Как да проверите запалителната система

Как да проверите запалителната система

Запалителната система е отговорна за паленето на двигателя. Основните ѝ компонента са акумулатора, запалителен ключ, електронен контролен модул, запалителни бобини, високоволтови кабели и запалителни или подгревни свещи. За да избегнете неизправности на двигателя или проблеми с паленето, ние препоръчваме да проверявате състоянието на тези елементи редовно. В тази статия ние ще посочим най-честите причини за неизправности и ще обясним правилната процедура за откриване на проблеми.

6 признака за неизправности на запалителната система

  1. Двигателят не пали. Това най-често се случва през зимата, когато моторното масло става по-гъсто заради студа, а акумулатора губи заряда си по-бързо. След няколко неуспешни опита за палене на колата, запалителните свещи могат да се наводнят с бензин. Ако случаят е такъв, те трябва да се сменят.
  2. Нестабилен празен ход. Това може да се причини от повредени високоволтови кабели или късо съединение в намотката на запалителната бобина. Използването на износен акумулатор често води до съкратен период на експлоатация на тези компоненти.
  3. Двигателят работи нестабилно при ускорение. Често виновникът в тази ситуация е попадна вода в запалителните бобини, запалителните свещи или високоволтовите кабели. Например, това може да стане, ако миете двигателното отделение с вода под налягане.
  4. Пукащи звуци идващи от всмукателния колектор или заглушителя. Това се случва поради неправилно регулирано запалване след некачествен ремонт. Освен това, използването на запалителни свещи с неподходящо топлинно число може да причини необичайни звуци също.
  5. Повишена консумация на гориво. Обикновено се причинява от неправилно закрепени високоволтови кабели или повредена изолация, което ги кара да се повредят. Това води до нестабилно подаване на захранване.
  6. Неизправности на електрическото оборудване. Това може да стане, ако запалителния ключ е повреден поради изгорели електрически контакти. Също така, това устройство може да се повреди поради невнимателна употреба или след опит за кражба.

Как да извършите диагностика на елементите на запалителната система

  • Запалителни свещи. Прегледите се извършват визуално или с помощта на мултиметър. Използвайте подходящ гаечен ключ за свещи, за да развиете компонента и след това проверете как изглеждат. Външната изолация трябва да няма дефекти и не трябва да има отлагания по електрода. Също така, луфта между страничният и централния електрод трябва да бъде в рамките на посочените стойности. Свържете единият извод на мултиметъра към резбата на свещта, а втория – към електрода. Ако устройството покаже съпротивление над 6 kΩ, сменете запалителната свещ.

Запалителни свещи.

  • Бобини. Уверете се, че конекторите им са херметични. Пукнатини или следи от сажди по бобините са признак, че е нужно да бъдат сменени. Използвайте омметър или осцилоскоп, за да измерите съпротивлението им. Можете да намерите препоръчителните стойности в техническата документация на автомобила. За първичната намотка, тази стойност е равна на около 1 Ω, а за вторичната – до 20 kΩ.

Бобини.

  • Капачка на запалителния дистрибутор. Нужно е да преглеждате частта редовно за пукнатини, термични щети или лош контакт между четките и повърхността на ротора. Преди проверката, почистете капачката внимателно.

Капачка на запалителния дистрибутор.

  • Високоволтови кабели. За да се уверите, че изолацията им е цяла, прегледайте ги за пукнатини, огъвания и абразия. Ако видите искри близо до компонентите, когато по тъмно двигателят работи, това е признак за повреда на изолацията. За по-щателна диагностика, ще ви е нужен мултиметър. Съпротивлението на здравите кабели не трябва да е по-малко от 10 kΩ.

Високоволтови кабели.

Защо игнорирането на тези неизправности е опасно

Неправилната употреба на запалителната система изисква незабавни измервания. Освен проблемите с паленето на двигателя, ще забележите загуба на мощност и повишена консумация на гориво. Двигателят започва да прегрява редовно, което може да доведе до скъп основен ремонт. Освен това, двигателят работи нестабилно и прави необичайни звуци.

Заключение

Периодът на експлоатация на двигателя редовн зависи от състоянието на запалителната система. Следвайте препоръките за диагностика на AUTODOC, за да откриете и да се справите с проблема своевременно, както и да се наслаждавате на безпроблемната работа на колата си.

[Total: 0   Average: 0/5]