Извежда се код за грешка P0418 и светва лампичката за проверка на двигателя - какво означава това?
DTC P0418 се разпознава от системата OBD, ако има проблем с релето А (контролна верига) на системата за вторичен въздух. Този код за неизправност показва неизправност в електрическата контролна верига на релето на помпата за вторичен въздух. При различните производители този код за неизправност може да бъде посочен и като "Реле на системата за впръскване на вторичен въздух А - контролна верига".
Какви причини може да има този код за неизправност?
- Дефектно реле на системата за вторичен въздух
- Повредено окабеляване към релето
- Корозирали или разхлабени щепселни връзки
- Дефектна помпа за вторичен въздух
- Дефектен блок за управление на двигателя (ECM/PCM)
- Изгорял предпазител във веригата за вторичен въздух
- Окислени контакти на релето
- Късо съединение в бобината на релето
Какви симптоми се проявяват паралелно с код за неизправност P0418?
- Проблеми със стартирането: Автомобилът се стартира по-трудно, когато двигателят е студен
- Повишени емисии: По-слаби емисии на отработени газове, особено при стартиране на студен двигател
- Неравномерна работа на двигателя: Двигателят работи неравномерно по време на фазата на загряване
- Контролна лампа на двигателя: Постоянен индикатор за проверка на двигателя
- Загуба на мощност: Намалена мощност на двигателя през първите няколко минути след стартиране
- Повишен разход на гориво: Особено забележимо при кратки пътувания
Как може да бъде отстранен проблемът с код за грешка P0418?
- Отстраняването на EOBD код за грешка P0418 изисква системна диагностика на веригата за вторичен въздух.
- Заменете дефектното реле на системата за вторичен въздух с нова оригинална част и проверете функцията му.
- Поправете или подменете повредените кабелни връзки между ECM и релето, включително заземяващите връзки
- Почистете всички щепселни съединения със спрей за контакти и осигурете плътни връзки
- Сменете повредената помпа за вторичен въздух, ако тя претоварва или блокира релето
- Програмирайте или заменете блока за управление на двигателя, ако има вътрешни дефекти
- Сменете изгорелите предпазители и проверете цялата верига за къси съединения
Често задавани въпроси - Често задавани въпроси относно DTC P0418
Мога ли да продължа да шофирам с код за грешка P0418?
Да, по принцип автомобилът все още е годен за движение, но трябва да отстраните кода за грешка възможно най-скоро. Системата за вторичен въздух е важна за намаляване на вредните емисии при студено стартиране, а неизправната система може да доведе до увеличаване на вредните емисии от отработените газове и проблеми с МПС.
Колко струва отстраняването на код за грешка P0418?
Разходите варират в зависимост от причината: ново реле струва 15-30 евро, ремонт на кабели - 50-150 евро, нова помпа за вторичен въздух - 200-400 евро. Работното време обикновено е 1-3 часа, така че общите разходи могат да бъдат между 80-600 евро.
Как да разпозная повреденото реле на системата за вторичен въздух с код P0418?
Дефектното реле се индикира от липсата на щракащи звуци при включването му. Можете да използвате мултицет, за да проверите напрежението на бобината (обикновено 12 V) и непрекъснатостта на превключващите контакти. Заменете релето с функциониращо като тест.
Може ли кодът за грешка P0418 да се дължи на слаб акумулатор?
Да, слаб акумулатор може да подаде недостатъчно напрежение към релето и да предизвика DTC P0418. Проверете напрежението на акумулатора (трябва да е над 12,4 V в състояние на празен ход) и го заредете или сменете, ако е необходимо.
Колко често се появява код за грешка P0418 при различните автомобили?
Кодът P0418 се появява главно при автомобили със система за вторичен въздух, особено при германските премиум производители и американските модели. По-старите превозни средства (на възраст над 8 години) са засегнати по-често, тъй като релетата и кабелите се износват с възрастта.
Трябва ли да обръщам внимание на нещо след отстраняването на код P0418?
След ремонта трябва да изчистите паметта на неизправностите и да карате няколко цикъла студено/топло, за да сте сигурни, че кодът няма да се върне. Препоръчва се тестово шофиране с продължителност най-малко 20 минути при различни условия на работа.