GM 5L40-E и 5L50 са 5-степенни автоматични скоростни кутии с функция за ръчно управление. Те се произвеждат от 1999 г. С тях се оборудват редица автомобили, произвеждани от General Motors. По-конкретно, автомобили на марки като Cadillac, Pontiac, Holden, Chevrolet, Saturn, Opel и Land Rover се оборудват с тях. Те могат да се открият при модели BMW с различни кодове на скоростната кутия.
Как работят GM 5L40-E и 5L50
Скоростните кутии GM 5L40-E и 5L50 са базирани на класическа автоматична трансмисия с хидротрансформатор и планетарни редуктори. Благодарение на специален софтуер, те могат да имат няколко работни режима, които подсигуряват оптимални настройки за различни условия на шофиране. Ръчният режим може да се активира чрез придвижване на скоростният лост в съответното положение, обозначено с “M”, например и преместването на лоста към “+” или “-” за превключване на по-висока или по-ниска предавка.
Технически характеристики на трансмисиите GM 5L40-E и 5L50
Код на скоростната кутия | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Макс. въртящ момент на двигателя, Н-м | Вид задвижване | Начало на производството | Модели, в които се използва |
5L40E (A5S360R) | 3.6 | 360 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 1999 | Cadillac CTS; BMW X5 E53; Pontiac Solstice; BMW E39; Cadillac STS; Cadillac SRX; Pontiac G8; BMW E46; BMW X5 E83; BMW Z3 E36 |
5L50E (A5S390R) | 4.6 | 450 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 2000 | Cadillac CTS; Cadillac SRX; BMW X5 E53; Cadillac XLR |
Чести неизправности на трансмисиите GM 5L40-E и 5L50
- Маслената помпа е чувствителна на високи обороти и често блокира.
- Маслото се замърсява с производни от износването на блокиращия съединител на преобразувателя на въртящ момент.
- Соленоидите и каналите на хидравличното устройство се задръстват, ако трансмисионната течност не се смени навреме.
- Недостиг на масло причинява тресене при смяна на предавки.
- Фрикционните муфи прегряват и се унищожават поради понижаване на налягането на лубриканта.
- Гумираните бутала често прегарят поради прегряване.
Коментирай