
Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.
За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Какво правят горните и долните носачи?
Функциите на компонентите могат да се различават значително, в зависимост от конструкцията на окачването. Например, при двойното независимо окачване, горните носачи държат горната част на шенкела, който предотвратява накланянето на колелото по време на шофиране. Долните също държат шенкела и същевременно държат долния край на амортисьора, за да предотвратят люлеенето му. При многолостовото окачване, горните носачи предават страничните сили и свързват шенкела с магарето (преден мост) . Предният долен носач определя събирането на колелата. Задният долен носач поема теглото на каросерията чрез пружината.
Какви са признаците на неизправен носач?
В случай на неизправност на носач, автомобилът може да тегли на една страна. Нарушават се ъглите на приравняване на колелата. Гумите се износват неравномерно. Нарушават се способността на окачването да абсорбира удари, което е особено забележимо при шофиране по лоши пътища. Когато шофирате, може да чуете специфични звуци: тропане, скърцане или цъкане. Обикновено, това се случва по лоши пътища. На равна повърхност може да се чуе специфично свистене от окачването и стържене при завиване. Презавиване или недозавиване могат да се получат и може да има забавяне на реакцията при завиване.
Опасно ли е да се шофира с неизправен носач?
Неизправният носач причинява влошена управляемост, която има отрицателно въздействие върху безопасността на пътя. Има висок риск от занасяне на хлъзгави повърхности. Счупеният носи риск прекомерен наклон на колелото, който е много опасен при шофиране с висока скорост, защото е възможно напълно да изгубите контрол над колата.
Как се развалят носачите?
Най-уязвимите елементи на тези компоненти са втулките и шарнирите. Първите се втвърдяват и напукват с времето, а гумената им част може да се отдели от металната. По отношение на шарнирите, тяхната вложка и топка се износват, което води до поява на луфт. Ако смяната не се извърши навреме, крепежните им елементи и монтажните места на втулките и шарнирите могат да се счупят поради по-високите натоварвания и луфта. Това повишава риска от счупване на носача, когато колелото мине през препятствие. Имайте предвид, че дори и нова част може да се повреди при силен удар. В някои случаи, здравината на компонентите се понижава поради корозия.
Мога ли да сменя само един носач?
Можете да смените само един повреден носач, но се препоръчва да сменяте тези части по двойки, особено, ако са използвани дълго време. Дори ако носачът е използван кратко време, той може да има различни технически характеристики от тези на новия компонент. Освен това, частите имат приблизително еднакъв период на експлоатация и следователно, повредата на единия обикновено означава, че другият ще се повреди скоро също.
Колко време отнема смяната на носачи?
Смяната на тези компоненти може да отнеме 1-5 часа. Процесът на премахване и монтиране на частите е доста трудоемък. Инструментите, които ще са ви нужни включват крик и компресори за пружини. Тази работа обикновено включва и премахване на спирачните механизми. След монтирането на новите носачи, независимо дали са горни или долни е задължително да се извърши реглаж на колелата. Важно е процедурата да се извърши правилно, защото коректността ѝ е много важна за дългият период на експлоатация на гумите и другите елементи на окачването, управляемостта на автомобила и безопасността на пътя.