Носачът позволява на колелото да променя положението си спрямо каросерията или подрамката
Има много видове носачи, но те са сходни по принцип на работа и се сменят до голяма степен по един и същ начин
Втулките позволяват движение на носача само около една ос на въртене
Връзката между централната втулка е гъвкава. Това позволява движението на втулката или на свързана част
Шарнир позволява не само подвижност, но и въртенето на механизма
Луфт и шум от окачването са индикатори за износени втулки и шарнири
1.
За да премахнете какъвто и да вид носач е нужно първо да получите достъп до крепежните му елементи и да се запознаете с конструкцията му
Важно!
В системата на окачването тип Макферсон, шарнирът се свързва към шенкелаПредните и задните втулки се закрепват за подрамката или каросерията
2.
Разхлабете крепежните елементи на втулките без да ги развивате докрай
3.
Развийте крепежния елемент на шарнира и премахнете шарнира от шенкела
4.
Премахнете крепежните елементи на втулките и демонтирайте носача
Обърнете внимание!
Шарнирът на носача може да е премахващ се или перманентно фиксиран за носачаЩифтът със сферична глава може да е от два вида:Конусен, който се закрепва с гайка и е нужно да бъде избит със специална скоба за демонтаж. Тези скоби за демонтаж се различават по височина, ъгъл и отвора на челюсттаЦилиндричен, който се вкарва в скоба, която трябва да бъде леко отворена предварително
5.
За да предотвратите нараняване, внимавайте, когато премахвате носача, тъй като краят му е под пружинно натоварване
Бъдете внимателни!
Когато едната втулка на носача е развита, другата все още е под натоварванеПри тази конструкция задната втулка е фиксирана само във вертикално положениеПредният, от друга страна, е фиксиран от крепежния си елемент срещу надлъжно движение
6.
За да премахнете носача, първо откачете предните втулки, а след това задната
Обърнете внимание!
За някои видове втулки са предоставени задържащи вдлъбнатини на подрамката, които задават направление на вътрешния кожух на втулкатаТези втулки могат да бъдат премахнати единствено в определено положениеПри някои автомобили задната втулка е закрепена с болт, който е вкаран отгореТова означава, че за да премахнете носача е нужно първо да получите достъп до него и, при нужда, да демонтирате други компоненти
7.
Често срещана е конструкцията при която предната втулка е разположена вертикално. За да премахнете фиксиращия болт е нужно да дръпнете встрани Карето
Внимание!
В повечето случаи носачите от двете страни на оста се сменят по идентичен начинИзключение е премахването на болта на предната втулка при някои автомобили с автоматична трансмисия
8.
Може да е нужно първо да премахнете тампона на скоростната кутия и леко да я повдигнете заедно с двигателя
9.
Крепежните елементи на хоризонтално разположените втулки трябва да се затягат. Това означава положението, в което върху носача въздейства теглото на автомобила
10.
В повечето случаи е нужно да вдигнете носача с крик до положение, в което е почти хоризонтален. Тази процедура може да се извърши с помощта на крик и подпори
AUTODOC препоръчва:
Не вдигайте централната част на шарнира с крик, тъй като това може да я повредиНедейте да затягате втулките докато носачът не е в работното си положениеВ противен случай, когато колата бъде смъкната на земята и носачът влезе в работното си положение, втулките ще бъдат претоварениВпоследствие, при използването на автомобила, ходът на окачването ще надвиши работния диапазон на втулките и ще причини повреждането им
11.
Долните и горните носачи могат да имат болтове, които са служат за реглаж на колелата. Преди да премахнете такъв болт, направете отметка, която да следвате при обратния му монтаж
12.
Въпреки това, във всеки случай след приключване на работата ще е нужно да се извърши реглаж на колелата с машина.
13.
Окачването може да е проектирано така, че пружината перманентно да притиска носача. Вдигнете с крик носача от такъв вид, за да намалите пружинната сила, преди да го демонтирате
Важно!
Бъдете внимателни, за да предотвратите нараняванияОбезателно използвайте нови крепежни елементи
14.
Затягайте крепежните елементи на втулките на носача единствено, когато той е вдигнат с крик до работното си положение
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Гласували: 1
Отключете своя асистент за поддръжка на автомобила!
Следете разходите, управлявайте записи, планирайте смяна на части и още.
Окачване, Носачи: Популярни наръчници за обслужване