Код за грешка P0122 - стъпка по стъпка ръководство за диагностиката и поправянето му
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Няма съвпадения
- Няма съвпадения
P0122: значение, причини, ремонти
Диагностичен код за грешка P0122 посочва, че сигналът от сензора за положение на дроселовата клапа е по-ниско от това, което трябва да бъде. Задейства се, ако произведеното напрежение се задържи под 0,17 - 0,2 V за осем секунди.
Причини за грешка P0122- Повреждане на сензор. В зависимост от дизайна на устройството, това може да включва износена лента с високо съпротивление, счупен плъзгач, междунавивково късо съединение или повредена електромагнитна бобина.
- Окислени щифтове в конектора. Получава се, когато кабелът не е надеждно закрепен, което позволява попадане на влага и замърсявания вътре.
- Прекъсната верига или късо съединение в захранващия/сигналния кабел. Причината за това, обикновено, е механично, термично или химично повреждане на изолиращото покритие на кабела.
- Монтажни грешки. Някои устройства трябва да се монтират в определено положение, т.е. чрез завъртането им на 90° около дроселовата ос.
- Нестабилни обороти на двигателя на празен ход и при ускорение
- Трудно палене на двигателя и гаснене и по-конкретно, при смяна на предавки
- Автомобилът не реагира при натискане на педала на газта
- Повишен разход на гориво
- Влошена динамика на автомобила
- Загуба на мощност на двигателя
- Сканирайте бордовия компютър. Това е първата стъпка от диагностичното тестване и се извършва на всеки етап от процедурата по ремонтиране. Позволява ви да анализирате свързаните кодове за грешка, за да идентифицирате точната причина за неизправността и да изтриете грешките от паметта.
- Почистете електрическите контакти. Специални продукти се използват за премахването на следи от окисляване. Те подобряват електропроводимостта на контактите и предотвратяват повторната корозия на частите.
- Регулирайте устройството. Проверете в техническата документация за точното положение и процедура по монтиране на сензора. Някои сензори имат специален винт за регулиране за временно възстановяване на контакта между лентата с високо съпротивление и плъзгача.
- Сменете устройството. То трябва да се направи, когато вътрешната му бобина изгори или самият компонентите му са силно износени.
Какво означава P0122?
Той посочва, че изходното напрежение от сензора за положение на дроселовата клапа е ниско.
Какво причинява появата на кода?
Това често е поради прекъсване в захранващата верига, неизправност на сензора, проблеми с монтажа или защото устройството трябва да се регулира.
Как да премахна този диагностичен код за грешка?
Откачете отрицателната клема на акумулатора или изчистете комбинациите с помощта на OBD2 скенер. Ако се появи отново се обърнете към специалисти от автосервиз за обстойна диагностика и ремонти.
Мога ли да шофирам, ако това се случи?
Да, обаче, за да подсигурите ефикасността на двигателя, оптималния разход на гориво и понижаването на токсичността на отработените газове се препоръчва да поправите неизправността възможно най-скоро.