Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.
За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Кои компонента са на амортисьорната система на автомобила?
Амортисьорната система включва пружини, тампони за макферсон, втулки, амортисьори. Амортисьорите могат да бъдат еднотръбни или двутръбни, хидравлични (маслени амортисьори) или газови, с или без регулируемо омекотяване. Работните цилиндри на амортисьорите са защитени от маншони. Регулируемите компоненти са оборудвани с болт за приравняване на колелата. Въздушното окачване има превключвател на режимите, компресор и пневмобалони. При пружинното окачване, амортисьорите се предоставят с листови ресори.
Как работи амортисьорната система?
Амортисьорната система понижава амплитудата на трептенията на каросерията и абсорбира удари. Когато се преминава през неравности на пътя, пружините се компресират и освобождават, подсигурявайки продължителният контакт на колелата с пътя. Буталото се движи вътре в амортисьора, натрупвайки хидравлично налягане и създавайки нужното съпротивление за омекотяването. Еластичните пневмобалони абсорбират удари чрез промяна на формата си в зависимост от пътния просвет. Листовите ресори се компресират или освобождават в зависимост от натоварването на автомобила, предоставяйки леко омекотяване.
Какво включва ремонт на амортисьорната система?
Можете самостоятелно да смените повечето части на амортисьорната система. Те трябва да се монтират по двойки на една ос, дори и ако само единият се повреди. Първо е нужно да вдигнете автомобила на крик и да премахнете всичките колела. Всички монтажни места и водачи трябва да бъдат почистени, а опората, маншона и ограничителят да се сменят, ако е нужно. За да премахнете пружината е нужен специален компресор за пружини. Преди да монтирате новия амортисьор, компресирайте го ръчно 3-5 пъти.