-
1
10 причини ключа да не може да излезе от патрона за запалването
- 1.1 Воланът ви е блокиран
- 1.2 Ключът е деформиран
- 1.3 Ключалката на вратата е замръзнала
- 1.4 Акумулаторът е изтощен
- 1.5 Зъбите на ключа са износени
- 1.6 Неизправност на цилиндъра на запалването
- 1.7 Патрона на цилиндъра и ключа са замърсени
- 1.8 Избиране на грешна предавка
- 1.9 Ключът не е сложен в подходящо положение
- 1.10 Ключът е счупен
Възможно е да изпаднете в ситуация, където, преди да тръгнете на път, осъзнавате, че ключа не се завърта в патрона за запалването. Понякога се случва да успеете да го завъртите в крайна сметка, обаче след пътуването не може да се извади от патрона. В тази статия ще потърсим причините блокиране на ключа и ще разгледаме най-простите методи за решаване на проблема.
10 причини ключа да не може да излезе от патрона за запалването
Воланът ви е блокиран
Почти всички съвременни автомобили са оборудвани със защитна система против кражба. В определени случаи, воланът и превключвателя на запалването предотвратяват шофирането на колата ви от крадци. Блокирането се задейства, когато завъртите волана без ключ в патрона за запалването или, когато се опитате да използвате грешен или силно износен ключ. Понякога, проблемът се причинява от опит да се завърти ключа без да е вкаран докрай в патрона. Освен това, защитната система може да се задейства, когато колелата на колата са завъртяни на една страна докрай, например, когато се паркирали на стръмен склон, или ако предните колела се опират в бордюр или друго препятствие. Обикновено, когато функцията на блокиране се включи, можете да чуете особено цъкане и няма да можете да извадите ключа от патрона за запалването изобщо.
Ключът е деформиран
Ако го носите в джоба си или портфейла, или го използвате за други цели, той може да се изкриви. Понякога, поради това ключът няма да се завърти или да излезе от патрона на запалването или дори не може да се вкара в него.
Ключалката на вратата е замръзнала
Това може да стане, ако навън е студено и се е натрупала вода в патрона на ключалката.
Акумулаторът е изтощен
При някои автомобили, когато акумулаторът е изтощен, ключът се блокира в стартера.
Зъбите на ключа са износени
Нискокачествените ключове направени от неиздръжливи материали бързо получава абразично износване. Ключът започва да стои хлабаво в стартера и не може правилно да взаимодейства с подвижните части части на патрона на запалването.
Неизправност на цилиндъра на запалването
Той също се износва с времето. Това може да се случи дори по-бързо поради навика на много шофьори да слагат тежки ключодържатели или други украшение на ключовете си. Когато автомобилът се движи, те създават допълнително натоварване върху частите на механизма.
Патрона на цилиндъра и ключа са замърсени
Използването на неподходяща грес води до натрупване на замърсявания вътре в механизма и той може да блокира с времето. Обикновено, прорезите на ключа се замърсяват, ако се използва за цели различни от предназначението, например, разкъсването на тиксо при отваряне на пратки.
Избиране на грешна предавка
При автомобилите с автоматична трансмисия, ключът ще бъде блокиран в патрона на запалването докато не преместите скоростния лост на Park. За да отключите стартера при автомобили с ръчна скоростна кутия, скоростният лост трябва да е в неутрално положение.
Ключът не е сложен в подходящо положение
Понякога, шофьорите забравят да завъртят ключа обратно в положение Lock.
Ключът е счупен
Прилагането на твърде много сила при завъртане на ключа в стартера може да доведе до счупването му. Трудно е да се извади частта от ключа, която е останала в механизма.
Заключение
Въпреки простата си контрукция, ключа на запалването е много важен предмет, който изисква внимание от шофьора. Автомобилът може да бъде запален само, ако ключът е в добро работно състояние. Ако ключът ви заседне в стартера, възползвайте се от съветите ни.
Коментирай