Трансмисия Allshift: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Трансмисия Allshift: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Allshift е автоматизирана ръчна трансмисия, с която се оборудват някои автомобили на Mitsubishi. Тя може да работи в автоматичен и ръчен режим. Дебютирала е на 6-ото поколение на автомобилите Mitsubishi Colt през 2004.

Как работи Allshift 

Трансмисията Allshift е базирана на ръчна скоростна кутия, към която са добавени електромеханични задвижващи механизми. Те подсигуряват автоматичната работа на механизмите на съединителя и селектрора за скорости. Задвижващите механизми се управляват от електронен блок за управление със специален фърмуер. За да превключи на по-ниска предавка, шофьорът натиска лоста към положение  “-” или към “+” за превключване на по-висока предавка. За превключване на автоматичен режим шофьорът премества лоста в положението обозначено като “A”.

Технически характеристики на трансмисиите Allshift 

Код на скоростната кутияПроизводителБрой предавкиВид задвижванеМакс. капацитет на двигателя, л. Модели, в в които се използва 
452 AMT; 453 AMTGetrag6Предно задвижване, задвижване на всички колела1.3; 1.5Mitsubishi Colt

Чести неизправности на трансмисиите Allshift 

  • Поради грешки в софтуера, смяната на предавки се съпровожда от тресене и вибрации. Понякога не може да се включи на задна предавка. 
  • Задвижващия механизъм на съединителя се поврежда преждевременно.
  • Барабаните на трансмисията се износват бързо. 
  • Втулките на мотора на задвижващия механизъм се износват поради течове на масло в барабанния механизъм, например, след пътен инцидент.