Пропуските в запалването на двигателя са неизправност, при която един или повече от цилиндрите му не работят. Това причинява прекомерно износване и прегряване на двигателя и води до изтриване на повърхността на буталата и цилиндрите. Тук ще обясним как да разпознаете този проблем и да го поправите.
Пет признака за неизправност
Три причини за пропуски в запалването на двигателя
- Проблеми на запалителната система. Неизправни запалителни свещи, повредени бобини и кабели за високо напрежение, или неправилни настройки могат да причинят твърде рано или късно запалване, което от своя страна нарушава процеса на запалване на горивната смес и води до неизправности на двигателя.
- Нарушаване на процесите на подаване на гориво и смесване на горивната смес. Замърсяване на горивните инжектори и неизправности на соленоидните клапани, задръстване на въздушния филтър, течове в всмукателната система и системата за подаване на гориво или вакуумния бустер на спирачките могат да доведат до слаба или твърде обогатена горивна смес, което влияе на ефикасността на горенето. Неизправност на датчика за разход на въздух, датчика за положение на дроселовата клапа или клапана за регулиране на скоростта на въздуха на празен ход има сходни последствия.
- Течове в горивната камера. Това обикновено се причинява от изгаряне на клапаните, бутала, гарнитура на цилиндрова глава и износване на повърхността на цилиндър. Може да бъде причинено и от неправилна регулация на клапани, неизправни повдигачи на клапани или хидравлични повдигачи на клапани, или неправилно газоразпределение.
Шест съвета от AUTODOC
- Сменяйте консумативите навреме. Например, въздушните филтри трябва да се сменят на всеки 10 000 – 15 000 км. В зависимост от вида, запалителните свещи издържат 30 000–100 000 км, а горивните дюзи 100 000–120 000 км.
- Почиствайте горивните инжектори редовно, около веднъж годишно. Правете това чрез добавянето на специална добавка към горивото. В случай на значително замърсяване, трябва да посетите автосервиз.
- Използвайте само висококачествено моторно масло. Производните от износване на двигателя могат да причинят прегряване на двигателя, блокиране на бутални пръстени и разрушаване на елементите. Препоръчва се да сменяте смазващия материал и маслото на всеки 10 000–15 000 км.
- Използвайте висококачествено гориво. Това ще предотврати натрупването на въглерод по повърхността на компонентите на двигателя.
- Оставяйте двигателя да работи на най-високи обороти от време на време. Това за кратко ще повишава температурата в горивните камери до 500°С и почиства накрайниците на запалителните свещи от отлагания.
- Когато обслужвате двигателя, затегнете всички резбовани връзки с момент на затягане посочен в техническата документация на автомобила. Това ще подсигури херметичността на всички връзки и цялостта на уплътнителните елементи.
Заключение
Пропуските в запалването не само влияят на производителността, но са симптом за значителни дефекти. Затова е важно да извършвате старателна диагностика на двигателя при първи признаци на проблем и да ремонтирате неизправността възможно най-скоро. Навременното обслужване на двигателя подсигурява дългата му, безпроблемна работа.
Коментирай