Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.
За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Как да открия неизправности в окачването и носачите на автомобила?
Повредата на дори един елемент има отрицателно влияние върху управляемостта на автомобила: колата започва да тегли на една страна и има накланяне на каросерията при завиване и спиране. Тропане може да се чува от окачването, а гумите се износват неравномерно или необичайно бързо. Колелата не могат да се приравнят. Диагностиката може да покаже свободен ход на частите и пукнатини по маншоните.
Как мога да ремонтирам окачването и носачите самостоятелно?
Можете да смените самостоятелно шарнири, кормилни щанги и кормилни накрайници, карета, носачи, амортисьори, лагери на главината на колелата, тампони на стабилизатора, трансмисията и опори на двигателя. За да направите това, повдигнете автомобила, премахнете колелото и, ако е нужно, главината също. Почистете монтажните места. Когато затягате крепежните елементи, уверете се, че спазвате предписаният момент на затягане. След като приключите работа е нужно да изравните колелата в автосервиз.
Какво става, ако не ремонтирам окачването и носачите на колата ми?
Игнорирането на неизправности на окачването и носачите води до неправилна работа на кормилната и спирачната система, както и на трансмисията. Допълнително, това ще влоши стабилността на колата при шофиране по лоши пътища и завиване, и ще доведе до неравномерно износване на протектора на гумата. Ако карате автомобил с повредени носачи, има също и риск от разхлабване на колелата.