Заменете Многоклинов(пистов) ремък от себе си

Самостоятелна смяна на Многоклинов(пистов) ремък - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Многоклинов(пистов) ремък
Марка
Модел
Категория авто части

Смяна на Многоклинов(пистов) ремък: ръководства стъпка-по-стъпка

Промяна на Многоклинов(пистов) ремък: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Смяна на Многоклинов(пистов) ремък направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим пистови ремъци на VW GOLF 4 (1J1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Монтаж на Многоклинов(пистов) ремък на RENAULT SCÉNIC направи си сам
    Как да сменим пистови ремъци на RENAULT SCENIC 2 (JM) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как и кога се сменя Многоклинов(пистов) ремък на PEUGEOT 208: видео урок
    Как да сменим пистови ремъци на PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разглобяване на Многоклинов(пистов) ремък онлайн инструкции
    Как да сменим пистови ремъци на SKODA FABIA 1 (6Y5) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Съвети за смяна на Многоклинов(пистов) ремък OPEL
    Как да сменим пистови ремъци на OPEL ZAFIRA-B 2 (A05) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разгледайте как да решите проблема с Многоклинов(пистов) ремък OPEL: видео ръководство
    Как да сменим пистови ремъци на OPEL CORSA C (F08, F68) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Смяна на Многоклинов(пистов) ремък направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим пистови ремъци на PEUGEOT 206 1 (2D) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Монтаж на Многоклинов(пистов) ремък на CITROËN XSARA направи си сам
    Как да сменим пистови ремъци на CITROEN XSARA PICASSO (N68) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как и кога се сменя Многоклинов(пистов) ремък на VW GOLF III (1H1): видео урок
    Как да сменим пистови ремъци на VOLKSWAGEN GOLF 3 (1H1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разглобяване на Многоклинов(пистов) ремък онлайн инструкции
    Как да сменим пистови ремъци на MERCEDES-BENZ B200 (W245) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Съвети за смяна на Многоклинов(пистов) ремък VW
    Как да сменим пистови ремъци на VW GOLF 5 (1K1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разгледайте как да решите проблема с Многоклинов(пистов) ремък OPEL: видео ръководство
    Как да сменим пистови ремъци на OPEL ZAFIRA-A 1 (T98) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим пистови ремъци на MERCEDES-BENZ W203 C-Класа [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим пистови ремъци на MERCEDES-BENZ W203 C-Класа [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим пистови ремъци на FIAT DOBLO 1 (223) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим пистови ремъци на FIAT DOBLO 1 (223) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим пистови ремъци на BMW 520i (E39) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим пистови ремъци на BMW 520i (E39) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим пистови ремъци на VW POLO 4 (9N) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим пистови ремъци на VW POLO 4 (9N) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
Промяна на Многоклинов(пистов) ремък: видео уроци

Топ инструкции за ремонт

Искаш ли да получаваш повече полезна информация?

Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.

Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Google Play приложението AUTODOC CLUB
App Store приложението AUTODOC CLUB
Инструкции за Многоклинов(пистов) ремък смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.

Смяна на Многоклинов(пистов) ремък - ръководство за най-добри практики

Видео инструкции за смяна на Многоклинов(пистов) ремък - плейлист от AUTODOC CLUB

  • Самостоятелна смяна на Многоклинов(пистов) ремък - безплатно видео с инструкции
    Play all playlists
    Смяна на поликлинов ремък видео инструкция | Видео уроци стъпка по стъпка
Съвети за отстраняване на проблеми за Многоклинов(пистов) ремък си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
  • Смяна на Многоклинов(пистов) ремък и много други - безплатни видео съвети
    Как се сменя ламбда сонда | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Многоклинов(пистов) ремък
    Сравнителен тест на антифриз | Съвети от AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Многоклинов(пистов) ремък
    Как се боядисва кола със спрей | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Многоклинов(пистов) ремък
    Какво да направите, ако лампата Check engine се включи | Съвети от AUTODOC

Често задавани въпроси за смяната на пистов ремък

Какви са признаците?

