Код за грешка P0118 - стъпка по стъпка ръководство за диагностиката и поправянето му
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Няма съвпадения
- Няма съвпадения
P0118: значение, причини, ремонти
Диагностичният код за грешка P0118 посочва, че напрежението във веригата на сензора за температура на охладителната течност е твърде високо. Този код се задействан от ЕБУ, когато напрежението, което обикновено е около 4,7 - 4,91 V, надвиши стандартната стойност за повече от 0,2 секунди.
Причини за грешка P0118- Прекъснати кабели. Това е в резултат от механично повреждане.
- Късо съединение в захранващата верига на компонента. То се причинява от повреждане на изолацията на кабела поради ожулване, стопяване или излагане на агресивни химикали.
- Повреждане на термистор. Може да се причини от прегрял двигател.
- Окислени електрически контакти. Окислението се получава, когато замърсявания и влага попаднат в конектора на устройството.
- Замърсен сензор. Това е впоследствие от ненавременна смяна на антифриза, корозия на радиатора и попадане на замърсявания в разширителния резервоар.
- Ниско ниво на охладителната течност. Това ще повлияе на точността на показанията от сензора за температура на охладителната течност.
- Въздушни балони в охладителната система. Те забавят нагряването на антифриза.
Сред признаците на неизправност на сензора могат да са затруднено палене на двигателя, когато е топъл, нестабилен празен ход и понижена мощност. Понякога тези симптоми са забележими едва само преди загряване на двигателя до коректната работна температура. В допълнение към това, разходът на гориво може да се повиши, а динамиката на автомобила да се влоши. Запалителните свещи могат да се залеят с гориво поради нарушения в инжекционния процес. Когато горивната смес е твърде богата, излиза черен пушек от ауспуха. Вентилаторът за охлаждане на двигателя може спре да работи правилно.
Препоръчителни ремонтиОбикновено е нужно да почистите контактите, да монтирате нов конектори или да смените самия сензор. Може също да е нужно да смените антифриза или да обезвъздушите охладителната система.
Какво означава P0118?
Той посочва прекомерно високо напрежение в електрическата верига на сензора за температура на охладителната течност. Най-честата причина за това е неизправност на сензора или захранващата верига.
Може ли кодът да изчезне самостоятелно?
Да. След 40 успешни цикъла на загряване кодът се изчиства от паметта на бордовия компютър.
Как да премахна този диагностичен код за грешка?
За да отстраните вероятността от погрешно предупреждение, нулирайте бордовия компютър като откачите отрицателната клема на акумулатора. Ако кодът се появи отново, проверете съпровождащите кодовете за грешка с OBD2 скенер, поправете основната причина за проблема, а след това нулирайте ЕБУ, за да заличите грешките.
Мога ли да шофирам колата си, ако тази грешка се появи?
Препоръчително е да шофирате само до най-близкия сервиз. Ако продължите да я използвате, двигателят ще превключи на авариен режим и се увеличава риска от допълнително повреждане.