Заменете Комплект спирачна челюст от себе си

Самостоятелна смяна на Комплект спирачна челюст - ръководства и видео уроци

Полезни ръководства и съвети за смяна на Комплект спирачна челюст
Марка
Модел
Категория авто части

Смяна на Комплект спирачна челюст: ръководства стъпка-по-стъпка

Промяна на Комплект спирачна челюст: видео уроци

Най-гледани видео уроци за ремонт на коли

  • Смяна на задни и предни Накладки за барабанни спирачки направи си сам - онлайн видео
    Как да сменим задни комплект спирачна челюст на OPEL CORSA B [ИНСТРУКЦИЯ]
  • Монтаж на Комплект спирачни челюсти на RENAULT SYMBOL / THALIA направи си сам
    Как да сменим спирачен барабан и комплект спирачна челюст на RENAULT SYMBOL/THALIA 1
  • Как и кога се сменя предни и задни Комплект спирачни челюсти на VW GOLF II (19E, 1G1): видео урок
    Как да сменим задни спирачни челюсти на VW GOLF 2 [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
Искаш ли да получаваш повече полезна информация?

Задай въпросите си или сподели опита си с ремонти във форума за автомобили. Абонирай се за обновления, за да не пропускаш новите ни ръководства.

Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Инструкции за Комплект спирачна челюст смяна - сканирай QR кода
Сканирай

За да свалиш приложението:

  • - сканирай QR кода
  • - сваляне от App Store
  • - сваляне от Google Play
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.

Смяна на предни и задни Комплект спирачна челюст - ръководство за най-добри практики

Видео инструкции за смяна на Комплект спирачна челюст - плейлист от AUTODOC CLUB

  • Самостоятелна смяна на Комплект спирачна челюст - безплатно видео с инструкции
    Play all playlists
    Смяна на Спирачка за барабани видео инструкция | Видео уроци стъпка по стъпка
Съвети за отстраняване на проблеми за Комплект спирачна челюст си сам
Съвети за поддръжка на автомобил
  • Смяна на Комплект спирачни челюсти и много други - безплатни видео съвети
    3 Най-често срещани причини, поради които колата не пали | AUTODOC
  • Съвети за поддръжка на Накладки за барабанни спирачки
    Как се почиства EGR клапан | Съвети от AUTODOC
  • Хакове за поддръжка Комплект спирачни челюсти
    Как да премахнете малки драскотини от колата | AUTODOC
  • Съвети за поддръжка Накладки за барабанни спирачки
    Как да поправите тропащо или скърцащо окачване | AUTODOC

Комплект спирачна челюст: чести въпроси за смяната

Кога трябва да се сменят спирачните челюсти?

Периодът на експлоатация на тези компоненти средно е 60 000 км или повече. Обаче, той може да се съкрати в случай на лоши навици на шофиране, например, непълното освобождаване на ръчната спирачка води до триене на челюстите в спирачния барабан и, в резултат, бързо износване.

За да следите състоянието на спирачните челюсти, използвайте специалния контролен отвор на задната плоча на барабана. Можете да прецените дебелината на фрикционните покрития, когато колата е повдигната. Ако размерът на компонентите е достигнал минималния лимит, който обикновено е посочен от производителя, частите трябва да се сменят. Другите признаци на износване са вибриране на педала на спирачките, удължен спирачен път, както и занасяне на колата при спиране.

Каква е минималната допустима дебелина на спирачните челюсти?

Минималната допустима дебелина на фрикционното покритие на частите е посочено в техническата документация на автомобила. То обикновено е 1,5-2 мм. Ако е по-удобно да измерите дебелината на покритието заедно с основата, тогава тази цифра не трябва да е по-малко от 5.00 мм. На практика е по-добре да не оставяте елементите на спирачната система да стигат до това ниво.

Ако фрикционното покритие е износено под допустимия лимит, ефикасността на спирачките значително се понижава, защото фрикционният коефициент между металните повърхности е много по-нисък. Освен това, поради абразия между челюстта и барабана, притискателната сила може да се понижи. В някои случаи, фрикционното покритие може да се отдели от основата си и да се деформира, което може да причини пълно повреждане на спирачките.

Нужно ли е да сменям спирачните челюсти по двойки?

Специалистите препоръчват да сменяте тези части по двойки на ос. Ако ги смените само на едното колело е възможно да се понижи стабилността при спиране. Когато извършвате тази работа, почиствайте всички елементи на системата от замърсявания и проверявайте дали дали спирачните механизми са добре смазани. Ако има корозия по пружините, те също трябва да се сменят. Прегледайте състоянието на маншоните на колесните цилиндри също. Въздухът в системата или течовете на спирачна течност понижават ефикасността дори на нови компоненти. Трябва също да се уверите, че ръчната спирачка е в добро работно състояние.

Какви инструменти са нужни за смяната на спирачните челюсти?

В зависимост от марката, модела и версията на колата ви, за смяната на спирачните челюсти е възможно да са ви нужни специални клещи, отвертки със специални накрайници и куки. С помощта на тези аксесоари е удобно да се демонтират и монтират нови подпружинни шайби и възвратни пружини. Комплектите инструменти могат да включват скоби за спирачни бутала и маркучи, както и аксесоари за компресиране на пружини и регулиране на луфтове.

Смяната на челюстите в барабанни спирачки е по-сложна от смяната на накладките на дискови спирачки. Опитен специалист може да свърши тази работа за около час. Начинаещите могат да се нуждаят от до 3 часа.