Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.
За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Как мога да разбера, ако главината на колелото е неизправна?
Възможно е да откриете неизправност на главина на колелото със сменяем лагер като го прегледате. Петна от корозия и пукнатини лесно се забелязват с просто око. Когато сменяте лагера, може също да забележите, че монтажното му място е унищожено. Ако осевата гайка се използва повторно или фланеца е деформиран, може да се получи биене на главината или вибрации на педала на спирачките. Обаче, истинската причина за този феномен може да се определи чрез използването на специално оборудване в автосервиз. При главинните механизми от една част, обикновено се поврежда самият лагер. Можете да разберете това по недиректни признаци като бучене по време на шофиране, влошено управление или усещане на вибрации във волана. Детайлната диагностика трябва да се извърши от професионалисти.
Какво причинява повреди на главината на колелото?
Периода на експлоатация на механизма на главината зависи от работните условия на автомобила. Нискокачествени пътища, агресивно шофиране, многократно претоварване на багажника, удряне на дупка или парапет с висока скорост и излагане на влага и соли за топене на сняг са основните причини за преждевременно износване на главината. Допълнително, повредата може да се причини от грешки при монтаж или пренатегнати или недостатъчно затегнати гайки.
Нужно ли е да сменям главината на колелото заедно с лагера?
Да, тези части трябва да се сменят заедно. Опитите да се извади старият лагер неизбежно ще доведе до повреждането му, затова компонента не трябва да се използва повторно.