Заменете Колесен лагер от себе си

Самостоятелна смяна на Колесен лагер - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Колесен лагер
Марка
Модел
Категория авто части

Смяна на Колесен лагер: ръководства стъпка-по-стъпка

Промяна на Колесен лагер: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Смяна на предна лява дясна Колесен лагер направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим предни лагер главина / предни колесен лагер на VW GOLF 5 (1K1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Монтаж на Колесен лагер на MERCEDES-BENZ C-CLASS направи си сам
    Как да сменим предни лагер главина на MERCEDES-BENZ W203 C-Класа [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как и кога се сменя задна и предна Колесен лагер на RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_): видео урок
    Как да сменим задни лагер главина / задни колесен лагер на RENAULT CLIO 2 (C65) [AUTODOC]
  • Разглобяване на предна лява дясна Колесен лагер онлайн инструкции
    Jak vyměnit zadní ložisko kola na RENAULT MEGANE 2 (LM) [NÁVOD AUTODOC]
  • Съвети за смяна на Колесен лагер AUDI
    Как да сменим задни лагер главина / колесен лагер, главина на AUDI A3 1 (8L1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разгледайте как да решите проблема с задна лява дясна Колесен лагер AUDI: видео ръководство
    Как да сменим задни лагер главина / задни колесен лагер на AUDI A4 B6 (8E5) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Смяна на предна лява дясна Колесен лагер направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим предни лагер главина на RENAULT CLIO 3 [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Монтаж на Колесен лагер на AUDI A6 направи си сам
    Как да сменим предни лагер главина / предни колесен лагер на AUDI A6 2 (C6) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как и кога се сменя задна и предна Колесен лагер на PEUGEOT 307 SW (3H): видео урок
    Как да сменим предни лагер главина на PEUGEOT 307 (3H) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разглобяване на предна лява дясна Колесен лагер онлайн инструкции
    Как да сменим задни лагер главина / задни колесен лагер на PEUGEOT 206 1 (2D) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Съвети за смяна на Колесен лагер VW
    Как да сменим задни лагер главина / задни колесен лагер на VW CADDY 3 (2KB) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разгледайте как да решите проблема с задна лява дясна Колесен лагер MERCEDES-BENZ: видео ръководство
    Как да сменим предни лагер главина на MERCEDES-BENZ (W211) E-Класа [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим предни лагер главина на FORD FOCUS MK2 Седан [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим предни лагер главина на FORD FOCUS MK2 Седан [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим предни лагер главина на ALFA ROMEO 159 1 (939) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим предни лагер главина на ALFA ROMEO 159 1 (939) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим предни лагер главина на VOLKSWAGEN GOLF 3 (1H1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим предни лагер главина на VOLKSWAGEN GOLF 3 (1H1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим задни лагер главина / задни колесен лагер на FIAT BRAVO 2 (198) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим задни лагер главина / задни колесен лагер на FIAT BRAVO 2 (198) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
Промяна на Колесен лагер: видео уроци

Топ PDF ръководства за ремонт на коли

Искаш ли да получаваш повече полезна информация?

Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.

Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Google Play приложението AUTODOC CLUB
App Store приложението AUTODOC CLUB
Инструкции за Колесен лагер смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.

Смяна на задна и предна Колесен лагер - ръководство за най-добри практики

Видео инструкции за смяна на Колесен лагер - плейлист от AUTODOC CLUB

  • Самостоятелна смяна на Колесен лагер - безплатно видео с инструкции
    Play all playlists
    Смяна на лагер главина видео инструкция | Видео уроци стъпка по стъпка
Съвети за отстраняване на проблеми за Колесен лагер си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
  • Смяна на Колесен лагер и много други - безплатни видео съвети
    Как да боядисате спирачен апарат | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Колесен лагер
    Какво да правите, ако светне светне ABS лампата | Съвети от AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Колесен лагер
    Смяна на втулки на носачите | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Колесен лагер
    Полиране на фарове | Съвети от AUTODOC

Често задавани въпроси за смяната на колесни лагери

Какви са признаците на неизправност на лагер на главината?

