За да свалиш приложението:
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Какви са симптомите на неизправен термостат?
Ако термостата се повреди, двигателят може да се нуждае от много време, за да достигне работната си температура или, обратното, ще прегрява бързо. По време на ускоряване, температурата на двигателя може да се понижава бързо и да се повишава рязко след като спрете автомобила. Парното става по-малко ефикасно. Температурата на долната тръба на радиатора е друг признак за неизправен термостат:ако се загрява веднага след палене на двигателя, това означава, че клапанът е блокирал в отворено положение, а ако тръбата остава студена след като двигателят достигне работната си температура, това е признак, че клапанът е блокирал в затворено положение.
В някои случаи, неизправният термостат може причини включване на лампата “Check Engine” на таблото. Диагностично сканиране може да разкрие съответните кодове за грешка. Това не се случва във всички случаи и затова е нужно да вземете предвид описаните по-горе симптоми.
Понякога двигателят изобщо не пали, ако устройството е неизправно. Например, това се отнася за автомобилите MINI, които имат термостати с вградени датчици за температура на охладителната течност. Ако този датчик се повреди, двигателят ще пали и ще спира незабавно. Понякога контролния модул на двигателя блокира паленето на двигателя.
Как се поправя блокирал термостат?
Ако при диагностично сканиране откриете код за грешка посочващ блокирал термостат, сменете компонента. Това е единствения начин да се поправи този проблем.
Може ли да се кара кола със счупен термостат?
Не, не може. Термостатът трябва да функционира правилно, защото работата на охладителната система директно зависи от него. Ако клапанът е блокирал отворен, охладителната течност ще циркулира през голямата верига, което значително увеличава времето за загряване на двигателя. Това повишава износването на двигателя и натоварването върху смазващата система. Ако клапана на термостата е блокирал в затворено положение, охладителната течност не минава през радиатора и не се охлажда, което причинява прегряване на двигателя.
Какви проблеми могат да се появят, ако термостатът е монтиран наобратно?
Компонентът трябва да бъде монтиран точно в положението, което е посочено от производителя на автомобила. Ако частта е монтирана наобратно, клапанът ще работи неправилно, което може да доведе до завиране на антифриза, защото ще тече само през по-малката верига. Това може да причини прегряване на двигателя.
Защо колата ми прегрява с нов термостат?
Възможно е новото устройство да не е било тествано преди монтажа и да сте получили дефектна или нискокачествена част. Същият проблем може да бъде причинен от неправилен монтаж на частта. Ако сте сигурни, че частта е в добро състояние и е правилно монтирана, това означава, че причината за прегряването е на друго място. Например, може да имате задръстен радиатор, въздушни балони в системата или критично ниско ниво на охладителната течност. В някои случаи, проблемът с прегряването може да се получава дори при правилно функционираща охладителна система. Това се случва, ако е скъсана гарнитурата на цилиндровата глава и има пробив на изгорели газове или проблеми с инжекционната система, образуването на горивната смес или запалването.
Трябва ли да източа охладителната течност, когато сменям термостата?
Да, в повечето случаи трябва да източите охладителната течност преди да монтирате нов компонент. Ако сте сменяли охладителната течност наскоро и желаете да я използвате повторно, подгответе си чист съд предварително. Някои собственици на автомобили успяват да източат охладителната течност частично през маркуча на термостата, обаче, в този случай има риск от разливане на течността в двигателното отделение и повреждане на електрическите компоненти. Затова е по-удобно и безопасно да се работи с напълно изпразнена охладителна система.