За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Как мога да разбера дали амортисьори са неизправни?
Това се проявява чрез промени в поведението на колата при шофиране. Ще чувате тропане и характерно тракане от окачването, а каросерията може да се клати от страна на страна, което е особено забележимо при каране по лоши пътища. Управлението на автомобила се влошава, спирачният път се удължава, а автомобила занася на завои. Ако подозирате неизправност, трябва да прегледате амортисьорите. Те често се повреждат поради загуба на херметичност, което се съпровожда от следи течове на масло по повърхността им. Ако забележите течове, закарайте колата си на автосервиз, защото обстойното диагнозиране е възможно само с помощта на специално оборудване.
Опасно е да се използва кола с течове от амортисьорите, защото маслото и газта вътре в тях извършват омекотяващата функция. Ако херметичността на корпуса е нарушена, компонентът губи работоспособността си. Моля, имайте предвид че малкото количество кондензирано масло по корпуса на компонента не означава, че е дефектен: когато устройството работи, маслото попада върху по пръта, което е нужно за смазването на уплътнението му. В резултат от това, кондензирано масло се появява под маншона на амортисьора, равномерно покриваща повърхността на частите му. Тогава кондензацията ще се натрупва и по корпуса му.
Може ли да се използва кола с повредени амортисьори?
Крайно нежелателно е да се използва автомобил, когато тези компоненти са дефектни, защото имат директно влияние върху безопасността на пътя. Например, когато минавате през неравности, колелото с неизправен амортисьор постоянно губи контакт с пътя. Поради изместването на гравитационния център, колата губи стабилността си при завиване. Комфортът на шофиране също понижава. Натоварването на компонентите от ходовата част се повишава няколко пъти, което води до преждевременното им износване. Спирачният път се удължава, особено при колите оборудвани с антиблокираща спирачна система. Тази система, както и системата за контрол на стабилността, могат да работят с неизправности. Ефектът на хидропланинг се получава при по-ниска скорост от обичайното.
Мога ли да сменя амортисьор самостоятелно?
С помощта на уроците от AUTODOC CLUB, можете да се справите със смяната на амортисьорите самостоятелно. За тази задача ще са ви нужни клинове за гумите, крик, както и комплект гаечни ключове, метална четка да почистите механизмите от замърсявания и проникващо масло, за да разхлабите блокирали крепежни елементи. Потърсете детайлна информация за вашия конкретен модел кола в нашите видео ръководства.
Амортисьорите се сменят веднага щом получат неизправности. Някои производители препоръчват да сменяте компонентите след 80 000 километра, обаче, тези части са способни да издържат още по-дълго, ако се използват внимателно и по качествени пътища.
Какво причинява неизправностите на амортисьорите?
Уплътняващите елементи на продукта се развалят, износват се и се напукват с времето, което води до загуба на херметичността на компонента. Пръта корозира под влиянието на влага и замърсявания. Разваленият маншон допринася за износването на продукта, защото контактните части се подлагат на абразивно износване, когато се изложат на замърсявания. Ако автомобилът се използва по лоши пътища, клапанните механизми в устройството могат да се деформират под прекомерните натоварвания. Компонентите често се повреждат поради механични щети. Например, корпусът може лесно да се деформира при удряне от камък или друг солиден предмет, което е особено опасно за еднотръбните амортисьори, защото това може да причини блокиране на буталния прът.
Могат ли амортисьорите да се ремонтират?
Не, тези компоненти не могат да се ремонтират. Те трябва да се сменят, ако се повредят. Обикновено са нужни от 1 до 5 часа да се сменят компонентите на една ос. След това трябва да се направи реглаж на колелата.
Мога ли да сменя само един амортисьор?
Не, продуктите трябва да се сменят по двойки на ос. Характеристиките на новите и използваните части се различават, дори и ако старите работят добре. Следователно, смяната само на един амортисьор ще причини разбалансиране на окачването, което може да влошена управляемост и понижена безопасност на шофиране. Въпреки това, не е нужно да сменяте едновременно амортисьорите на предната и задната ос, освен ако не правите тунинг на окачването на автомобила.
Новите амортисьори ще направят ли возенето по-меко?
Да, защото каросерията ще се клати по-малко от страна на страна при преминаване през неравности. Стабилността на автомобила също ще се подобри. Моля, имайте предвид: мекостта на возене на автомобила зависи от състоянието на амортисьорите, но и от степента им на твърдост. Така че, ако монтирате по-твърди компоненти вместо стандартните, това може да има негативно влияние върху комфорта на шофиране. Мекостта на возене зависи предимно от състоянието и твърдостта на пружините на окачването. Така, меки пружини и амортисьори трябва да се монтират за подсигуряване на максимален комфорт и меко возене.