Всяка неизправност на този компонент директно влияе върху работата на устройствата, които задвижва: алтернатора, компресора на климатик, помпата на хидравличното серво управление и вентилатора за охлаждане на двигателя. Например, шофьорът може да забележи, че акумулаторът е започнал да се зарежда по-бавно. В този случай е възможно да се включи предупредителната лампа за акумулатора или да мига на таблото. Ако колата ви има хидравлично серво управление, при неизправен пистов ремък ще е нужно да полагате много повече усилие от обичайното за завъртане на волана. Възможно е да чуете специфично свистене под предния капак, когато палите двигателя и шофирате с високи обороти. При визуален преглед е възможно да забележите пукнатини, ожулване, отлющени ребра и следи от масло по частта.

Може ли неизправен пистов ремък да повиши разхода на гориво?

Не, износването на тази част не влияе на разхода на гориво. Пренатегнатият ремък причинява повишено странично механично натоварване върху алтернатора и коляновия вал. Те се нуждаят от повече сила за въртене и така причиняват малко по-висока консумация на гориво, но разликата е толкова незначителна, че е почти невъзможно да се забележи без прецизни измервателни инструменти.

Защо пистовия ремък скърца, когато е студено?

Скърцането при палене на двигателя, особено, когато е студено навън, обикновено, се причинява от повишаване на вискозитета на лубриканта, който се използва в лагерите на алтернатора, ролките на ремъка или на другите спомагателни устройства. Ако лубрикантът се е втвърдил, завъртането на ролката изисква повече усилие от обичайното. Това приплъзване на ремъка и създава специфичния скърцащ звук. След известно време, когато всички устройства на колата загреят, този звук изчезва. Друга причина за скърцане на ремъка веднага след палене на двигателя е влага, която се е кондензирала между ремъка и ролките и се изпарява след като двигателят загрее.

Възможно ли е да се продължи използването на пистов ремък след първите признаци на неизправност?

Дефектният ремък трябва да се смени незабавно. В противен случай, той може да се скъса по време на шофиране, което може да направи по-трудно завиването, да причини неизправности на електрическото оборудване и изтощаване на акумулатора, което ще направи невъзможно паленето на двигателя. Освен това, скъсаният пистов ремък е опасен за газоразпределителния механизъм: той може да се навие около ролката на коляновия вал или други ролки на тази система. Това може да доведе до скъсване на ангренажния ремък, повреждане на клапаните на двигателя и напукване на зъбното(ите) колело(а) на разпределителния вал.

Мога ли да сменя самостоятелно пистов ремък?

Смяната на пистовия ремък е доста трудоемка процедура, обаче, ако следвате уроците от AUTODOC CLUB, ще можете да се справите с нея самостоятелно. Не забравяйте, че заедно с ремъка се препоръчва да монтирате и нови ролки. Направете снимка или начертайте диаграма на маршрутизацията на ремъка преди да започнете. Изключително важно е, също така, да обтегнете правилно ремъка, когато приключите. За тази цел е възможно да ви потрябват специални инструменти.

Какво причинява скъсване на пистовия ремък?

Обикновено ремъкът се скъсва поради прекомерно или неравномерно износване или когато ролките са разместени, или когато лагерите на алтернатора или други спомагателни устройства са блокирали. Този проблем се получава също и когато частта е монтирана неправилно, например, наобратно или при неспазване диаграмата с маршрутизацията от производителя. Пренебрегването на на препоръките на производителя да сменяте ролките заедно с ремъка също е опасно: износената ролка има неравности по повърхността си, които могат да повредят новия ремък. Важно е също да поддържате компонента правилно обтегнат.

С какво е свързан пистовия ремък?

В зависимост от конструкцията на автомобила и модификацията му, този компонент може да е свързан с различен брой устройства. Обикновено ремъкът е свързан към ролките на алтернатора, компресора на климатика и помпата на хидравличното серво управление. Освен това, системата включва обтяжни и паразитни ролки. Можете да намерите детайлна диаграма на маршрутизацията на ремъка в техническата документация на автомобила си.