
S tronic е автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която се монтира на модели Audi ot 2005г. Преди това е наричана DSG, при други производители на автомобили от Volkswagen Group. Тя комбинира предимствата на автоматичните и ръчните трансмисии, подсигурява максимален комфорт на шофиране, докато същевременно позволява на шофьора да сменя скорости ръчно, когато пожелае. Някои трансмисии S tronic са копия на скоростни кутии DSG, които се монтират от Volkswagen Group на повечето модели Škoda, SEAT и Volkswagen. Някои от тях са специално адаптирани за използване в коли с надлъжно монтирани двигатели и се срещат само при различни модели Audi.
Как работи S tronic
Конструкцията на трансмисията включва два главни вала с четни и нечетни предавки, всяка от които е свързана с индивидуален съединител. Докато една от предавките е активирана, електронния модул за управление на трансмисията анализира сигналите от различни датчици, избирайки която предавка на вторичния вал да се активира след това. За да се превключи на ръчен режим е нужно да се премести лоста на селектора в съответното положение или да се използват лостовете на волана.
Популярни версии на S tronic
Код на скоростната кутия | Брой предавки | Макс. Въртящ момент на двигателя, Н-м | Капацитет на двигателя, Л. | Разположение на двигателя | Вид съединител | Начало на производството | Модели, в които се използва |
DL501 (0B5) | 7 | 550 | 4.2 | Надлъжен | Мокър | 2008 | Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T |
DL800 (0BZ) | 7 | – | – | Надлъжен | Мокър | 2013 | Audi R8 4S; Audi R8 42 |
DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3.0 | Надлъжен | Мокър | 2015 | Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY |
DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3.2 | Напречен | Сух | 2003 | Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U |
DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2.5 | Напречен | Мокър | 2008 | Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U |
0СJ | 7 | 400 | 2,0 | Надлъжен | Мокър | 2016 | Audi A4 8W |
Чести неизправности на S tronic
Неизправности | Трансмисии |
Механизмът на двойния съединител се поврежда сравнително бързо. | DL501 (0B5). |
Соленоидите се задръстват с производни от износването на съединителя, когато маслото не се сменя на време. | DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
Лагерът на капака на съединителя се поврежда. | DL501 (0B5). |
Трансмисията се тресе, произвеждайки прекомерни вибрации. | DQ250 (02E). |
Трансмисията, прегрява, ако топлообменникът не се почиства редовно. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
Коментирай