Заменете Спирачен апарат от себе си

Самостоятелна смяна на Спирачен апарат - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Спирачен апарат
Марка
Модел
Категория авто части
Промяна на Спирачен апарат: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Смяна на задни и предни Спирачни апарати направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим предни спирачни челюсти на VW GOLF 4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Монтаж на Спирачни апарати на VW TRANSPORTER направи си сам
    Как да сменим заден спирачен апарат на VOLKSWAGEN T5 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Как и кога се сменя ляв и десен Спирачни апарати на VW GOLF IV (1J1): видео урок
    Как да сменим задни спирачни челюсти на VW GOLF 4 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разглобяване на преден ляв Спирачни апарати онлайн инструкции
    Как да сменим задни спирачен апарат на VW GOLF 4 (1J1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Съвети за смяна на Спирачни апарати VW
    Как да сменим задни спирачни челюсти на VW PASSAT B5+ [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разгледайте как да решите проблема с заден ляв Спирачни апарати FORD: видео ръководство
    Как да сменим задни спирачни челюсти на FORD MONDEO 3 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Смяна на задни и предни Спирачни апарати направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим предни спирачен апарат на VOLKSWAGEN T5 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Монтаж на Спирачни апарати на MERCEDES-BENZ E-CLASS направи си сам
    Как да сменим заден спирачен апарат на MERCEDES-BENZ E W211 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Как и кога се сменя ляв и десен Спирачни апарати на AUDI A6 Avant (4B5, C5): видео урок
    Как да сменим задни спирачни челюсти на AUDI A6 C5 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разглобяване на преден ляв Спирачни апарати онлайн инструкции
    Как да сменим задни спирачен апарат на VW GOLF 5 (1K1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Съвети за смяна на Спирачни апарати BMW
    Как да сменим предни спирачни челюсти на BMW 3 E36 [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Разгледайте как да решите проблема с заден ляв Спирачни апарати VW: видео ръководство
    Как да сменим предни спирачен апарат на VW GOLF 4 (1J1) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим заден спирачен апарат на BMW 5 E39 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
    Как да сменим заден спирачен апарат на BMW 5 E39 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Как да сменим предни спирачен апарат на BMW 5 E39 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
    Как да сменим предни спирачен апарат на BMW 5 E39 ИНСТРУКЦИЯ | AUTODOC
  • Как да сменим преден спирачен апарат на MERCEDES-BENZ С W203 [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим преден спирачен апарат на MERCEDES-BENZ С W203 [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
  • Как да сменим задни спирачен апарат на MERCEDES-BENZ С W203 [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
    Как да сменим задни спирачен апарат на MERCEDES-BENZ С W203 [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
Промяна на Спирачен апарат: видео уроци

Топ инструкции за ремонт

Искаш ли да получаваш повече полезна информация?

Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.

Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Инструкции за Спирачен апарат смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.

Смяна на ляв и десен Спирачен апарат - ръководство за най-добри практики

Видео инструкции за смяна на Спирачен апарат - плейлист от AUTODOC CLUB

  • Самостоятелна смяна на Спирачен апарат - безплатно видео с инструкции
    Play all playlists
    Смяна на спирачен апарат видео инструкция | Видео уроци стъпка по стъпка
Съвети за отстраняване на проблеми за Спирачен апарат си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
  • Смяна на Спирачни апарати и много други - безплатни видео съвети
    Как да боядисате спирачен апарат | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Спирачни апарати
    Как се проверява MAF сензор | Съвети от AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Спирачни апарати
    Как се сменя вентилатора за охлаждане на двигателя | Съвети от AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Спирачни апарати
    Сравнителен тест на антифриз | Съвети от AUTODOC

Често задавани въпроси за смяната на спирачен апарат

Какви са симптомите на неизправен спирачен апарат?

Неизправностите на тази част се проявява чрез понижена ефикасност на спирачките, прегряване на спирачния диск и скърцане и вибрации на апарата, когато колата се движи. Автомобилът може да тегли на една страна при спиране. Колата може да тегли на една страна по време на спиране, а понякога може да усетите миризма на изгоряло. При преглед е възможно да забележите теч от спирачен апарат. Когато разклатите спирачния апарат е лесно да откриете луфт в направляващите щифтове.

Нужно ли е да сменям спирачните апарати по двойки?

Не е нужно да се сменят спирачните апарати по двойки. Тези части са доста издръжливи и се сменят, когато се повредят, обаче, ако ще монтирате нови спирачни накладки докато извършвате ремонта, имайте предвид, че те трябва да се сменят като комплект на ос.

Какви са признаците на блокирал спирачен апарат?

Ако спирачният апарат е блокирал, колата тегли на една страна, когато натиснете педала на спирачките. Това е поради спирачна накладка в повредената част, която се търка в диска, карайки колелата да се движат с различни скорости. Освен това, дискът може да прегрее, което може да се забележи незабавно след спиране на колата: компонентът ще е нагорещен до червено. Когато педалът на спирачките се свободи ще можете да чуете скърцане и тропане, а педалът може да потъне до пода.

Блокирането на спирачния апарат може да се причини от неизправни направляващи втулки и бутала. Първите обикновено се повреждат поради скъсани маншони, които не могат да предотвратят попадането на замърсявания и влага в механизма, както и изтичането на греста. Това води до абразивно износване, прегряване, корозия на частите, които с времето водят до блокирането им. Същите последствия могат да се причинят от използването на неподходящ лубрикант, който блокира движението на частите, ако се втвърди.

Буталата обикновено блокират поради износени маншони на буталото, които позволяват навлизането на замърсявания, влага и препарати за размразяване на пътища, което причинява корозия. Понякога буталото блокира поради разместване причинено от грешки при монтажа или повишен луфт между стените на спирачния апарат и буталото поради естествено износване.

Тези неизправности трябва да се отстраняват незабавно след като се открият. Шофирането с блокирал механизъм носи риск от преждевременно износване и деформация на спирачните дискове, преждевременно абразивно износване на спирачните накладки, прегряване на цялата спирачна система, завиране на спирачната течност и, в резултат, загуба на работните ѝ качества. Разходът на гориво може също да се повиши. Гумите се износват неравномерно. Двигателят и трансмисията работят под високи натоварвания.

Трудно ли се сменят спирачни апарати?

Това дали е трудно да се премахне и монтира частта зависи предимно от конструкцията на автомобила ви. Смяната на едно устройство средно отнема 1-5 часа. Така или иначе, тази работа трябва да се извършва от професионалисти. След монтажа на новата част, спирачната система трябва да се обезвъздуши. Важно е тази процедура да се извърши правилно, защото ефикасността на спиране зависи от нея.

Имайте предвид, че не винаги е нужно да сменяте цялото устройство. В повечето случаи проблемът може да се реши с помощта на специален ремонтен комплект, чрез смяна на буталата, направляващите втулки, маншоните и уплътненията. Основният ремонт на спирачния апарат също се препоръчва да се довери на специалист.