Благодарение на постоянното въздействие на накладките, дисковете изтъняват с времето
2.
Допустимата минимална дебелина е 2-4 мм
3.
Износените дискове могат да се напукат поради прегряване
4.
Неравномерното износване се причинява от нискокачествени спирачни накладки или попадане на замърсявания между накладките и диска
5.
Дисковете могат да се повредят отвътре поради корозия
6.
Прегряването може да причини деформация на диска
7.
Корозия на главината предотвратява равномерния контакт на диска с повърхността ѝ
8.
Това причинява биене
Важно!
Спирачните дискове трябва да се сменят по двойки на всяка ос
9.
Повдигнете автомобила
Обърнете внимание!
При използването на крика ще са ви нужни и стойки за крик
10.
Повдигнете цялата ос на автомобила
11.
или извършете ремонта първо от едната страна на оста и след това от другата
12.
Обезателно използвайте клинове за колела
Обърнете внимание!
Процедурата по смяна на спирачните дискове е почти идентична за всички автомобили
13.
Проверете нивото и и състоянието на спирачната течност в резервоара
14.
Оставете резервоара отворен и се уверете, че не могат да попаднат замърсявания вътре
Внимание!
Когато прибирате буталата на спирачния апарат, спирачната течност може да прелее
15.
Преди да започнете смяната, разгледайте конструкцията на спирачния апарат и начина по който е закрепен
AUTODOC препоръчва:
Моля, имайте предвид, че продуктите от различни производители могат да имат различна конструкция
16.
Премахнете спирачния апарат, за да получите достъп до спирачния диск
17.
Когато правите това, може да се наложи да премахнете възвратната пружина, тапите на направляващите щифтове и самите щифтове, както и крепежните елементи на скобата на спирачния апарат
18.
Ако демонтажът на спирачния апарат е труден, използвайте подходящ инструмент, за да го отделите или повдигнете
19.
Закрепете спирачния апарат на окачването или каросерията
Важно!
Не оставяйте спирачния апарат да виси на спирачния маркуч, за да не повредите маркуча
20.
Демонтирайте спирачните накладки
21.
Ако спирачният апарат има скоба, премахнете я
22.
Почистете и развийте крепежните елементи на спирачния апарат
23.
Почистете и премахнете крепежните елементи, които свързват спирачния диск към главината
Обърнете внимание!
При някои автомобили спирачните дискове нямат крепежни елементи и се притискат към главината от джантите
24.
В този случай преди демонтажа завийте поне един от крепежните елементи на колелото преди да премахнете скобата, за да предотвратите падане на спирачния диск
25.
Демонтирайте спирачния диск
26.
Спирачните дискове на много автомобили имат вграден колесен лагер
27.
Това означава, че за да премахнете диска е нужно, освен всичко друго, да развиете крепежния елемент на лагера
28.
Можете да купите спирачни дискове с вградени лагери и направо да ги монтирате
29.
Или ще е нужно да извършите допълнителната работа на пресоване на нови лагери в новите ви спирачни дискове
30.
Ако крепежните елементи на спирачния диск е трудно да се премахнат, използвайте ударен винтоверт
Обърнете внимание!
Спирачният диск може да е залепнал за главината и да е труден за премахване
31.
Ако е нужно, използвайте гумен чук, за да ударите леко обратната страна на диска
Внимание!
Придържайте спирачния диск
32.
След няколко удара с чука, завъртете диска заедно с главината и повторете стъпките
33.
Чукнете областта, където спирачния диск влиза в контакт с главината
34.
Удряйте леко, само колкото да създадете вибрация без да повредите лагера
35.
Почистете повърхността на главината
36.
Обработете повърхността с препарат против корозия
37.
Прочетете инструкциите на производителя на спирачния диск
Обърнете внимание:
може да е нужно първо да почистите фабрично нанесената защитна грес от дискаСпирачните дискове, които са готови за монтаж, обикновено имат обозначение "Ready to use" (готови за използване)
38.
Монтирайте новия спирачен диск
39.
Монтирайте и затегнете крепежните елементи с динамометричен ключ с препоръчаната от производителя сила на затягане
40.
Почистете скобата на спирачния апарат
Важно!
Повърхностите, по които трябва да се движат спирачните накладки трябва да са равни и без дефекти
41.
Монтирайте планката на спирачния апарат
42.
Затегнете крепежните елементи с динамометричен ключ с препоръчаната от производителя сила на затягане
43.
Проверете състоянието на спирачния маркуч, направляващите щифтове на спирачния апарат и маншона на буталото
44.
Направляващите щифтове трябва да се движат свободно в своите монтажни места
45.
Маншонът на спирачното бутало не трябва да е повреден
46.
Ако откриете дефекти, използвайте ремонтен комплект за спирачни апарати или сменете целия спирачен апарат
47.
Използвайте найлонова четка, за да почистите гумените елементи
48.
Приберете спирачните бутала. Използвайте специален инструмент за прибиране на спирачни бутала
Важно!
Ако задните ви спирачни апарати са оборудвани с вградена ръчна спирачка може да е нужно да въртите буталата докато ги прибирате
49.
Обработете с паста против скърцане повърхностите, където спирачните накладки влизат в контакт със спирачния апарат и скобата
AUTODOC препоръчва:
Не нанасяйте твърде много паста против скърцане, за да не позволите попадането ѝ върху фрикционната повърхност
50.
Монтирайте спирачните накладки
51.
Монтирайте спирачния апарат
52.
Уверете се, че всичките части са в правилно положение
53.
Затегнете крепежните елементи с препоръчаната от производителя сила на затягане
54.
Монтирайте всички допълнителни крепежни елементи
55.
Обработете с препарат против корозия повърхността на новия спирачен диск на мястото, където ще влиза в контакт с джантата
56.
Почистете контактната повърхност на джантата и работната повърхност на спирачния диск
57.
Завийте и затегнете крепежните елементи на колелото в пресечена последователност. Това ще подсигури равномерното прилягане на колелото върху главината
58.
Натиснете докрай педала на спирачките няколко пъти, докато усетите съпротивление
59.
Проверете нивото на спирачната течност в резервоара и при необходимост, долейте
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Гласували: 1
Отключете своя асистент за поддръжка на автомобила!
Следете разходите, управлявайте записи, планирайте смяна на части и още.
Спирачна система: Популярни наръчници за обслужване