ATTESA: описание, особености и работен принцип

ATTESA: описание, особености и работен принцип

ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain) е името на системите за задвижване на четирите колела в автомобилите на Nissan и Infiniti. Системата за първи път се е появила през 1987г., когато е излязъл модела Nissan Bluebird U12. Системата подобрява офроуд способностите на автомобила и му помага да придобива сцепление на хлъзгави повърхности. Тя помага да се използва ефикасно въртящия момент на двигателя и също така подобрява динамичните характеристики на колата и стабилността при завиване.

Как работи

Задвижването на четирите колела ATTESA може да е постоянно или при поискване. В ранните години, автомобилите с напречни двигатели са били оборудвани с раздатъчна кутия с планетарен централен диференциал. Той се е блокирал от вискозен съединител. Въртящият момент се е разпределял между четирите колела в зависимост от условията на пътя.

По-късно е използван AWD при поискване. Той не притежава централен диференциал. Вместо него, в раздатъчната кутия е разположена предавка с конусно зъбно колело, която е свързана с допълнителен вал на предния диференциал. Тази предавка постоянно предава въртящия момент към карданния вал. Вискозен съединител, управляван от бордовия компютър свързва карданния вал с редуктора на задния мост.

По-сложна система се поставя на автомобилите с надлъжни двигатели. Многодисков фрикционен съединител с помпа е наличен в раздатъчната кутия. Когато бъде изключен, 100% от въртящия момент на двигателя се предава само на задната ос.

Особености

Име Вид задвижване Отличителни особености Първа година на производство Автомобили оборудвани с тази система
ATTESA Постоянно Междуосевия диференциал с ограничено приплъзване се блокира от вискозен съединител. 1987 Nissan Bluebird U12, U13; Pulsar C13; Primera P10.
При поискване Задния мост се задейства от вискозен съединител, когато предния буксува и може да получи до 50% от въртящия момент на двигателя. 2000 Nissan Bluebird G10, N16; Pulsar C13; Primera P12.
ATTESA E-TS При поискване Многодисков съединител се използва като междуосеви диференциал. 50% от мощността може да се предаде на предната ос. Някои версии притежават твърд блокиращ съединител. Скоростите на въртене на предния и задния мост могат да се изравнят, когато се активира. 1989 Nissan Skyline R32, R33, GT-R, GTS-4, Cefiro SE4 LNA31, Stagea, Laurel C34, C35, Cedric; Infiniti M Y51, QX4, G V35, V35, M35 Y50, 37 Y51, QX70 Y51, EX J50.
ATTESA E-TS Pro   Използват се същите устройства като при ATTESA E-TS. Разликата е в самоблокиращия се диференциал с активно управление, който разпределя въртящия момент на двигателя между осите. 1995 Nissan Skyline R33, R34.

club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.