Какво е S tronic? Особености и технически параметри на скоростната кутия

Какво е S tronic? Особености и технически параметри на скоростната кутия

S tronic е автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която се монтира на модели Audi ot 2005г. Преди това е наричана DSG, при други производители на автомобили от  Volkswagen Group. Тя комбинира предимствата на автоматичните и ръчните трансмисии, подсигурява максимален комфорт на шофиране, докато същевременно позволява на шофьора да сменя скорости ръчно, когато пожелае.  Някои трансмисии S tronic са копия на скоростни кутии  DSG, които се монтират от Volkswagen Group на повечето модели  Škoda, SEAT и Volkswagen. Някои от тях са специално адаптирани за използване в коли с надлъжно монтирани двигатели и се срещат само при различни модели  Audi.

Как работи S tronic 

Конструкцията на трансмисията включва два главни вала с четни и нечетни предавки, всяка от които е свързана с индивидуален съединител. Докато една от предавките е активирана, електронния модул за управление на трансмисията анализира сигналите от различни датчици, избирайки която предавка на вторичния вал да се активира след това. За да се превключи на ръчен режим е нужно да се премести лоста на селектора в съответното положение или да се използват лостовете на волана. 

Популярни версии на S tronic 

Код на скоростната кутия Брой предавки Макс. Въртящ момент на двигателя, Н-м Капацитет на двигателя, Л. Разположение на двигателя Вид съединител Начало на производството Модели, в които се използва
DL501 (0B5) 7 550 4.2 Надлъжен Мокър 2008 Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T
DL800 (0BZ) 7 Надлъжен Мокър 2013 Audi R8 4S; Audi R8 42
DL382 (0CK/0CL) 7 500 3.0 Надлъжен Мокър 2015 Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY
DQ250 (02E) 6 350 3.2 Напречен Сух 2003 Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U
DQ500 (0BT, 0BH,  0DL) 7 600 2.5 Напречен Мокър 2008 Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U
0СJ 7 400 2,0 Надлъжен Мокър 2016 Audi  A4 8W

Чести неизправности на S tronic

НеизправностиТрансмисии 
Механизмът на двойния съединител се поврежда сравнително бързо. DL501 (0B5).
Соленоидите се задръстват с производни от износването на съединителя, когато маслото не се сменя на време. DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH,  0DL). 
Лагерът на капака на съединителя се поврежда. DL501 (0B5).
Трансмисията се тресе,  произвеждайки прекомерни вибрации. DQ250 (02E).
Трансмисията, прегрява, ако топлообменникът не се почиства редовно. DQ500 (0BT, 0BH,  0DL).