Заменете Колесен лагер от себе си

Самостоятелна смяна на Колесен лагер - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Колесен лагер
Марка
Модел
Категория авто части

Смяна на Колесен лагер: ръководства стъпка-по-стъпка

Тук ще намериш полезни ръководства и съвети за това как се извършва смяна на Колесен лагер на популярни модели автомобили. Следването на професионалните препоръки от експертите ще ти помогне да смениш Колесен лагер самостоятелно. Избери автомобила си от селектора и сваляй безплатни наръчници и видеа.
Промяна на Колесен лагер: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Смяна на предна лява дясна Лагер главина направи си сам - онлайн видео
    Инструкция: Как да сменим Преден лагер на OPEL ASTRA G
  • Монтаж на Колесен лагер на RENAULT SCÉNIC направи си сам
    Как се сменят заден лагер на главина на RENAULT SCENIC 2 урок | Autodoc
  • Как и кога се сменя задна и предна Колесен лагер на VW GOLF IV (1J1): видео урок
    Как да сменим лагер на предните колела на VW GOLF 4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разглобяване на предна лява дясна Лагер главина онлайн инструкции
    Как да сменим преден лагер на главина на AUDI A4 B5 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Съвети за смяна на Лагер главина VW
    Как да сменим заден лагер на главина на VOLKSWAGEN GOLF 4 [Инструкция]
  • Разгледайте как да решите проблема с задна лява дясна Колесен лагер OPEL: видео ръководство
    Как да сменим Преден лагер на главина на OPEL ZAFIRA A [Инструкция]
  • Смяна на предна лява дясна Лагер главина направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим лагер на предните колела на VW GOLF 3 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Монтаж на Колесен лагер на SKODA SUPERB направи си сам
    Как да сменим преден лагер на главина на SKODA SUPERB 2 [Инструкция]
  • Как и кога се сменя задна и предна Колесен лагер на PEUGEOT PARTNER Combispace (5F): видео урок
    Инструкция: Как да сменим Заден лагер на главина на PEUGEOT PARTNER ORIGIN
  • Разглобяване на предна лява дясна Лагер главина онлайн инструкции
    Как да сменим кормилен накрайник на VW GOLF 4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Съвети за смяна на Лагер главина VW
    Как да сменим лагер на предните колела на VW PASSAT B5+ [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разгледайте как да решите проблема с задна лява дясна Колесен лагер OPEL: видео ръководство
    Как да сменим Преден лагер на главина на OPEL CORSA C [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как да сменим лагер на предните колела на AUDI A4 B6 [ИНСТРУКЦИЯ]
    Как да сменим лагер на предните колела на AUDI A4 B6 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как да сменим заден лагер на главина на BMW 5 E60 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
    Как да сменим заден лагер на главина на BMW 5 E60 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Как да сменим преден лагер на главина на MERCEDES-BENZ E W210 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
    Как да сменим преден лагер на главина на MERCEDES-BENZ E W210 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Как да сменим заден лагер на главина на VW PASSAT B5+ [Инструкция]
    Как да сменим заден лагер на главина на VW PASSAT B5+ [Инструкция]
Промяна на Колесен лагер: видео уроци

Топ PDF ръководства за ремонт на коли

Искаш ли да получаваш повече полезна информация?

Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.

Смяна на задна и предна Колесен лагер - ръководство за най-добри практики

Видео инструкции за смяна на Колесен лагер - плейлист от AUTODOC CLUB

  • Самостоятелна смяна на Колесен лагер - безплатно видео с инструкции
    Play all playlists
    Смяна на лагер главина видео инструкция | Видео уроци стъпка по стъпка
Съвети за отстраняване на проблеми за Колесен лагер си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
  • Смяна на Колесен лагер и много други - безплатни видео съвети
    Как да отключите колата си без ключ | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Лагер главина
    ТОП 4 продукти за почистване за каросерията | AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Колесен лагер
    Какво да правите, ако климатика на колата ви не работи правилно | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Лагер главина
    Топ 5 грешки при купуване на авточасти
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Инструкции за Колесен лагер смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.

