съответните режими: “ignition on”, “engine start”, “lock” (или “park”). Уверете се, че ключът е в положение “lock” или “0”. Ако е нужно, променете положението му.

Ключът е счупен

Прилагането на твърде много сила при завъртане на ключа в стартера може да доведе до счупването му. Трудно е да се извади частта от ключа, която е останала в механизма.

Какво да направите: опитайте се да премахнете фрагмента със специален екстрактор. Ако нямате такъв инструмент, потърсете професионална помощ. Не използвайте импровизирани средства, за да премахнете счупената част от ключа, защото може да повредите цилиндъра.

Заключение

Въпреки простата си контрукция, ключа на запалването е много важен предмет, който изисква внимание от шофьора. Автомобилът може да бъде запален само, ако ключът е в добро работно състояние. Ако ключът ви заседне в стартера, възползвайте се от съветите ни.

[Total: 0   Average: 0/5]