
Двигателите CRD са дизелови двигатели с турбокомпресор с директна инжекционна горивна система, с които се оборудват автомобили Chrysler, Dodge и Jeep cars. Те се предлагат от 2000 г. Тези двигатели се произвеждат от VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG и Daimler AG. Отличават се с висока производителност и отлични стойности на въртящ момент.
Особености на двигателите CRD
Повечето двигатели CRD имат чугунен двигателен блок; версиите с алуминиев блок са редки. Цилиндровата глава винаги се произвежда от алуминий. В газоразпределителния механизъм се използва верига или ремък. Обикновено се използва комън рейл за подава на горивото. Двигателите ECD, които са оборудвани с инжектори помпа-дюза са изключение. Турбокомпресорите за тези двигатели обикновено се произвеждат от Garrett или IHI.
Популярни двигатели CRD
| Код | Производител | Капацитет на двигателя, Л. | Брой и разположение на цилиндрите. | Брой клапани | Макс. мощност, кс. | Макс. въртящ момент, Н-м | Начало на производството | Модели автомобили, оборудвани с този вид двигател |
| ENJ | VM Motori | 2.5 | редови – четири | 16 | 141 | 340 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
| ENS | VM Motori | 2.8 | редови – четири | 16 | 160–200 | 360– 460 | 2006 | Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro |
| ENR | VM Motori | 2.8 | редови – четири | 16 | 150–163 | 360–400 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
| ECD | Volkswagen AG | 2.0 | редови – четири | 16 | 140 | 310 | 2006 | Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK |
| EXF | Fiat Powertrain/ VM Motori | 3.0 | V6 | 24 | 190– 250 | 440–570 | 2010 | Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2 |
| EDJ | Daimler AG | 2.2 | редови – четири | 16 | 121– 150 | 300 | 2002 | Chrysler PT Cruiser |
| ECE | Volkswagen AG | 2.0 | редови – четири | 16 | 140 | 310 | 2006 | Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK |
| EXL | Daimler AG | 3.0 | V6 | 24 | 218 | 510 | 2005 | Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK |
Чести неизправности на двигателите CRD
| Неизправности | Двигатели |
| Клапанът за регулиране налягането на горивото често се поврежда. | ENJ; ENS; ENR |
| Инжекторите често стават неизползваеми. | ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR |
| Датчикът за масов разход на гориво се замърсява преждевременно. Това обикновено се причинява от скъсване на мембраната на клапана за вентилация на картерни газове. | ENJ |
| Термостатът има сравнително кратък период на експлоатация. | ENJ; EXF |
| Датчикът за положение на коляновия вал понякога се поврежда. | EDJ; ENJ |
| Турбокомпресорът има кратък период на експлоатация. | ENS; EXL; ECE; ECD; ENR |
| Конекторът на нагревателя на горивния филтър често губи херметичността. | ENS; ENR |
| По EGR клапанът бързо се натрупва нагар и блокира. | ECD; ECE |
| Маркучите на турбокомпресора са предразположени към напукване. | EXF |
| Клапанът на масления радиатор на двигателя се чупи, водейки до недостиг на масло. | EXF |
| Клапите на всмукателния колектор често блокират. | EXL; EDJ |
| Бързите връзки в горивната система губят еластичността си, причинявайки образуване на въздушни балони. | EDJ |
| Често има течове на моторно масло. | EXL |
| Изпускателният колектор е предразположен към напукване. | EXL |







Коментирай