Как се почиства корпуса на дроселовата клапа

Как се почиства корпуса на дроселовата клапа

Съвременните всмукателни системи могат да работят дълго време без обслужване. Обаче, все пак е нужно да се предприемат превантивни мерки на приблизително всеки 120 000 км, за да работят безупречно. По-конкретно, добре е да се почиства корпуса на дроселовата клапа. Ще можете да се справите с тази задача самостоятелно само за 10 до 20 минути. В тази статия ще обсъдим симптомите на замърсената дроселова клапа и ще ви обясним как да я почистите самостоятелно.

Какво е корпуса на дроселовата клапа?

Този компонент е елемент на всмукателната система, който контролира количеството въздух, който се подава в горивните камери. Той има директно влияние върху процеса на формиране на горивната смес. Може да е с механично или електрическо задвижване. Монтира се в корпус свързан към маркучите на охладителната система, системата за вентилация на картерните газове и системата за изпарение на бензинови пари, връзки с датчици и т.н. На оста дроселната пластина е поставен датчик за положение, който измерва ъгълът на отваряне на дроселовата клапа и скоростта. Показанията от този датчик се използват от контролния модул на двигателя за регулиране на инжекциона и запалването.

Какво е корпуса на дроселовата клапа

При механичните компоненти, дроселната пластина е свързана към педала на газта с жило или лост: когато педалът се натисне, пластината се отваря до съответен ъгъл.

Механизмите с електрическо задвижване включват електрически мотор, който е отговорен за отваряне на въздушния канал; контролният модул на двигателя подава команди на този мотор според показанията от различни датчици.

 Какви са симптомите на замърсен корпус на дроселовата клапа?

  • Затруднения при паленето на двигателя. Поради формирането на отлагания, дроселовата клапа може да пуска по-малко въздух от нужното при малки ъгли на отваряне. Това води до понижено сцепление, особено при ниски обороти. Понякога, двигателят дори спира.
  • Нестабилни или високи обороти при празен ход. Това се случва, когато повече въздух от нужното се подава на двигателя, поради блокиране на механизма в отворено положение.
  • Повишена консумация на гориво. При някои автомобили, прекомерното подаване на въздух води до навлизане на повече гориво от нужното в двигателя. То изгаря напразно.
  • Понижена мощност на двигателя. Ако клапата не се отваря до нужният ъгъл, горивните камери не получават нужното количество въздух. Шофьорът може да забележи значително влошаване на динамиката на автомобила.

Как да почистите корпуса на дроселовата клапа без да я премахвате от автомобила?

  1. Паркирайте колата си на равна повърхност, за да имате достъп до двигателното отделение от всички страни. По-добре е да работите на открито или в добре проветрени помещения.
  2. Обезопасете автомобила си с клинове на гумите.
  3. Отворете предния капак. Откачете негативния извод на акумулатора.
  4. Намерете корпуса на дроселовата клапа. Той трябва да е някъде между въздушния филтър и всмукателния колектор. Ако имате затруднения с намирането на компонента, помолете помощник да натисне педала на газта, за да видите как се отваря дроселовата клапа.
  5. Определете какви инструменти ще са ви нужни, за да откачите тръбата на въздушния филтър. Подгответе ги. Освен инструментите, ще са ви нужни защитни ръкавици и очила, хартиени кърпи, малко моторно масло, малка мека четка или мека кърпа, хартиено тиксо или специална маркировъчна лента и спрей за почистване на дроселова клапа.
  6. С помощта на хартиеното тиксо или маркировъчната лента маркирайте всичките маркучи, които трябва да премахнете, за да достигнете корпуса на дроселовата клапа и въздуховода.
  7. С отвертка или гаечен ключ разхлабете скобата, която държи въздуховода.
  8. Откачете тръбата внимателно. Внимавайте да не повредите гарнитурата, ако има такава. Извършвайте работата внимателно, за да не откачите електрическите връзки и маркучи. Ако дроселовата клапа е свързана към въздушни тръби от двете страни, достатъчно е да премахнете само едната.
  9. Сложете очилата и ръкавиците си.
  10. Напръскайте със спрея за почистване на дроселова клапа по вътрешната повърхност на компонента. Оставете веществото да престои там 5-10 минути.
Напръскайте със спрея за почистване на дроселова клапа по вътрешната повърхност на компонента
  1. Премахнете замърсяванията с четка или мека кърпа. Имайте предвид: някои корпуси на дроселова клапа имат специално молибденово покритие. Трябва да ги чистите много внимателно.
  2. Използвайте хартиени кърпи, за да премахнете остатъците от почистващия препарат с разредените отлагания. Ако е нужно, обработете повърхността втори път.
  3. Изсушете механизма.
  4. Сложете капка масло на вала на клапата. Разпространете го, например, с клечка за уши.
  5. Закрепете тръбата на всмукателния колектор и затегнете скобата с приблизително същата сила, с която е била първоначално затегната. Върнете всичките маркучи обратно на местата им.
  6. Запалете двигателя. Оставете го да работи на празен ход няколко минути.
  7. Направете тест-драйв. Ако проблемите с двигателя са били причинени от замърсен корпус на дроселовата клапа, те трябва да изчезнат.

