Заменете Маслен филтър от себе си

Самостоятелна смяна на Маслен филтър - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Маслен филтър
Марка
Модел
Категория авто части
Промяна на Маслен филтър: видео уроци

Топ инструкции за ремонт

Промяна на Маслен филтър: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Смяна на Маслен филтър направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на VW GOLF 4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Монтаж на Маслен филтър на OPEL ASTRA направи си сам
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на OPEL ASTRA H [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как и кога се сменя Маслен филтър на BMW 3 (E46): видео урок
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на BMW 3 E46 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разглобяване на Маслен филтър онлайн инструкции
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на RENAULT SCÉNIC 2 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Съвети за смяна на Маслен филтър MERCEDES-BENZ
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на MERCEDES-BENZ E W211 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Разгледайте как да решите проблема с Маслен филтър TOYOTA: видео ръководство
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на TOYOTA RAV4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Смяна на Маслен филтър направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на MERCEDES-BENZ A W168 [Инструкция]
  • Монтаж на Маслен филтър на HONDA CR-V направи си сам
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на HONDA CR-V 2 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как и кога се сменя Маслен филтър на VW PASSAT Variant (3B5): видео урок
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на VW PASSAT B5+ [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разглобяване на Маслен филтър онлайн инструкции
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на VW TRANSPORTER T4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Съвети за смяна на Маслен филтър OPEL
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на OPEL CORSA C [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разгледайте как да решите проблема с Маслен филтър FORD: видео ръководство
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на FORD MONDEO 3 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как да сменим моторно масло и маслен филтър на AUDI A4 B6 [ИНСТРУКЦИЯ]
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на AUDI A4 B6 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как да сменим моторно масло и маслен филтър на VW TOURAN 1T1, 1T2 [ИНСТРУКЦИЯ]
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на VW TOURAN 1T1, 1T2 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как да сменим моторно масло и маслен филтър на BMW 5 E60 [ИНСТРУКЦИЯ]
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на BMW 5 E60 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Как да сменим моторно масло и маслен филтър на AUDI A6 C5 [ИНСТРУКЦИЯ]
    Как да сменим моторно масло и маслен филтър на AUDI A6 C5 [ИНСТРУКЦИЯ]
Нямаме такъв урок.
Задай своите въпроси на други авто ентусиасти във форума или се абонирай, за да получаваш имейл известия за нови уроци от този раздел.
Дневник за обслужване на автомобила
Знай какво, кога и защо да ремонтираш и управлявай разходите за колата си
Искаш ли да получаваш повече полезна информация?

Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.

Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Google Play приложението AUTODOC CLUB
App Store приложението AUTODOC CLUB
Инструкции за Маслен филтър смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
Съвети за отстраняване на проблеми за Маслен филтър си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
Виж още
  • Смяна на Маслен филтър и много други - безплатни видео съвети
    Как да смените спирачната течност и да обезвъздушите спирачната система | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Маслен филтър
    6 СЪВЕТА ЗА ИЗПОЛЗВАНЕТО НА МАСЛЕН ФИЛТЪР | AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Маслен филтър
    5 Признака за износване на спирачните накладки | AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Маслен филтър
    5 Признака за износване на амортисьор | AUTODOC

Ръководства за смяна и ремонт

Често задавани въпроси за смяната на маслен филтър

Кога трябва да сменям масления филтър?

Компонентът трябва да се сменя на всеки 7000 – 10 000 километра. Обаче, периодът на експлоатация на тези консумативи може да се понижи поради постоянно високо натоварване на двигателя, нискокачествено масло в смазващата система или навлизането на антифриз в системата, поради нарушената ѝ херметичност. Друга причина за преждевременна смяна на частта може да е прегряване на двигателя, след което работната течност в смазващата система и самият филтър трябва да се сменят.

