Заменете Амортисьор от себе си

Самостоятелна смяна на Амортисьор - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Амортисьор
Марка
Модел
Категория авто части
За съжаление, ръководствата, от които се интересуваш, все още не са налични
Моля, посочи модела на колата си и попълни формата по-долу, посочвайки кои наръчници би искал да получиш Ние ще те уведомим по имейл веднага, щом са готови. Ако се интересуваш от няколко наръчници за различни коли, моля кажи ни в коментара си.
Промяна на Амортисьор: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Смяна на задни и предни Амортисьор направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим Предни амортисьори на  VW GOLF 3 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Монтаж на Амортисьор на OPEL ASTRA направи си сам
    Как да сменим Задни амортисьори на OPEL ASTRA G
  • Как и кога се сменя предни Амортисьор на AUDI 80 (8C, B4): видео урок
    Как да сменим Задни амортисьори на AUDI 80 B4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разглобяване на задни Амортисьор онлайн инструкции
    Как да сменим задни амортисьори на VW GOLF 3 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Съвети за смяна на Амортисьор VW
    Как да сменим задни амортисьори на VW PASSAT B5+ [Инструкция]
  • Разгледайте как да решите проблема с предни Амортисьор BMW: видео ръководство
    Как се сменят задни амортисьори на BMW 3 E46 урок | Autodoc
  • Смяна на задни и предни Амортисьор направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим Задни амортисьори на MERCEDES-BENZ M W163 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Монтаж на Амортисьор на VW GOLF направи си сам
    Как да сменим Предни амортисьори на VW GOLF 4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как и кога се сменя предни Амортисьор на OPEL ASTRA G Hatchback (F48_, F08_): видео урок
    Инструкция: Как да сменим Предни амортисьори на OPEL ASTRA G
  • Разглобяване на задни Амортисьор онлайн инструкции
    Как се сменят задни амортисьори на RENAULT SCENIC 2 урок | Autodoc
  • Съвети за смяна на Амортисьор PEUGEOT
    Как да сменим предни амортисьори и опора на амортисьорите на PEUGEOT 307 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разгледайте как да решите проблема с предни Амортисьор VW: видео ръководство
    Как да сменим Задни амортисьори на VW GOLF 4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как да сменим Предни амортисьори на RENAULT CLIO 2
    Как да сменим Предни амортисьори на RENAULT CLIO 2
  • Как да сменим Предни амортисьори на OPEL ZAFIRA A [Инструкция]
    Как да сменим Предни амортисьори на OPEL ZAFIRA A [Инструкция]
  • Как да сменим Предни амортисьори на  VW PASSAT B5+ [ИНСТРУКЦИЯ]
    Как да сменим Предни амортисьори на  VW PASSAT B5+ [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как да сменим Задни амортисьори на PEUGEOT 307 [ИНСТРУКЦИЯ]
    Как да сменим Задни амортисьори на PEUGEOT 307 [ИНСТРУКЦИЯ]
За съжаление, ръководствата, от които се интересуваш, все още не са налични
Моля, посочи модела на колата си и попълни формата по-долу, посочвайки кои наръчници би искал да получиш Ние ще те уведомим по имейл веднага, щом са готови. Ако се интересуваш от няколко наръчници за различни коли, моля кажи ни в коментара си.
Дневник за обслужване на автомобила
Знай какво, кога и защо да ремонтираш и управлявай разходите за колата си
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Google Play приложението AUTODOC CLUB
App Store приложението AUTODOC CLUB
Инструкции за Амортисьор смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
Съвети за отстраняване на проблеми за Амортисьор си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
Виж още
  • Смяна на Амортисьор и много други - безплатни видео съвети
    Как да възстановите интензивността на фаровете | AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Амортисьор
    Как да премахнете вода от резервоара за гориво | AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Амортисьор
    Топ 10 авто части и механизми, които не се препоръчва да сменяте самостоятелно | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Амортисьор
    Как се избират джанти | Съвети от AUTODOC

Ръководства за смяна и ремонт

Често задавани въпроси за смяната на амортисьори

Как мога да разбера дали амортисьори са неизправни?

