Един от признаците на неизправност в двигателя и свързаните с него системи е излизането на пушек от ауспуха. Много проблеми могат да се открият по цвета и структурата му. В тази статия, ние ще ви кажем какви цветове може да има пушека от ауспуха и причините за появяването му.
Защо излиза пушек от колата ми при палене?
Ако излиза пушек от двигателя само, когато го палите, особено при температури под нулата или сухо време, и изчезва след като двигателят загрее, това не е признак за неизправност: така се изпарява кондензираната влага от изпускателната система.
Защо излиза бял пушек от ауспуха?
Ако пушекът от ауспуха не изчезва след като двигателят загрее и това се случва в сухо и горещо време, това е признак, че в двигателя попада вода. Обикновено, това се случва по два начина: или при смесване с охладителната течност, което е признак за загуба на херметичност на гарнитурата на цилиндровата глава или охладителната система, или заедно с горивото, ако е нискокачествено.
Как да спра излизането на бял пушек от ауспуха? Извършете следните стъпки:- Проверявайте нивото на охладителната течност в резервоара. Рязкото и понижаване е признак, че херметичността на охладителната система е загубена.
- Преглеждайте двигателното отделение: течовете често могат да се открият на връзката между двигателния блок и цилиндровата глава.
- Погледнете в резервоара за охладителна течност. Наличието на масло в нея е недиректен признак за загуба на херметичността на гарнитурата на цилиндровата глава и, заедно с белия пушек, може да е признак, че попада охладителна течност в горивните камери на двигателя.
- Проверете гърловината за наливане на масло. Не трябва да има бяла пяна по нея.
- Ако поне един от гореспоменатите признаци бъде открит, закарайте колата си на автосервиз за професионална диагностика. Като част от ремонта може да е нужна смяна на гарнитурата на цилиндровата глава и, вероятно, шлифоване на контактните повърхности на двигателния блок и цилиндровата глава.
- Ако няма проблеми с охладителната система, пробвайте да използвате друга бензиностанция.
- Проверете дали резервоара за гориво е херметичност. Ремонтирайте го или го сменете, ако е нужно.
Ако излиза бял пушек от колата ми, мога ли да продължа да я шофирам?
Не, не можете. Никога не отлагайте решаването на проблеми: когато се смеси охладителна течност с маслото, тя го разрежда, което му влошава смазващите качества. Това може да доведе до унищожаването на подвижните части на двигателя. Така че, дори за да стигнете до автосервиз, е по-добре да се обърнете към пътна помощ.
Понякога, белият пушек излиза изпод предния капак. Това може да е признак на завиране на охладителната течност и прегряване на двигателя, както и загуба на херметичност на радиатора или тръбите му. В този случай, незабавно спрете колата и оставете двигателя да се охлади. Прегледайте охладителната система за течове. Ако се открие сериозен теч, продължаването на шофирането не е позволено.
Защо излиза черен пушек от колата ми?
Плътният черен пушек от ауспуха е признак за твърде богата горивна смес. Това може да се причини от задръстен въздушен филтър, поради което се подава по-малко въздух на двигателя, неизправности на горивната помпа или регулатора, което води до повишено налягане в горивопровода.
Ако забележите проблем, следвайте тези стъпки:- Измервайте налягането на горивната система с манометър.
- Проверете инжекторите. За да направите това, използвайте мултиметър за измерване на съпротивлението и сравнете получените стойности с номиналните. За по-детайлна диагностика, която трябва да се извърши на специален стенд, закарайте колата си на автосервиз.
- Уверете се, че датчиците за кислород функционират правилно. Първо, проверете дали датчиците са надеждно свързани към контактите. Почистете ги ако е нужно. Разглобете частта и я прегледайте. Наличието на отлагания по защитната тръба на компонента е признак, че е нужно да я смените.
- Включете запалването. Свържете сондите на мултиметър към веригата на парното. Напрежението трябва да бъде 12 В.
- Свържете сондите към сигналния кабел и масата на шасито. Показанията на мултиметъра трябва да са 0.45 В.
- Премахнете конектора от устройството. Измерете съпротивлението между контактите на парното. Показанията може да са различни според вида на датчика, но трябва да не са повече от 2-10 Ома.
- Монтирайте нов датчик на мястото на повредения.
- Ако имате дизелова кола, включете дизеловия филтър за твърди частици в режим на регенерация.
- При дизеловите автомобили, плътният черен пушек може да е причинен от задръстен филтър за твърди частици.
Мога ли да продължа да шофирам, ако излиза черен пушек от ауспуха?
Защо излиза син пушек от ауспуха ми?
Ако излиза син пушек от ауспуха, това е признак, че попада масло в горивните камери. Това обикновено се причинява от износване на частите от бутално-цилиндровата група, залепване на буталните пръстени, унищожаване на уплътненията на стъблото на клапана и използването на масло с неподходящ вискозитет.
Ето какво е нужно да направите:- Уверете се, че в смазващата система се използва подходящо масло. Ако случаят не е такъв, сменете го с промиване на системата.
- Измерете компресията в цилиндрите. Ако е недостатъчна, херметичността на горивните камери се губи. Ще е нужна по-подробна диагностика.
- Закарайте колата си на автосервиз: доста често, когато излиза син пушек от ауспуха на автомобила, това е признак за нужда от основен ремонт на двигателя. Той е невъзможно да бъде извършен без помощта на специалисти.
Какво става, ако продължа да шофирам, когато излиза син пушек от ауспуха?
Заключение
Пушекът от ауспуха почти винаги е признак за неизправности в различни системи на автомобила. Не можете да игнорирате този признак. Все пак, колкото по-рано решите диагнозирате неизправността, толкова по-малко щети ще причини на колата ви.
Коментирай