Шумове под предния капак, които не трябва да се игнорират

Шумове под предния капак, които не трябва да се игнорират

  1. СВИСТЕНЕ И БУЧЕНЕ

Те посочват неизправности в системата за задвижване на допълнителното оборудване и газоразпределителния механизъм. Обикновено свистящ звук се получава поради разтегнат ремък или счупен обтегач. Бученето е симптом на счупен лагер. Много е опасно да се игнорират тези неизправности.

Например, блокирал лагер на охладителната помпа или алтернатора може да причини скъсване на ремък, което води до пълна неработоспособност на спомагателното оборудване.

Още по-лошо е ако необичайни звуци се чуват от ангренажния ремък: скъсването му води до деформация на клапани и впоследствие, основен ремонт на двигателя.

  1. ТРОПАНЕ

Този звук обикновено се появява когато механизма за регулиране на газоразпределението се повреди. Понякога, може да се чуе когато датчика за положение на разпределителния вал е повреден. Повредите на тези елементи водят до неизправности в двигателя, понижаване на мощността му.

Понякога тропането може да бъде поради разтеглена ангренажна верига. Както при ремъка, неизправността трябва да бъде поправена незабавно.

  1. ШУМНИ ВИБРАЦИИ

Те са признак за износени опори на двигателя или неизправност на запалителна свещ.

  1. ЧУКАНЕ

Това е един от най-честите признаци за неизправност на двигателя. Признак е на много неизправности: повреден клапан, износени лагери на разпределителния вал, неизправности на цилиндри и бутала. Особеностите на звука на чукане може да се използва за откриване на дефекта.

  • Глухо тупкане, което се появява след загряване на двигателя и се превръща в дрънчене, когато педала на газта се натисне. Посочва критично износване на разпределителния вал и свързващите пръти.
  • Цъкане, което ясно се чува незабавно след палене на двигателя. Може напълно да изчезва след загряване. Това обикновено посочва неизправности на клапаните.
  • Неравномерно тъпо чукане от картера, което променя честотата си заедно с оборотите на двигателя посочва разваляне на лагерите на коляновия вал.
  • Тропане, което ясно се чува веднага след палене на двигателя и изчезва за няколко секунди може да е признак за недостатъчно или твърде много моторно масло, както и задръстване на масления филтър.
  • Остър метален звук, който внезапно се чува от сравнително нов двигател и става по-интензивен при повишаване на натоварванията, може да е признак за детонация в двигателя, причинена от ниско-октаново гориво.