Това се проявява чрез промени в поведението на колата при шофиране. Ще чувате тропане и характерно тракане от окачването, а каросерията може да се клати от страна на страна, което е особено забележимо при каране по лоши пътища. Управлението на автомобила се влошава, спирачният път се удължава, а автомобила занася на завои. Ако подозирате неизправност, трябва да прегледате амортисьорите. Те често се повреждат поради загуба на херметичност, което се съпровожда от следи течове на масло по повърхността им. Ако забележите течове, закарайте колата си на автосервиз, защото обстойното диагнозиране е възможно само с помощта на специално оборудване.

Опасно е да се използва кола с течове от амортисьорите, защото маслото и газта вътре в тях извършват омекотяващата функция. Ако херметичността на корпуса е нарушена, компонентът губи работоспособността си. Моля, имайте предвид че малкото количество кондензирано масло по корпуса на компонента не означава, че е дефектен: когато устройството работи, маслото попада върху по пръта, което е нужно за смазването на уплътнението му. В резултат от това, кондензирано масло се появява под маншона на амортисьора, равномерно покриваща повърхността на частите му. Тогава кондензацията ще се натрупва и по корпуса му.

Може ли да се използва кола с повредени амортисьори?

Крайно нежелателно е да се използва автомобил, когато тези компоненти са дефектни, защото имат директно влияние върху безопасността на пътя. Например, когато минавате през неравности, колелото с неизправен амортисьор постоянно губи контакт с пътя. Поради изместването на гравитационния център, колата губи стабилността си при завиване. Комфортът на шофиране също понижава. Натоварването на компонентите от ходовата част се повишава няколко пъти, което води до преждевременното им износване. Спирачният път се удължава, особено при колите оборудвани с антиблокираща спирачна система. Тази система, както и системата за контрол на стабилността, могат да работят с неизправности. Ефектът на хидропланинг се получава при по-ниска скорост от обичайното.

Мога ли да сменя амортисьор самостоятелно?

С помощта на уроците от AUTODOC CLUB, можете да се справите със смяната на амортисьорите самостоятелно. За тази задача ще са ви нужни клинове за гумите, крик, както и комплект гаечни ключове, метална четка да почистите механизмите от замърсявания и проникващо масло, за да разхлабите блокирали крепежни елементи. Потърсете детайлна информация за вашия конкретен модел кола в нашите видео ръководства.

Амортисьорите се сменят веднага щом получат неизправности. Някои производители препоръчват да сменяте компонентите след 80 000 километра, обаче, тези части са способни да издържат още по-дълго, ако се използват внимателно и по качествени пътища.

Какво причинява неизправностите на амортисьорите?

Уплътняващите елементи на продукта се развалят, износват се и се напукват с времето, което води до загуба на херметичността на компонента. Пръта корозира под влиянието на влага и замърсявания. Разваленият маншон допринася за износването на продукта, защото контактните части се подлагат на абразивно износване, когато се изложат на замърсявания. Ако автомобилът се използва по лоши пътища, клапанните механизми в устройството могат да се деформират под прекомерните натоварвания. Компонентите често се повреждат поради механични щети. Например, корпусът може лесно да се деформира при удряне от камък или друг солиден предмет, което е особено опасно за еднотръбните амортисьори, защото това може да причини блокиране на буталния прът.

Могат ли амортисьорите да се ремонтират?

Не, тези компоненти не могат да се ремонтират. Те трябва да се сменят, ако се повредят. Обикновено са нужни от 1 до 5 часа да се сменят компонентите на една ос. След това трябва да се направи реглаж на колелата.

Мога ли да сменя само един амортисьор?

Не, продуктите трябва да се сменят по двойки на ос. Характеристиките на новите и използваните части се различават, дори и ако старите работят добре. Следователно, смяната само на един амортисьор ще причини разбалансиране на окачването, което може да влошена управляемост и понижена безопасност на шофиране. Въпреки това, не е нужно да сменяте едновременно амортисьорите на предната и задната ос, освен ако не правите тунинг на окачването на автомобила.

Новите амортисьори ще направят ли возенето по-меко?

Да, защото каросерията ще се клати по-малко от страна на страна при преминаване през неравности. Стабилността на автомобила също ще се подобри. Моля, имайте предвид: мекостта на возене на автомобила зависи от състоянието на амортисьорите, но и от степента им на твърдост. Така че, ако монтирате по-твърди компоненти вместо стандартните, това може да има негативно влияние върху комфорта на шофиране. Мекостта на возене зависи предимно от състоянието и твърдостта на пружините на окачването. Така, меки пружини и амортисьори трябва да се монтират за подсигуряване на максимален комфорт и меко возене.