Заменете Спирачен диск от себе си

Самостоятелна смяна на Спирачен диск - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Спирачен диск
Марка
Модел
Категория авто части

Смяна на Спирачен диск: ръководства стъпка-по-стъпка

Промяна на Спирачен диск: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Смяна на задни и предни Комплект спирачни дискове направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим переден спирачни дискове на VW GOLF 4 (1J1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Универсално
    Монтаж на Дискове на направи си сам
    Смяна на спирачни дискове [AUTODOC УРОК]
  • Как и кога се сменя предни и задни Комплект спирачни дискове на OPEL ZAFIRA B (A05): видео урок
    Как да сменим задни спирачни дискове на OPEL ZAFIRA-B 2 (A05) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разглобяване на предни и задни Дискове онлайн инструкции
    Как да сменим задни спирачни дискове на  RENAULT MEGANE 2 (LM) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Съвети за смяна на Спирачни дискове AUDI
    Как да сменим задни спирачни дискове на AUDI A6 2 (C6) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Универсално
    Разгледайте как да решите проблема с предни и задни Спирачни дискове : видео ръководство
    Как се сменят спирачни дискове [AUTODOC УРОК]
  • Смяна на задни и предни Комплект спирачни дискове направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим предни спирачни дискове на MERCEDES-BENZ (W211) E-Класа [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Монтаж на Дискове на RENAULT SCÉNIC направи си сам
    Как да сменим задни спирачни дискове на RENAULT SCENIC 2 (JM) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как и кога се сменя предни и задни Комплект спирачни дискове на AUDI A1 (8X1, 8XF): видео урок
    Как да сменим задни спирачни дискове на  AUDI A3 1 (8L1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разглобяване на предни и задни Дискове онлайн инструкции
    Как да сменим задни спирачни дискове на TOYOTA RAV 4 3 (XA30) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Съвети за смяна на Спирачни дискове PEUGEOT
    Как да сменим задни спирачни дискове на PEUGEOT 307 (3H) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Разгледайте как да решите проблема с предни и задни Спирачни дискове CITROËN: видео ръководство
    Как да сменим переден спирачни дискове на CITROEN XSARA PICASSO (N68) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим переден спирачни дискове на PEUGEOT 206 1 (2D) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим переден спирачни дискове на PEUGEOT 206 1 (2D) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим переден спирачни дискове на HONDA ACCORD 8 (CU2) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим переден спирачни дискове на HONDA ACCORD 8 (CU2) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим предни спирачни дискове на AUDI A4 B5 Седан [AUTODOC УРОК]
    Как да сменим предни спирачни дискове на AUDI A4 B5 Седан [AUTODOC УРОК]
  • Как да сменим предни спирачни дискове на VOLKSWAGEN GOLF 3 (1H1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим предни спирачни дискове на VOLKSWAGEN GOLF 3 (1H1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
Промяна на Спирачен диск: видео уроци

Топ PDF ръководства за ремонт на коли

Спирачен диск : правилно изхвърляне
Общи препоръки на AUTODOC за намаляване на замърсяването на околната среда
Смяна на предни и задни Спирачен диск - ръководство за най-добри практики

Видео инструкции за смяна на Спирачен диск - плейлист от AUTODOC CLUB

  • Самостоятелна смяна на Спирачен диск - безплатно видео с инструкции
    Play all playlists
    Смяна на спирачни дискове видео инструкция | Видео уроци стъпка по стъпка
Съвети за отстраняване на проблеми за Спирачен диск си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
  • Смяна на Комплект спирачни дискове и много други - безплатни видео съвети
    ТОП 5 грешки при самостоятелна смяна на маслото | AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Дискове
    Как се възстановяват джанти | Съвети от AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Спирачни дискове
    Как да боядисате спирачен апарат | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Комплект спирачни дискове
    Как да проверите горивната помпа | Съвети от AUTODOC
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Google Play приложението AUTODOC CLUB
App Store приложението AUTODOC CLUB
Инструкции за Спирачен диск смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.

