
SRS (Supplemental Restraint System) представлява система за пасивна безопасност, целта на която е да предпази шофьора и пътниците при извънредна ситуация.
Сред елементите на SRS са:- странични и предни въздушни възглавници;
- активни подглавници;
- обтегачи на предпазните колани;
- сензори;
- управляващ модул.
SRS компонентите могат да са разположени в различни части на автомобила – под предния капак, в седалките, а също и на централната конзола.
SRS сензорите имат задачата да измерват параметрите на движение на автомобила, както и да следят позицията на пътниците в купето. Информацията се изпраща към управляващия модул, който дава команда на изпълняващите устройства.
В случай на извънредна ситуация, като например при удар със скорост 50 км/ч или повече се активират датчиците за инерция. В резултат на това управляващият модулът активира зарядите на въздушните възглавници и те последните се разгъват.

Надуването на въздушните възглавници се извършва чрез сух газ, съдържащ се в капсулите. Електрически импулс стапя последните и газа се отделя, изпълвайки въздушните възглавници.
Пиропатроните не се активират, ако:- автомобила се сблъска с мек обект;
- ударът е откъм задната част (активират се активните подглавници);
- ударът е отстрани и в оборудването няма странични въздушни възглавници.
Отделни датчици следят, дали пътниците са обезопасени с колан или не. След получаване на съответен сигнал от SRS модула, степента на опъване на предпазните колани може да бъде увеличена.
SRS системата си взаимодейства с централното заключване на автомобила – заключените по време на възникване на инцидента врати се отключват след сигнал от SRS системата. Това осигурява достъп на спасителите до пострадалите хора.
Коментирай