Няма директни симптоми на задръстен маслен филтър. Частта е оборудвана със специален байпасен клапан, който се отваря, когато филтриращият елемент е задръстен. Това помага да се предотврати недостигът на масло, обаче, това прави невъзможно оценяването на пропускателния капацитет на филтър. Поради тази причина трябва да следвате препоръките на производителя на автомобила за интервалите на смяна и да вземате предвид условията на работа на автомобила.

Моля, имайте предвид: не монтирайте нов филтриращ елемент преди да смените лубриканта, защото компонентът бързо ще се замърси, заради добавките, които се съдържат в маслото. Поради същата причина не трябва да използвате стар филтър с ново масло: то ще се замърси много бързо.

В някои случаи, течове от корпуса на филтъра са признак, че компонентът трябва да се смени. Датчикът за налягане на маслото може да свети по-дълго от обичайното при колите с хоризонтално монтиран филтър. Това може да е в резултат от дефектен обратен клапан.

Какво става, ако не сменям масления си филтър?

Масленият филтър има специален байпасен клапан, който предотвратява недостигът на масло в двигателя и се отваря, когато палите студения двигател, в случай на висок вискозитет на маслото, екстремно високо налягане в смазващата система или когато филтриращият елемент е задръстен и пропускателният му капацитет е значително понижен. Ако не сте сменяли масления филтър от дълго време, нечисто масло постоянно ще се доставя на двигателя. Това води до повишено образуване на нагар и отлагания по частите на двигателя, задръстване на маслените канали и бързи износване на цилиндробуталната група.

Какви са стъпките за смяна на маслен филтър?

На първо място е нужно да повдигнете колата или да я спрете над сервизен канал. Обездвижете я с ръчната спирачка. Двигателят трябва да бъде леко загрят. След това развийте пробката за източване на маслото на картера и източете отпадъчното масло в подготвен за целта съд. Бъдете внимателни: маслото е горещо. След това, в зависимост от това дали филтърът е от касетен тип или не, трябва да развиете корпуса на филтъра или да премахнете филтриращия елемент от корпуса. Покрийте каросерията с кърпа, за да я запазите чиста. Смажете уплътнението на новия филтър с моторно масло. Самият филтър също трябва да се напълни с лубрикант преди монтажа. Това помага да се предотврати недостигът на масло в двигателя в първите секунди след паленето му. Новата част трябва да се завие с динамометричен ключ. Не презатягайте компонента, защото повреденият уплътнителен пръстен ще причини течове от монтажното място.

След това, почистете картера и завийте резбованата пробка с нов уплътнителен пръстен на нея. След това, налейте ново масло до нужното ниво, запалете двигателя и го оставете да работи известно време и проверете нивото на маслото с щеката за масло, за да го допълните ако е нужно.

Може ли смяната на филтъра да подобри производителността на двигателя?

Не, не може. На двигателя се доставя масло независимо от състоянието на филтриращия елемент поради наличието на байпасен клапан. Ако този клапан блокира и пропускателния капацитет на филтъра е нарушен, количеството масло влизащо в двигателя може да е по-малко от нужното. Това ще накара индикаторът за налягане на маслото да светне и ще ви уведоми за ниското налягане на маслото в системата. В този случай ще е нужно да отстраните проблема преди да забележите загуба на мощност на двигателя.

Компонентите различават ли се?

Да, компонентите могат да се различават по размер, степента на способност за филтриране, пропускателния капацитет, материалите на филтриращия елемент и корпуса, броя клапани, и налягането нужно за отварянето на тези клапани. Има маслени филтри с разглобяем корпус и от касетен тип. Първите са по-малко вредни за околната среда, защото възможността да се смени само филтриращия елемент решава проблема с изхвърлянето на металните части. Уверете се, че компонентите, които сте изпрали напълно съвпадат с конструкцията на автомобила ви и работните му условия. Причината за това не са само проблемите с монтажа. Например, ако купите продукт за спортна кола с байпасен клапан, който се отваря при ниско налягане, през повечето време маслото няма да се филтрира.