Целта на ремонта на каросерията е да се възстановят структурните измерения, формата и здравината на каросерията и да се възстанови добрият ѝ външен вид. За извършването на тази работа са нужни съответните умения и познания от работника и често трябва да се използва специално оборудване.
Ремонта на каросерията, в зависимост от естеството и степента на повредите, може да включва следните авто услуги:
- i Възстановяване на боята. Нужно е, ако има оранжево люспене, подуване, дълбоки драскотини, отчупвания и други дефекти. За целта е нужно да се шкури повредената област, да се китоса, грундира и боядиса. За избирането на правилния цвят се използва спектрофотометър.
- i Премахване на огъвания без боядисване. Това е достатъчно в случай на малки феромации без пречупвания. Извършва се чрез дърпане или натискане.
- i Изправяне. Този метод се използва в случай на значителни дефекти с остри ръбове. Работата се извършва с помощта на специални чукове и впоследствие е нужно боядисване.
- i Обработка против корозия. Тя включва нанасянето на предпазен препарат върху дъното и кухините на автомобила.
- i Заваряване. Препоръчва се в случаите на проникваща корозия. Счупвания и пукнатини на металните компоненти, когато смяната им не е практична.
- i Лепене с нагряване на предната и задната броня. То позволява възстановяване на целостта на частите и ремонтиране на крепежните елементи.
- i Възстановяване на структурните измерения. Това се извършва на специална машина за изправяне на рамката на автомобила.
- i Монтиране на нови компоненти. Това е нужно, ако е невъзможно или неизгодно да се възстановят повредените компоненти.
Ремонтът на каросерията включва също и абразивно полиране. То позволява премахване на малки драскотини и ожулвания и възстановяване на първоначалния блясък на боята. Включва използването на пасти с различна едрина на зърната и машина за полиране. По време на работата е важно да се избере подходяща скорост на машината за полиране и да се прилага правилно усилие, за да не се изтъни слоя на боята.
Ремонтът на каросерията, обикновено, се състои от няколко вида работа. Например, след заваряването, областта се полира, обработва с препарати против корозия и боядисва. След отстраняването на огъвания често е нужно да се нанесе кит за изравняване на повърхността на частите на каросерията.
Ако се появят каквито и да е дефекти по боята на автомобила ви, свържете се с автосервиз възможно най-скоро. Дори и малките повреди могат да доведат до дълбока корозия и намаляване на здравината на автомобила.
Дэн
Усмихнат техник с много опит от участията във видео уроците на AUTODOC;
Винаги носи своите защитни очила;
състезава се със своето BMW X5 E53;
мечтае да получи наградата Златно копче за получаване 1,000,000 абонати в YouTube.
Коментирай