ATTESA: описание, особености и работен принцип

ATTESA: описание, особености и работен принцип

ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain) е името на системите за задвижване на четирите колела в автомобилите на Nissan и Infiniti. Системата за първи път се е появила през 1987г., когато е излязъл модела Nissan Bluebird U12. Системата подобрява офроуд способностите на автомобила и му помага да придобива сцепление на хлъзгави повърхности. Тя помага да се използва ефикасно въртящия момент на двигателя и също така подобрява динамичните характеристики на колата и стабилността при завиване.

Как работи

Задвижването на четирите колела ATTESA може да е постоянно или при поискване. В ранните години, автомобилите с напречни двигатели са били оборудвани с раздатъчна кутия с планетарен централен диференциал. Той се е блокирал от вискозен съединител. Въртящият момент се е разпределял между четирите колела в зависимост от условията на пътя.

По-късно е използван AWD при поискване. Той не притежава централен диференциал. Вместо него, в раздатъчната кутия е разположена предавка с конусно зъбно колело, която е свързана с допълнителен вал на предния диференциал. Тази предавка постоянно предава въртящия момент към карданния вал. Вискозен съединител, управляван от бордовия компютър свързва карданния вал с редуктора на задния мост.

По-сложна система се поставя на автомобилите с надлъжни двигатели. Многодисков фрикционен съединител с помпа е наличен в раздатъчната кутия. Когато бъде изключен, 100% от въртящия момент на двигателя се предава само на задната ос.

Особености

Име Вид задвижване Отличителни особености Първа година на производство Автомобили оборудвани с тази система
ATTESA Постоянно Междуосевия диференциал с ограничено приплъзване се блокира от вискозен съединител. 1987 Nissan Bluebird U12, U13; Pulsar C13; Primera P10.
При поискване Задния мост се задейства от вискозен съединител, когато предния буксува и може да получи до 50% от въртящия момент на двигателя. 2000 Nissan Bluebird G10, N16; Pulsar C13; Primera P12.
ATTESA E-TS При поискване Многодисков съединител се използва като междуосеви диференциал. 50% от мощността може да се предаде на предната ос. Някои версии притежават твърд блокиращ съединител. Скоростите на въртене на предния и задния мост могат да се изравнят, когато се активира. 1989 Nissan Skyline R32, R33, GT-R, GTS-4, Cefiro SE4 LNA31, Stagea, Laurel C34, C35, Cedric; Infiniti M Y51, QX4, G V35, V35, M35 Y50, 37 Y51, QX70 Y51, EX J50.
ATTESA E-TS Pro   Използват се същите устройства като при ATTESA E-TS. Разликата е в самоблокиращия се диференциал с активно управление, който разпределя въртящия момент на двигателя между осите. 1995 Nissan Skyline R33, R34.

AUTODOC CLUB
Отключете своя асистент за поддръжка на автомобила!

Следете разходите, управлявайте записи, планирайте смяна на части и още.