За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Какви са симптомите на неизправен спирачен апарат?
Неизправностите на тази част се проявява чрез понижена ефикасност на спирачките, прегряване на спирачния диск и скърцане и вибрации на апарата, когато колата се движи. Автомобилът може да тегли на една страна при спиране. Колата може да тегли на една страна по време на спиране, а понякога може да усетите миризма на изгоряло. При преглед е възможно да забележите теч от спирачен апарат. Когато разклатите спирачния апарат е лесно да откриете луфт в направляващите щифтове.
Нужно ли е да сменям спирачните апарати по двойки?
Не е нужно да се сменят спирачните апарати по двойки. Тези части са доста издръжливи и се сменят, когато се повредят, обаче, ако ще монтирате нови спирачни накладки докато извършвате ремонта, имайте предвид, че те трябва да се сменят като комплект на ос.
Какви са признаците на блокирал спирачен апарат?
Ако спирачният апарат е блокирал, колата тегли на една страна, когато натиснете педала на спирачките. Това е поради спирачна накладка в повредената част, която се търка в диска, карайки колелата да се движат с различни скорости. Освен това, дискът може да прегрее, което може да се забележи незабавно след спиране на колата: компонентът ще е нагорещен до червено. Когато педалът на спирачките се свободи ще можете да чуете скърцане и тропане, а педалът може да потъне до пода.
Блокирането на спирачния апарат може да се причини от неизправни направляващи втулки и бутала. Първите обикновено се повреждат поради скъсани маншони, които не могат да предотвратят попадането на замърсявания и влага в механизма, както и изтичането на греста. Това води до абразивно износване, прегряване, корозия на частите, които с времето водят до блокирането им. Същите последствия могат да се причинят от използването на неподходящ лубрикант, който блокира движението на частите, ако се втвърди.
Буталата обикновено блокират поради износени маншони на буталото, които позволяват навлизането на замърсявания, влага и препарати за размразяване на пътища, което причинява корозия. Понякога буталото блокира поради разместване причинено от грешки при монтажа или повишен луфт между стените на спирачния апарат и буталото поради естествено износване.
Тези неизправности трябва да се отстраняват незабавно след като се открият. Шофирането с блокирал механизъм носи риск от преждевременно износване и деформация на спирачните дискове, преждевременно абразивно износване на спирачните накладки, прегряване на цялата спирачна система, завиране на спирачната течност и, в резултат, загуба на работните ѝ качества. Разходът на гориво може също да се повиши. Гумите се износват неравномерно. Двигателят и трансмисията работят под високи натоварвания.
Трудно ли се сменят спирачни апарати?
Това дали е трудно да се премахне и монтира частта зависи предимно от конструкцията на автомобила ви. Смяната на едно устройство средно отнема 1-5 часа. Така или иначе, тази работа трябва да се извършва от професионалисти. След монтажа на новата част, спирачната система трябва да се обезвъздуши. Важно е тази процедура да се извърши правилно, защото ефикасността на спиране зависи от нея.
Имайте предвид, че не винаги е нужно да сменяте цялото устройство. В повечето случаи проблемът може да се реши с помощта на специален ремонтен комплект, чрез смяна на буталата, направляващите втулки, маншоните и уплътненията. Основният ремонт на спирачния апарат също се препоръчва да се довери на специалист.