Код за грешка P0299 - стъпка по стъпка ръководство за диагностиката и поправянето му
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Няма съвпадения
- Няма съвпадения
P0299: значение, причини, ремонти
Кодът за грешка P0299 посочва, че налягането на нагнетения въздух от турбокомпресора или преводния компресор (суперчарджър) е ниско.
Какви са причините за код за грешка P0299?- Механични повреди на турбокомпресора. Това се причинява от попадане на външни частици в изпускателния тракт. Може да причини блокиране на вала и повреждане на импелера.
- Образуване на нагар в жлебовете и каналите на турбото. Това може да се случи при използване на неподходящо масло или ненавременна смяна на устройството. Това причинява повреждане на радиалните лагери, прегряване на турбината и поява на ожулвания по вала.
- Ниско налягане в смазващата система. Това може да причини недостиг на масло.
- Байпасен клапан е блокирал в отворено положение. Той значително понижава потока на отработените газове, което има неблагоприятно въздействие върху ефикасността на турбокомпресора.
- Теч във вакуумния задвижващ механизъм на контролния клапан на турбината. Това не позволява на компонента да функционира правилно.
- Повредени гарнитури и маркучи. Повредите могат да причинят течове на въздух под налягане.
- Задръстени компоненти на всмукателната система. Поради липсата на въздушен поток се понижава ефикасността на турбокомпресора.
- Неизправности на сензора за налягане на турбото и контрол на инжекцията. Неизправните сензори произвеждат фалшиви предупреждения.
- Двигателят превключва на авариен режим на работа
- Понижена мощност на двигателя
- Понижена динамика на автомобила
- Компресорът прави необичайни звуци, когато работи
Методите на решаване на проблема зависят от коренната причина за него. За да идентифицирате повредата, свържете OBD2 скенер и прочетете и разкодирайте свързаните кодове за грешка. След това проверете състоянието на сензорите и дали всмукателната и изпускателната система са херметични. След като направите диагностика на устройството, трябва да смените повредените компоненти. Може също да е нужно да почистите EGR клапана и да промиете смазващата система.
Какво означава код P0299?
Той посочва, че налягането на изпомпвания въздух е по-ниско от стандартното налягане, което е нужно за определен режим на работа на двигателя.
Какво причинява това?
Най-честите причини са неизправност на турбокомпресора или суперчарджъра, течове във всмукателните или изпускателните тръби, неизправности на системата за подаване на гориво и ниско налягане на маслото.
Как да премахна тази неизправност?
Цифрите, които се показват от системата, не посочват, че специфичен компонент се е повредил. Следователно, за да определите коренната причина, е нужна детайлна диагностика, последвана от изчистване на кодовете за грешка с помощта на скенер.
Мога ли да шофирам колата си, ако се случи това?
Препоръчва се временно да се въздържате от шофиране на автомобила. Този проблем обикновено е съпроводен от значително понижаване на мощността на двигателя и вследствие често се активира аварийният режим на двигателя. Ако чувате необичайни звуци, когато работи турбината, изключете двигателя незабавно. Парчета от счупените перки на импелера могат да попаднат в мотора и да причинят блокирането му.