Allshift е автоматизирана ръчна трансмисия, с която се оборудват някои автомобили на Mitsubishi. Тя може да работи в автоматичен и ръчен режим. Дебютирала е на 6-ото поколение на автомобилите Mitsubishi Colt през 2004.
Как работи Allshift
Трансмисията Allshift е базирана на ръчна скоростна кутия, към която са добавени електромеханични задвижващи механизми. Те подсигуряват автоматичната работа на механизмите на съединителя и селектрора за скорости. Задвижващите механизми се управляват от електронен блок за управление със специален фърмуер. За да превключи на по-ниска предавка, шофьорът натиска лоста към положение “-” или към “+” за превключване на по-висока предавка. За превключване на автоматичен режим шофьорът премества лоста в положението обозначено като “A”.
Технически характеристики на трансмисиите Allshift
Код на скоростната кутия | Производител | Брой предавки | Вид задвижване | Макс. капацитет на двигателя, л. | Модели, в в които се използва |
452 AMT; 453 AMT | Getrag | 6 | Предно задвижване, задвижване на всички колела | 1.3; 1.5 | Mitsubishi Colt |
Чести неизправности на трансмисиите Allshift
- Поради грешки в софтуера, смяната на предавки се съпровожда от тресене и вибрации. Понякога не може да се включи на задна предавка.
- Задвижващия механизъм на съединителя се поврежда преждевременно.
- Барабаните на трансмисията се износват бързо.
- Втулките на мотора на задвижващия механизъм се износват поради течове на масло в барабанния механизъм, например, след пътен инцидент.
Коментирай