Често задавани въпроси за смяната на спирачни дискове

Кога трябва да се сменят спирачните дискове?

Периодът на експлоатация на предните спирачни дискове средно е 50 000 – 70 000 км, а на задните е 70 000 – 100 000 км. Обаче, понякога е нужно да се сменят по-рано. Нови дискове трябва да се монтират, ако е достигната минималната дебелина на спирачните дискове, която е посочена в техническата документация на автомобила. Препоръчително е да я измервате с шублер на всеки 10 000 км. Пукнатини, отчупвания, неравномерно износване и огъване са признак, че компонентите трябва да се сменят.

Процедурата за проверка на спирачен диск за износване:

  1. Вдигнете с крик съответната ос на автомобила.
  2. Премахнете колелото.
  3. Измерете дебелината на диска с шублер. За най-точни резултати е най-добре да направите измервания на 12-15 точки около диска, на разстояние 12-15 мм от ръба му. Трябва да получите приблизително равни показания.
  4. Сравнете резултатите с минималната допустима дебелина посочена в техническата документация на автомобила ви.
  5. Прегледайте повърхността на диска визуално. Дълбоки драскотини, неравномерно износване, пукнатини и силна корозия са признаци, че компонентът е нужно да се смени.

Има също и недиректни симптоми, които ви позволяват да разберете, дали е нужно да прегледате или смените спирачните дискове. Например, ако усетите клатене, стържене или вибрации по време на спиране, това може да е признак, че частите са огънати. В този случай може да се наложи да вземете допълнителни измервания, например, с помощта на индикаторен часовник за спирачни дискове. Преди да започнете измерванията, старателно почистете старателно главината на колелото и диска. Монтирайте устройството на стойка и разположете шпиндела му перпендикулярно на повърхността на диска на около 5 мм от ръба му. Върхът на шпиндела трябва да е в контакт с повърхността. След това, завъртете главината на колелото. Индикаторният часовник трябва сега да покаже отклонения от повече от 0.06 мм.

Слабо и неравномерно спиране, както и вибриране на педала на спирачките често са признак за неравномерно износване на фрикционните повърхности на дисковете.

Нужно ли е да сменям спирачните дискове и накладките заедно?

Когато сменяте спирачните дискове се препоръчва да монтирате и нови накладки заедно с тях. Старите ще имат разработена шарка на износване, която съответства на старите дискове. Следователно, използването на тези накладки повторно носи риск от преждевременно износване на дисковете и понижаване производителността на спирачките. Продължителността на процедурата по смяна зависи от конструкцията на автомобила и техническите ви умения. Средно, монтирането на нови спирачни дискове и накладки отнема от 15 минути до 3 часа.

Мога ли да сменя само един спирачен диск?

Не, не можете. Спирачните дискове трябва да се сменят само по двойки на ос. В противен случай, поради по-малката дебелина на старата част и, следователно, различните дължини на хода на буталото, спирачните механизми няма да могат да се задействат едновременно, което ще доведе до нестабилност на автомобила при спиране.

Шофирането с износени спирачни дискове опасно ли е?

Да, това е много опасно и затова износените дискове трябва да се сменят незабавно. Спирачният диск, който е твърде тънък е неспособен да разсейва ефикасно топлината, което може да доведе до напукването или счупването му след прегряване. В резултат от това, колелото ще блокира и колата ще занесе. Неравномерното износване и дълбоките жлебове понижават контактната площ на накладката, което води до понижена производителност на спирачките. Деформацията ще причини странично биене, което води до неравномерно износване на работната повърхност на частта и повишен ход на педала на спирачките („.т. нар. меки спирачки“). По отношение на корозията, дискът може да продължи да се използва, ако е незначителна, но трябва да почистите повърхността му чрез натискане на педала на спирачките докрай по време на шофиране, но ако производителността на спирачките е значително понижена поради корозия или спирачните механизми не работят правилно, компонентите трябва да се сменят възможно най-скоро.