Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.
За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Какви филтри е нужно да се сменят в колата?
Всички филтри в автомобила е нужно да се сменят периодично. Сред тях са масления филтър и въздушния филтър, както и трансмисионния, горивния и салонния филтър. При дизеловите двигатели има също и филтър за твърди частици, който трябва да се сменя.
Колко често е нужно да сменям филтрите в колата си?
Филтъра за твърди частици няма предписан интервал на смяна и трябва да се сменя, когато е нужно. Всички други части трябва да се сменят стриктно според графика посочен от производителя на автомобила. Масленият филтър се сменя заедно с моторното масло, средно на всеки 10 000 – 15 000 км. Филтъра на автоматичната трансмисия, заедно с трансмисионната течност, трябва да се сменя на всеки 60 000 км, а на ръчните скоростни кутии – на всеки 80 000 км. Периода на експлоатация на касетата на въздушния филтър е до 10 000 – 15 000 км, обаче, ако карате в запрашени области, периода на експлоатация на частта намалява наполовина. Нов филтър за купе трябва да се монтира два пъти в годината: преди началото на пролетта и есента.
Какво става ако не сменя филтрите на колата?
Задръстен маслен филтър води до ускорено износване на компонентите на двигателя, докато неизправен горивен филтър води до нестабилна работа на двигателя и понижен задвижващ момент. Ако не спазвате интервалите за смяна на въздушния филтър, консумацията на гориво се повишава, а мощността на двигателя намалява. Износената касета на салонния филтър затруднява вентилацията на купето и не може да предотвратява навлизането на прах и неприятни миризми вътре. Използването на неизправен трансмисионен филтър съкращава периода на експлоатация на трансмисията.