Първите признаци на износен колесен лагер са стържене, тропане, тракане и други необичайни звуци от колелото. Тези звуци могат да стават по-силни или да изчезват при завиване. Например, шум при завиване надясно е признак за проблем в лагера на лявото колело, а изчезването на шума е признак за неизправен лагер отдясно. Също така е възможно да се усетят вибрации по волана. Понякога вибрациите се предават на каросерията. Когато шофирате с блокирал лагер, колата може да тегли на една страна. Ако хванете долната и горната страна на колелото и се опитате да го разклатите нагоре-надолу, ще има луфт.

В някои случаи се включва предупредителната светлина ABS на таблото, защото лагерът и антиблокиращата спирачна система са взаимосвързани: компонентът има вграден ABS сензорен пръстен, който се използва за измерване скоростта на въртене на колелото.

Разпространеното вярване, че неизправен колесен лагер може да доведе до неправилна работата на трансмисията е неоснователно. Затова, ако скоростната ви кутия има неизправности, трябва да търсите други причини за проблема.

Мога ли да сменя колесен лагер самостоятелно?

Ако имате основни умения за ремонт на автомобили, можете да смените лагера на главината. Видео уроците от AUTODOC Club ще ви помогнат с тази задача, обаче, имайте предвид, че процесът по смяната е доста трудоемък. Може да са ви нужни метална четка, избивачи за лагери, гаечни ключове, включително ключ за джанти, чук и отвертки. Добра идея е да се заредите с автохимия също: препарат за почистване на спирачки, за да премахнете замърсявания и да обезмаслите повърхностите, проникващо масло, за да разхлабите блокирали крепежни елементи и универсална грес. Ако имате достъп до платформа за повдигане на автомобили, тя може много да улесни работата. Средно, смяната на компонента на едно колело може да отнеме 1-3 часа, в зависимост от конструкцията на автомобила и уменията ви.

Компонентите не е нужно да се сменят по двойки на ос. Ако е нужно, можете да смените само една неизправна част. Обикновено, съвременните автомобили използват колесни лагери изработени като устройства от една част. Няма нужда да ги смазвате преди монтаж, защото те са напълнени с подходяща грес в завода.

Много е важно да затегнете гайката на главината с правилната сила на затягане, защото в противен случай частта може да се повреди скоро. Силата на затягане зависи от марката и модела на колата и обикновено е посочена от производителя в техническата документация на автомобила.

Опасно ли е да се шофира с износен лагер на главината?

Много. В най-добрия случай, шофирането с неизправен лагер ще доведе до скъп ремонт на окачването. В най-лошия случай, ако лагерът се счупи докато шофирате, колелото може да блокира и да изгубите напълно контрол над автомобила и това да стане причина за пътен инцидент.

Колко бързо може да се повреди колесен лагер?

Средният период на експлоатация на компонента е 100 000 – 150 000 километра. Обаче, в някои случаи, например, ако частта е дефектна или с ниско качество, или ако е неправилно монтирана, лагерът може да се повреди дори за 3000 км.

За ранното повреждане на компонента помага разместването му от оста на въртене, презатягането на гайката на главината, използването на ударни инструменти за монтиране, повторната употреба на стари крепежни елементи и уплътнения и агресивно шофиране с чести резки тръгвания и спирания. Шофирането по лоши пътища и претоварването на автомобила също имат неблагоприятно въздействие върху частта. Не се препоръчва да минавате през дълбоки локви. Трябва също да избягвате непрофесионалния тунинг, защото монтирането на твърде широки колела или колела с голям диаметър, използването на гуми с нисък профил, по-твърдите пружини и амортисьори повишават натоварването върху механизма на главината и могат да причинят бързото му унищожаване.