Код за грешка P0301 - стъпка по стъпка ръководство за диагностиката и поправянето му
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Няма съвпадения
- Няма съвпадения
P0301: значение, причини, ремонти
Кодът за грешка P0301 посочва пропуск в запалването в първия цилиндър на двигателя. Той е индикатор, че може да има неизправност в запалителната система, инжекционната система, изпускателната система или газоразпределителния механизъм.
Какви са причините за код за грешка P0301?- Дефектен дистрибутор, запалителна бобина, запалителна свещ или високоволтов кабел. Това нарушава процеса по образуване на искра в цилиндъра.
- Погрешни сигнали от сензорите за положение на коляновия и разпределителния вал, износен разпределителен вал, разтегнат ангренажен ремък или верига, или несъвпадащи обозначения за фази на газоразпределение. Всеки от тези проблеми може да причини неизправност в клапанната система, нарушавайки запалителния процес.
- Ниско налягане на горивото или задръстени инжектори. Това причинява нарушавания на подаването на гориво към горивните камери, чиято липса предотвратява запалването на сместа.
- Износена гарнитура на всмукателния колектор, прекъснати или напукани вакуумни тръби, повреден клапанен механизъм или маркуч за вентилация на картерни газове или EGR клапан, който не се затваря. Тези симптоми се съпровождат от течове на въздух, което прави сместа по-бедна и запалването по-лошо.
- Неизправности на ламбда сондата и сензора за масов разход на въздух. Те също нарушават процеса по образуване на горивната смес.
- Лампата „Check engine“ мига или свети
- Двигателят пали трудно или звучи странно
- Двигателят гасне, когато автомобилът спре да се движи
- Бавно ускорение
- Понижена мощност на двигателя
- Увеличен разход на гориво
- Нестабилна работа на двигателя, разтрисания и повишени вибрации
- Необичайна миризма на изгорелите газове
- Сменете дефектните компоненти. Те, обикновено, са запалителните свещи, запалителната бобина и високоволтовите кабели.
- Почистете клапаните. Това може да се направи с помощта на специални добавки, които се наливат в резервоара за гориво.
- Премахнете всякакви следи от корозия от електрическите контакти. Почистването на частите е нужно, за да се възстанови подаването на захранване. Препоръчва се конекторите да се обработят с подходящ продукт.
- Поправете течовете на вакуум. За да направите това, може да е нужно да смените уплътнения, повредени тръби и маркучи и да затегнете скобите.
- Промийте горивните инжектори.
- Регулирайте обтягането на ангренажния ремък или верига.
Какво означава код P0301?
Той посочва неизправност в запалването в първия цилиндър.
Как да премахна този код за грешка?
На първо място, е нужно да идентифицирате причината. За да направите това, всички кодове трябва да се изчистят с OBD2 скенер и след това да се анализират наново след тест драйв. Вакуумметър се използва за откриването на течове на вакуум. Електрическите компоненти също трябва да се тестват с мултиметър и осцилоскоп. След почистването или смяната на компонентите, свържете отново сканиращото устройство и изчистете кодовете за грешка от архивната памет на бордовия компютър.
Колко струва да се поправи?
Зависи от това колко работа трябва да се извърши. Попитайте автотехник за крайната цена след пълна диагностика.