
За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Какви са признаците?
Всяка неизправност на този компонент директно влияе върху работата на устройствата, които задвижва: алтернатора, компресора на климатик, помпата на хидравличното серво управление и вентилатора за охлаждане на двигателя. Например, шофьорът може да забележи, че акумулаторът е започнал да се зарежда по-бавно. В този случай е възможно да се включи предупредителната лампа за акумулатора или да мига на таблото. Ако колата ви има хидравлично серво управление, при неизправен пистов ремък ще е нужно да полагате много повече усилие от обичайното за завъртане на волана. Възможно е да чуете специфично свистене под предния капак, когато палите двигателя и шофирате с високи обороти. При визуален преглед е възможно да забележите пукнатини, ожулване, отлющени ребра и следи от масло по частта.
Може ли неизправен пистов ремък да повиши разхода на гориво?
Не, износването на тази част не влияе на разхода на гориво. Пренатегнатият ремък причинява повишено странично механично натоварване върху алтернатора и коляновия вал. Те се нуждаят от повече сила за въртене и така причиняват малко по-висока консумация на гориво, но разликата е толкова незначителна, че е почти невъзможно да се забележи без прецизни измервателни инструменти.
Защо пистовия ремък скърца, когато е студено?
Скърцането при палене на двигателя, особено, когато е студено навън, обикновено, се причинява от повишаване на вискозитета на лубриканта, който се използва в лагерите на алтернатора, ролките на ремъка или на другите спомагателни устройства. Ако лубрикантът се е втвърдил, завъртането на ролката изисква повече усилие от обичайното. Това приплъзване на ремъка и създава специфичния скърцащ звук. След известно време, когато всички устройства на колата загреят, този звук изчезва. Друга причина за скърцане на ремъка веднага след палене на двигателя е влага, която се е кондензирала между ремъка и ролките и се изпарява след като двигателят загрее.
Възможно ли е да се продължи използването на пистов ремък след първите признаци на неизправност?
Дефектният ремък трябва да се смени незабавно. В противен случай, той може да се скъса по време на шофиране, което може да направи по-трудно завиването, да причини неизправности на електрическото оборудване и изтощаване на акумулатора, което ще направи невъзможно паленето на двигателя. Освен това, скъсаният пистов ремък е опасен за газоразпределителния механизъм: той може да се навие около ролката на коляновия вал или други ролки на тази система. Това може да доведе до скъсване на ангренажния ремък, повреждане на клапаните на двигателя и напукване на зъбното(ите) колело(а) на разпределителния вал.
Мога ли да сменя самостоятелно пистов ремък?
Смяната на пистовия ремък е доста трудоемка процедура, обаче, ако следвате уроците от AUTODOC CLUB, ще можете да се справите с нея самостоятелно. Не забравяйте, че заедно с ремъка се препоръчва да монтирате и нови ролки. Направете снимка или начертайте диаграма на маршрутизацията на ремъка преди да започнете. Изключително важно е, също така, да обтегнете правилно ремъка, когато приключите. За тази цел е възможно да ви потрябват специални инструменти.
Какво причинява скъсване на пистовия ремък?
Обикновено ремъкът се скъсва поради прекомерно или неравномерно износване или когато ролките са разместени, или когато лагерите на алтернатора или други спомагателни устройства са блокирали. Този проблем се получава също и когато частта е монтирана неправилно, например, наобратно или при неспазване диаграмата с маршрутизацията от производителя. Пренебрегването на на препоръките на производителя да сменяте ролките заедно с ремъка също е опасно: износената ролка има неравности по повърхността си, които могат да повредят новия ремък. Важно е също да поддържате компонента правилно обтегнат.
С какво е свързан пистовия ремък?
В зависимост от конструкцията на автомобила и модификацията му, този компонент може да е свързан с различен брой устройства. Обикновено ремъкът е свързан към ролките на алтернатора, компресора на климатика и помпата на хидравличното серво управление. Освен това, системата включва обтяжни и паразитни ролки. Можете да намерите детайлна диаграма на маршрутизацията на ремъка в техническата документация на автомобила си.