
Прости техники от AUTODOC
- Извършете визуален преглед
- Ако има корозия по изводите на акумулатора, почистете ги с телена четка и медна грес.
- Ако забележите повреди по корпуса му е най-добре да смените акумулатора.
- Проверете нивото на електролита с помощта на индикатора
Премахнете всякакъв прах и замърсявания от индикатора и вижте цвета му:- Зеленото означава, че нивото на електролита и заряда са нормални.
- Бялото означава, че зарядът е слаб и е нужно зареждане.
- Червеното означава, че киселинността на електролита се е повишила нивото на водата се е понижило

- Проверете нивото на електролита чрез специалните отбелязвания на корпуса на акумулатора
Уверете се, че нивото на електролита е между означенията “min” и “max”.
- Проверете нивото на електролита с помощта на стъклена пръчица, ако акумулаторът ви няма отбелязвания посочващи нивото
- Паркирайте колата на равна повърхност. Почистете клетките на акумулатора от прах и замърсявания.
- Премахнете капачката на клетката и вкарайте стъклената пръчица.
- Когато стъклената пръчица достигне оловните пластини, напълнете я и я извадете.
- Сложете капачката на мястото ѝ.
- Височината на електролита в тръбата показва нивото му в акумулатора.

- Проверете гъстотата на електролита
- Почистете клетките на акумулатора от прах и замърсявания.
- Премахнете капачката на клетката и вкарайте хидрометъра.
- Извадете пълна проба от електролита с хидрометъра. Поплавъка трябва свободно да плава в течността.
- Показанията, където електролита се среша със скалата на поплавъка, показват гъстотата на електролита.
- Внимателно изпразнете електролита обратно в акумулатора.
- Сложете капачката на мястото ѝ.
- Измерете напрежението на акумулатора с волтметър или мултиметър
Включете мултиметъра в режим на измерване на постоянно напрежение и настройте диапазона на 20 волта.
Свържете черната сонда на мултиметъра към отрицателния извод на акумулатора, а червената сонда към положителния извод. Използвайте показанията от екрана на мултиметъра.- Ако акумулаторът е напълно зареден, напрежението трябва да надвишава 12.6 волта. Ако напрежението е по-малко от 12.6 волта, това означава, че зарядът на акумулатора е под 50%.
- Ако напрежението на акумулатора е по-малко от 11,6 волта, това означава, че акумулаторът е напълно разреден.

- Проверете заряда на акумулатор с тестер – товарна вилка за акумулатор
Свържете сондите към положителния и отрицателния извод на акумулатора:
- Измерете напрежението на акумулатора без натоварващо съпротивление.
- Акумулаторът на колата е зареден на 100%, ако показанията са между 12.6 и 12.9
- Акумулаторът е разреден, ако показанията са по-ниски от 11.5
- Измерете напрежението на акумулатора с натоварващо съпротивление.
- Акумулаторът е зареден на 100%, ако показанията са повече от 10.2
- Акумулаторът е напълно разреден, ако показанията са по-ниски от 7.8
Коментирай