Списък с най-честите диагностични кодове за грешка (DTC)
- открийте значението им и разберете как да решите проблема

Колесен лагер: най-често срещаните кодове за грешка

Често задавани въпроси за смяната на колесни лагери

Какви са признаците на неизправност на лагер на главината?

Първите признаци на износен колесен лагер са стържене, тропане, тракане и други необичайни звуци от колелото. Тези звуци могат да стават по-силни или да изчезват при завиване. Например, шум при завиване надясно е признак за проблем в лагера на лявото колело, а изчезването на шума е признак за неизправен лагер отдясно. Също така е възможно да се усетят вибрации по волана. Понякога вибрациите се предават на каросерията. Когато шофирате с блокирал лагер, колата може да тегли на една страна. Ако хванете долната и горната страна на колелото и се опитате да го разклатите нагоре-надолу, ще има луфт.

В някои случаи се включва предупредителната светлина ABS на таблото, защото лагерът и антиблокиращата спирачна система са взаимосвързани: компонентът има вграден ABS сензорен пръстен, който се използва за измерване скоростта на въртене на колелото.

Разпространеното вярване, че неизправен колесен лагер може да доведе до неправилна работата на трансмисията е неоснователно. Затова, ако скоростната ви кутия има неизправности, трябва да търсите други причини за проблема.

Мога ли да сменя колесен лагер самостоятелно?

Ако имате основни умения за ремонт на автомобили, можете да смените лагера на главината. Видео уроците от AUTODOC Club ще ви помогнат с тази задача, обаче, имайте предвид, че процесът по смяната е доста трудоемък. Може да са ви нужни метална четка, избивачи за лагери, гаечни ключове, включително ключ за джанти, чук и отвертки. Добра идея е да се заредите с автохимия също: препарат за почистване на спирачки, за да премахнете замърсявания и да обезмаслите повърхностите, проникващо масло, за да разхлабите блокирали крепежни елементи и универсална грес. Ако имате достъп до платформа за повдигане на автомобили, тя може много да улесни работата. Средно, смяната на компонента на едно колело може да отнеме 1-3 часа, в зависимост от конструкцията на автомобила и уменията ви.

Компонентите не е нужно да се сменят по двойки на ос. Ако е нужно, можете да смените само една неизправна част. Обикновено, съвременните автомобили използват колесни лагери изработени като устройства от една част. Няма нужда да ги смазвате преди монтаж, защото те са напълнени с подходяща грес в завода.

Много е важно да затегнете гайката на главината с правилната сила на затягане, защото в противен случай частта може да се повреди скоро. Силата на затягане зависи от марката и модела на колата и обикновено е посочена от производителя в техническата документация на автомобила.

Опасно ли е да се шофира с износен лагер на главината?

Много. В най-добрия случай, шофирането с неизправен лагер ще доведе до скъп ремонт на окачването. В най-лошия случай, ако лагерът се счупи докато шофирате, колелото може да блокира и да изгубите напълно контрол над автомобила и това да стане причина за пътен инцидент.

Колко бързо може да се повреди колесен лагер?

Средният период на експлоатация на компонента е 100 000 – 150 000 километра. Обаче, в някои случаи, например, ако частта е дефектна или с ниско качество, или ако е неправилно монтирана, лагерът може да се повреди дори за 3000 км.

За ранното повреждане на компонента помага разместването му от оста на въртене, презатягането на гайката на главината, използването на ударни инструменти за монтиране, повторната употреба на стари крепежни елементи и уплътнения и агресивно шофиране с чести резки тръгвания и спирания. Шофирането по лоши пътища и претоварването на автомобила също имат неблагоприятно въздействие върху частта. Не се препоръчва да минавате през дълбоки локви. Трябва също да избягвате непрофесионалния тунинг, защото монтирането на твърде широки колела или колела с голям диаметър, използването на гуми с нисък профил, по-твърдите пружини и амортисьори повишават натоварването върху механизма на главината и могат да причинят бързото му унищожаване.