Заменете Спирачен диск от себе си

Самостоятелна смяна на Спирачен диск - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Спирачен диск
Марка
Модел
Категория авто части

Смяна на Спирачен диск: ръководства стъпка-по-стъпка

Тук ще намериш полезни ръководства и съвети за това как се извършва смяна на Спирачен диск на популярни модели автомобили. Следването на професионалните препоръки от експертите ще ти помогне да смениш Спирачен диск самостоятелно. Избери автомобила си от селектора и сваляй безплатни наръчници и видеа.
Промяна на Спирачен диск: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Универсално
    Смяна на предни и задни Дискове направи си сам - онлайн видео
    Как се сменят спирачни дискове [AUTODOC УРОК]
  • Монтаж на Спирачен диск на VW PASSAT направи си сам
    Как да сменим предни спирачни дискове и предни спирачни накладки на VW PASSAT B5+ [Инструкция]
  • Как и кога се сменя задни и предни Дискове на RENAULT MEGANE II Coupé-Cabriolet (EM0/1_): видео урок
    Как се сменят предни спирачни дискове, предни спирачни накладки на RENAULT MEGANE 2 урок | Autodoc
  • Разглобяване на задни и предни Спирачен диск онлайн инструкции
    Как се сменят задни спирачни дискове на BMW 3 E46 урок | Autodoc
  • Съвети за смяна на Комплект спирачни дискове BMW
    Как се сменят предни спирачни дискове, спирачни накладки на BMW 3 E46 урок | Autodoc
  • Разгледайте как да решите проблема с задни и предни Комплект спирачни дискове VW: видео ръководство
    Как се сменят Предни спирачни дискове на VW GOLF 5 урок | Autodoc
  • Смяна на предни и задни Дискове направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим задни спирачни дискове и задни спирачни накладки на VW PASSAT B5+ [Инструкция]
  • Монтаж на Спирачен диск на OPEL VECTRA направи си сам
    Инструкция: Как да сменим Задни спирачни дискове на OPEL VECTRA C
  • Как и кога се сменя задни и предни Дискове на HONDA CIVIC V Hatchback (EG): видео урок
    Как се сменят задни спирачни дискове, задни спирачни накладки на HONDA CIVIC 5 урок | Autodoc
  • Разглобяване на задни и предни Спирачен диск онлайн инструкции
    Как се сменят предни спирачни дискове, предни спирачни накладки на TOYOTA COROLLA VERSO 2 | Autodoc
  • Съвети за смяна на Комплект спирачни дискове BMW
    Как да сменим Предни спирачни дискове, спирачни накладки на BMW 5 E60 [Инструкция]
  • Разгледайте как да решите проблема с задни и предни Комплект спирачни дискове TOYOTA: видео ръководство
    Как да сменим Задни спирачни дискове, Задни спирачни накладки на TOYOTA AVENSIS 2 T25
  • Как се сменят задни спирачни дискове на TOYOTA COROLLA VERSO 2 урок | Autodoc
    Как се сменят задни спирачни дискове на TOYOTA COROLLA VERSO 2 урок | Autodoc
  • Как се сменят MERCEDES-BENZ S-CLASS W220 на задни спирачни дискове, задни спирачни накладки урок
    Как се сменят MERCEDES-BENZ S-CLASS W220 на задни спирачни дискове, задни спирачни накладки урок
  • Инструкция: Как да сменим Предни спирачни дискове, Предни спирачни накладки на OPEL VECTRA C
    Инструкция: Как да сменим Предни спирачни дискове, Предни спирачни накладки на OPEL VECTRA C
  • Как да сменим переден спирачни дискове на VW GOLF 4 (1J1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим переден спирачни дискове на VW GOLF 4 (1J1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
Промяна на Спирачен диск: видео уроци

Топ инструкции за ремонт

Спирачен диск : правилно изхвърляне
Общи препоръки на AUTODOC за намаляване на замърсяването на околната среда
Смяна на задни и предни Спирачен диск - ръководство за най-добри практики

Видео инструкции за смяна на Спирачен диск - плейлист от AUTODOC CLUB

  • Самостоятелна смяна на Спирачен диск - безплатно видео с инструкции
    Play all playlists
    Смяна на спирачни дискове видео инструкция | Видео уроци стъпка по стъпка
Съвети за отстраняване на проблеми за Спирачен диск си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
  • Смяна на Дискове и много други - безплатни видео съвети
    4 Признака на износване на спирачните дискове | AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Спирачен диск
    Защо спирачките скърцат? | Съвети от AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Комплект спирачни дискове
    Топ 5 грешки при ремонт на спирачките | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Дискове
    3 Най-често срещани причини за вибрации в автомобила | AUTODOC
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Инструкции за Спирачен диск смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.

