
4motion е патентованото име на системите за задвижване на четирите колела на автомобили Volkswagen. Тя се използва от 1998г. Преди това, всички версии на задвижването на четирите колела са наричани “Syncro”. Повишените офроуд способности на пресечен терен и рохкави или хлъзгави повърхности са сред основните предимства на тази система.
Как работи
Постоянното задвижване 4motion може да се открие при автомобили с надлъжни двигатели. То използва самоблокиращ се диференциал Torsen. Той разпределя въртящия момент на двигателя в съответствие с условията на пътя и предава по-голямата част от него на оста с по-добро сцепление.
Електронно-контролирания многодисков съединител Haldex е особеност на системата при поискване. В нормални условия, всичкият въртящ момент се разпределя само към една ос. Ако предните колела започнат да буксуват, задните колела се задейства и до 100% от въртящият момент може да се прехвърли към тях незабавно.
4WD при поискване се среща по-рядко. Задвижването на всички колела се активира от шофьора и подсигурява твърда връзка между предната и задната ос. Предназначено е само за офроуд шофиране и каране по хлъзгави повърхности.
Модели Volkswagen оборудвани с 4motion
Вид задвижване | Автомобили |
Постоянно задвижване на четирите колела с диференциал Torsen | Passat B5; Phaeton 3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9. |
При поискване със съединител Haldex | Golf 1J1, 1K1, 1K5, 5K1; Bora 1J2, 1J6; Passat B6, B7; Tiguan 5N, AD1, BW2. |
4WD с ръчно включване | Amarok 2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B. |
Коментирай