Двигателите CRD са дизелови двигатели с турбокомпресор с директна инжекционна горивна система, с които се оборудват автомобили Chrysler, Dodge и Jeep cars. Те се предлагат от 2000 г. Тези двигатели се произвеждат от VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG и Daimler AG. Отличават се с висока производителност и отлични стойности на въртящ момент.
Особености на двигателите CRD
Повечето двигатели CRD имат чугунен двигателен блок; версиите с алуминиев блок са редки. Цилиндровата глава винаги се произвежда от алуминий. В газоразпределителния механизъм се използва верига или ремък. Обикновено се използва комън рейл за подава на горивото. Двигателите ECD, които са оборудвани с инжектори помпа-дюза са изключение. Турбокомпресорите за тези двигатели обикновено се произвеждат от Garrett или IHI.
Популярни двигатели CRD
Код | Производител | Капацитет на двигателя, Л. | Брой и разположение на цилиндрите. | Брой клапани | Макс. мощност, кс. | Макс. въртящ момент, Н-м | Начало на производството | Модели автомобили, оборудвани с този вид двигател |
ENJ | VM Motori | 2.5 | редови – четири | 16 | 141 | 340 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ENS | VM Motori | 2.8 | редови – четири | 16 | 160–200 | 360– 460 | 2006 | Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro |
ENR | VM Motori | 2.8 | редови – четири | 16 | 150–163 | 360–400 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ECD | Volkswagen AG | 2.0 | редови – четири | 16 | 140 | 310 | 2006 | Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK |
EXF | Fiat Powertrain/ VM Motori | 3.0 | V6 | 24 | 190– 250 | 440–570 | 2010 | Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2 |
EDJ | Daimler AG | 2.2 | редови – четири | 16 | 121– 150 | 300 | 2002 | Chrysler PT Cruiser |
ECE | Volkswagen AG | 2.0 | редови – четири | 16 | 140 | 310 | 2006 | Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK |
EXL | Daimler AG | 3.0 | V6 | 24 | 218 | 510 | 2005 | Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK |
Чести неизправности на двигателите CRD
Неизправности | Двигатели |
Клапанът за регулиране налягането на горивото често се поврежда. | ENJ; ENS; ENR |
Инжекторите често стават неизползваеми. | ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR |
Датчикът за масов разход на гориво се замърсява преждевременно. Това обикновено се причинява от скъсване на мембраната на клапана за вентилация на картерни газове. | ENJ |
Термостатът има сравнително кратък период на експлоатация. | ENJ; EXF |
Датчикът за положение на коляновия вал понякога се поврежда. | EDJ; ENJ |
Турбокомпресорът има кратък период на експлоатация. | ENS; EXL; ECE; ECD; ENR |
Конекторът на нагревателя на горивния филтър често губи херметичността. | ENS; ENR |
По EGR клапанът бързо се натрупва нагар и блокира. | ECD; ECE |
Маркучите на турбокомпресора са предразположени към напукване. | EXF |
Клапанът на масления радиатор на двигателя се чупи, водейки до недостиг на масло. | EXF |
Клапите на всмукателния колектор често блокират. | EXL; EDJ |
Бързите връзки в горивната система губят еластичността си, причинявайки образуване на въздушни балони. | EDJ |
Често има течове на моторно масло. | EXL |
Изпускателният колектор е предразположен към напукване. | EXL |
Коментирай