Списък с най-честите диагностични кодове за грешка (DTC)
- открийте значението им и разберете как да решите проблема

Дискове: най-често срещаните кодове за грешка

Често задавани въпроси за смяната на спирачни дискове

Кога трябва да се сменят спирачните дискове?

Периодът на експлоатация на предните спирачни дискове средно е 50 000 – 70 000 км, а на задните е 70 000 – 100 000 км. Обаче, понякога е нужно да се сменят по-рано. Нови дискове трябва да се монтират, ако е достигната минималната дебелина на спирачните дискове, която е посочена в техническата документация на автомобила. Препоръчително е да я измервате с шублер на всеки 10 000 км. Пукнатини, отчупвания, неравномерно износване и огъване са признак, че компонентите трябва да се сменят.

Процедурата за проверка на спирачен диск за износване:

  1. Вдигнете с крик съответната ос на автомобила.
  2. Премахнете колелото.
  3. Измерете дебелината на диска с шублер. За най-точни резултати е най-добре да направите измервания на 12-15 точки около диска, на разстояние 12-15 мм от ръба му. Трябва да получите приблизително равни показания.
  4. Сравнете резултатите с минималната допустима дебелина посочена в техническата документация на автомобила ви.
  5. Прегледайте повърхността на диска визуално. Дълбоки драскотини, неравномерно износване, пукнатини и силна корозия са признаци, че компонентът е нужно да се смени.

Има също и недиректни симптоми, които ви позволяват да разберете, дали е нужно да прегледате или смените спирачните дискове. Например, ако усетите клатене, стържене или вибрации по време на спиране, това може да е признак, че частите са огънати. В този случай може да се наложи да вземете допълнителни измервания, например, с помощта на индикаторен часовник за спирачни дискове. Преди да започнете измерванията, старателно почистете старателно главината на колелото и диска. Монтирайте устройството на стойка и разположете шпиндела му перпендикулярно на повърхността на диска на около 5 мм от ръба му. Върхът на шпиндела трябва да е в контакт с повърхността. След това, завъртете главината на колелото. Индикаторният часовник трябва сега да покаже отклонения от повече от 0.06 мм.

Слабо и неравномерно спиране, както и вибриране на педала на спирачките често са признак за неравномерно износване на фрикционните повърхности на дисковете.

Нужно ли е да сменям спирачните дискове и накладките заедно?

Когато сменяте спирачните дискове се препоръчва да монтирате и нови накладки заедно с тях. Старите ще имат разработена шарка на износване, която съответства на старите дискове. Следователно, използването на тези накладки повторно носи риск от преждевременно износване на дисковете и понижаване производителността на спирачките. Продължителността на процедурата по смяна зависи от конструкцията на автомобила и техническите ви умения. Средно, монтирането на нови спирачни дискове и накладки отнема от 15 минути до 3 часа.

Мога ли да сменя само един спирачен диск?

Не, не можете. Спирачните дискове трябва да се сменят само по двойки на ос. В противен случай, поради по-малката дебелина на старата част и, следователно, различните дължини на хода на буталото, спирачните механизми няма да могат да се задействат едновременно, което ще доведе до нестабилност на автомобила при спиране.

Шофирането с износени спирачни дискове опасно ли е?

Да, това е много опасно и затова износените дискове трябва да се сменят незабавно. Спирачният диск, който е твърде тънък е неспособен да разсейва ефикасно топлината, което може да доведе до напукването или счупването му след прегряване. В резултат от това, колелото ще блокира и колата ще занесе. Неравномерното износване и дълбоките жлебове понижават контактната площ на накладката, което води до понижена производителност на спирачките. Деформацията ще причини странично биене, което води до неравномерно износване на работната повърхност на частта и повишен ход на педала на спирачките („.т. нар. меки спирачки“). По отношение на корозията, дискът може да продължи да се използва, ако е незначителна, но трябва да почистите повърхността му чрез натискане на педала на спирачките докрай по време на шофиране, но ако производителността на спирачките е значително понижена поради корозия или спирачните механизми не работят правилно, компонентите трябва да се сменят възможно най-скоро.