 Как да почистите корпуса на дроселовата клапа, когато го премахнете от колата?

Демонтирането на компонента позволява да го почистите възможно най-старателно, обаче отнема повече време.

 Направете следното: 
  1. Повторете стъпки 1, 2, 3, 4, и 5 от предния списък. Имайте предвид, че е възможно да се нуждаете от повече инструменти, защото ще трябва да премахнете целия механизъм. Освен това, препоръчва се да подготвите чист съд за източване на охладителната течност и малко нова охладителна течност, същата като тази, която използвате сега.
  2. Премахнете корпуса на въздушния филтър, ако е нужно, за да получите достъп до корпуса на дроселовата клапа.
  3. Разхлабете всички скоби и след това откачете всички електрически конектори, маркучи и тръби от корпуса на дроселовата клапа. Бъдете много внимателни, когато махате маркуча на охладителната система, особено, ако двигателят е работил преди това: охладителната течност може да е гореща.
  4. Развийте крепежните елементи на корпуса на дроселовата клапа и го премахнете от колата си. При някои автомобили има допълнителен крепежен елемент – скоба. Ако дроселовата клапа се задвижва механично, ще трябва да откачите жилото за газта.
  5. Покрийте отвора на всмукателния колектор, за да предотвратите попадането на замърсявания в устройството,
  6. Откачете клапана за празен ход от корпуса на дроселовата клапа. Той трябва също да се почисти.
  7. Приложете малко почистващ препарат върху повърхността на корпуса на дроселовата клапа на колата ви и обработете всички труднодостъпни кухини с него. Премахнете замърсяванията с четка и хартиени кърпи или мека кърпа.
Премахнете замърсяванията с четка и хартиени кърпи или мека кърпа
  1. Изсушете почистените елементи.
  2. Почистете монтажното място на дроселовата клапа и монтирайте нова гарнитура.
  3. Монтирайте всички компоненти на местата им в обратен ред.
  4. Проверете нивото на охлаждащата течност. Допълнете я, ако е нужно.
  5. Регулирайте компонента. Продължете да четете, за да разберете как.

Регулиране на механично задвижвана дроселова клапа

  1. Премахнете изводите от акумулатора за 15 минути. След това ги свържете отново. Ако вече сте ги премахнали при почистването на устройството, можете да пропуснете тази стъпка.
  2. Запалете двигателя. Оставете го да работи на празен ход за 10 минути. Помнете, че не трябва да включвате никакви допълнителни консумиращи енергия устройства.
  3. Спрете двигателя за около 10 секунди. Запалете го отново.
  4. Изчакайте го да загрее до работната температура. След това можете да започнете да използвате автомобила.
  5. Обърнете внимание: може да е нужно да карате 150-200 км докато работата на празен ход се стабилизира.

Регулиране на електронно задвижвана дроселова клапа

Процесът по регулиране може да варира при различните автомобили. Следователно, преди да започнете процедурата, консултирайте се с наръчника на автомобила за точната последователност на стъпките.

 Като цяло, последователността е следната: 
  1. Запознайте се с процедурата и се опитайте да я запомните. Ще трябва да действате бързо и няма да имате време да проверявате детайлите.
  2. Запалете двигателя. Загрейте го до работна температура.
  3. Спрете го за 10 секунди.
  4. Включете запалването за 3 секунди.
  5. Натиснете педала на газта бързо 5 пъти. Едно натискане трябва да отнема една секунда.
  6. Натиснете педала на газта докрай за 7 секунди. Дръжте го натиснат докато светлината “Check Engine” се включи стабилно и го задръжте за още 3 секунди.
  7. Освободете педала на газта и запалете двигателя.

Как да предотвратите замърсяването на корпуса на дроселовата клапа?

  • i Използвайте само висококачествено гориво. В противен случай, примеси и замърсявания ще попадат в двигателя, причинявайки бързото формиране на въглеродни отлагания по корпуса на дроселовата клапа. Поради същата причина не трябва да пренебрегвате смяната на горивния филтър. Препоръчва се да промивате резервоара за гориво от време на време.
  • i Сменяйте въздушния филтър на време. Винаги се уверявайте, че всмукателната система е херметична, Тази проста проверка предотвратява попадането на нефилтриран въздух във всмукателната система на места, където компонентите на херметично свързани.
  • i Винаги се уверявайте, че системата за вентилация на картерни газове е изправна. Нейните повреди причиняват бързото формиране на маслени отлагания по елементите на корпуса на дроселовата клапа.

Заключение

Стабилността на двигателя и производителността му зависят от правилната работа на свързаните с него механизми. Следователно почистването на корпуса на дроселовата клапа е една от задължителните процедури при обслужване на всмукателната система. Нашите съвети ще ви помогнат да го направите самостоятелно и да спестите от услугите на автосервизи.

club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.