Признаци на неизправна запалителна система — Как да проверим запалителната система

Признаци на неизправна запалителна система — Как да проверим запалителната система
 7 признака на неизправна запалителна система: 
  1. Двигателят не пали.
    След няколко неуспешни опити да се запали автомобил с изтощен акумулатор, запалителните свещи може да бъдат залети с бензин. Ако това се случи, ще е нужно да се сменят.
  2. Нестабилен празен ход.
    Това може да е причинено от механично повредени запалителни кабели и късо съединение в намотката на бобината.
  3. Двигателят работи нестабилно при ускорение.
    Неизправността може да е поради попадане на вода върху бобините, запалителните свещи или запалителните кабели.
  4. Прегряване на двигателя.
    Това може да е причинено от износени запалителни свещи. Сменяйте ги според препоръчителния график за обслужване на производителя.
  5. Пукащи звуци от изпускателния колектор или заглушителя.
    Това се случва поради неправилно регулиране на запалването или запалителни свещи с грешно топлинно число.
  6. Повишена консумация на гориво.
    Възможните причини са повредени или разхлабени запалителни кабели.
  7. Електрическото оборудване може да не работи правилно.
    Това може да се получи, ако запалителния ключ има неизправности в резултат от изгаряне на контакти, неправилна употреба или опит за кражба на колата ви.
 Диагностика в 5 стъпки 
  1. Премахнете и прегледайте запалителноте свещи и запалителните бобини.
    Те не трябва да имат пукнатини или следи от нагар. Фугата между страничните и централните електроди на запалителните свещи трябва да е в допустимите стойности.
  2. Измерете съпротивлението на запалителните свещи с мултиметър.
    Закрепете единия контакт на устройството към резбата, а другия към централния електрод. Ако съпротивлението е повече от 6 кОм, компонентите трябва да се сменят.
  3. Премахнете и прегледайте капачката на дистрибутора.
    Уверете се, че контактната четка приляга плътно към повърхността на ротора и че няма пукнатини или термични повреди.
  4. Проверете напрежението на напълно зареденият акумулатор.
    Ако показанията са под 9.5 V акумулаторът трябва да бъде сменен.
  5. Включете двигателя по тъмно и погледнете под предния капак.
    Ако видите искри от запалителните кабели, това означава, че изолацията им е повредена.

AUTODOC CLUB
Отключете своя асистент за поддръжка на автомобила!

Следете разходите, управлявайте записи, планирайте смяна на части и още.