За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Кога трябва да се сменят спирачните челюсти?
Периодът на експлоатация на тези компоненти средно е 60 000 км или повече. Обаче, той може да се съкрати в случай на лоши навици на шофиране, например, непълното освобождаване на ръчната спирачка води до триене на челюстите в спирачния барабан и, в резултат, бързо износване.
За да следите състоянието на спирачните челюсти, използвайте специалния контролен отвор на задната плоча на барабана. Можете да прецените дебелината на фрикционните покрития, когато колата е повдигната. Ако размерът на компонентите е достигнал минималния лимит, който обикновено е посочен от производителя, частите трябва да се сменят. Другите признаци на износване са вибриране на педала на спирачките, удължен спирачен път, както и занасяне на колата при спиране.
Каква е минималната допустима дебелина на спирачните челюсти?
Минималната допустима дебелина на фрикционното покритие на частите е посочено в техническата документация на автомобила. То обикновено е 1,5-2 мм. Ако е по-удобно да измерите дебелината на покритието заедно с основата, тогава тази цифра не трябва да е по-малко от 5.00 мм. На практика е по-добре да не оставяте елементите на спирачната система да стигат до това ниво.
Ако фрикционното покритие е износено под допустимия лимит, ефикасността на спирачките значително се понижава, защото фрикционният коефициент между металните повърхности е много по-нисък. Освен това, поради абразия между челюстта и барабана, притискателната сила може да се понижи. В някои случаи, фрикционното покритие може да се отдели от основата си и да се деформира, което може да причини пълно повреждане на спирачките.
Нужно ли е да сменям спирачните челюсти по двойки?
Специалистите препоръчват да сменяте тези части по двойки на ос. Ако ги смените само на едното колело е възможно да се понижи стабилността при спиране. Когато извършвате тази работа, почиствайте всички елементи на системата от замърсявания и проверявайте дали дали спирачните механизми са добре смазани. Ако има корозия по пружините, те също трябва да се сменят. Прегледайте състоянието на маншоните на колесните цилиндри също. Въздухът в системата или течовете на спирачна течност понижават ефикасността дори на нови компоненти. Трябва също да се уверите, че ръчната спирачка е в добро работно състояние.
Какви инструменти са нужни за смяната на спирачните челюсти?
В зависимост от марката, модела и версията на колата ви, за смяната на спирачните челюсти е възможно да са ви нужни специални клещи, отвертки със специални накрайници и куки. С помощта на тези аксесоари е удобно да се демонтират и монтират нови подпружинни шайби и възвратни пружини. Комплектите инструменти могат да включват скоби за спирачни бутала и маркучи, както и аксесоари за компресиране на пружини и регулиране на луфтове.
Смяната на челюстите в барабанни спирачки е по-сложна от смяната на накладките на дискови спирачки. Опитен специалист може да свърши тази работа за около час. Начинаещите могат да се нуждаят от до 3 часа.