Двигатели CRD: какво означава и технически характеристики

Двигатели CRD: какво означава и технически характеристики

Двигателите CRD са дизелови двигатели с турбокомпресор с директна инжекционна горивна система, с които се оборудват автомобили Chrysler, Dodge и Jeep cars. Те се предлагат от 2000 г. Тези двигатели се произвеждат от VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG и Daimler AG. Отличават се с висока производителност и отлични стойности на въртящ момент.

Особености на двигателите CRD

Повечето двигатели CRD имат чугунен двигателен блок; версиите с алуминиев блок са редки. Цилиндровата глава винаги се произвежда от алуминий. В газоразпределителния механизъм се използва верига или ремък. Обикновено се използва комън рейл за подава на горивото. Двигателите ECD, които са оборудвани с инжектори помпа-дюза са изключение. Турбокомпресорите за тези двигатели обикновено се произвеждат от Garrett или IHI.

Популярни двигатели CRD

КодПроизводителКапацитет на двигателя, Л. Брой и разположение на цилиндрите. Брой клапаниМакс. мощност, кс.Макс. въртящ момент, Н-мНачало на производствотоМодели автомобили, оборудвани с този вид двигател
ENJVM Motori2.5редови – четири161413402000Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ
ENSVM Motori2.8редови – четири16160–200360– 4602006Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro
ENRVM Motori2.8редови – четири16150–163360–4002000Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ
ECDVolkswagen AG2.0редови – четири161403102006Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK
EXFFiat Powertrain/ VM Motori3.0V624190– 250440–5702010Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2
EDJDaimler AG2.2редови – четири16121– 1503002002Chrysler PT Cruiser
ECEVolkswagen AG2.0редови – четири161403102006Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK
EXLDaimler AG3.0V6242185102005Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK

Чести неизправности на двигателите CRD

НеизправностиДвигатели
Клапанът за регулиране налягането на горивото често се поврежда.  ENJ; ENS; ENR
Инжекторите често стават неизползваеми. ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR
Датчикът за масов разход на гориво се замърсява преждевременно. Това обикновено се причинява от скъсване на мембраната на клапана за вентилация на картерни газове. ENJ
Термостатът има сравнително кратък период на експлоатация. ENJ; EXF
Датчикът за положение на коляновия вал понякога се поврежда. EDJ; ENJ
Турбокомпресорът има кратък период на експлоатация. ENS; EXL; ECE; ECD; ENR
Конекторът на нагревателя на горивния филтър често губи херметичността. ENS; ENR
По EGR клапанът бързо се натрупва нагар и блокира. ECD; ECE
Маркучите на турбокомпресора са предразположени към напукване. EXF
Клапанът на масления радиатор на двигателя се чупи, водейки до недостиг на масло. EXF
Клапите на всмукателния колектор често блокират.  EXL; EDJ
Бързите връзки в горивната система губят еластичността си, причинявайки образуване на въздушни балони. EDJ
Често има течове на моторно масло.EXL
Изпускателният колектор е предразположен към напукване. EXL