Sequential Sportshift: особености, предимства и недостатъци

Sequential Sportshift: особености, предимства и недостатъци

Sequential Sportshift е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии, с които се оборудват автомобили на Acura, Ford и Honda. Тя е дебютирала в средата на 90-те и позволява на шофьорът да настройва характеристиките на шофиране на автомобила най-добре според условията на пътя.

Как работи

Функцията Sequential Sportshift работи на автоматични трансмисии с хидравличен преобразувател на въртящ момент и електронно управление. Специализиран фърмуер е отговорен за различните настройки на трансмисията при шофиране в автоматичен режим. Електронният модул също контролира работата на задвижващите механизми, които блокират избраната предавка от шофьора в ръчен режим. 

За да превключи на ръчен режим, шофьорът приплъзва скоростния лост в съответното положение и избира предавка чрез придвижването му към положение  “+” или “-”. Положението за ръчен режим на лоста е обозначено с  “M”. За ръчно управление на трансмисията също се предлагат лостове на волана. 

Популярни трансмисии с функция Sequential Sportshift 

Код на скоростната кутияПроизводителБрой предавкиВид задвижванеНачало на производствотоМодели, в които се използва
MP1A; B6VA; MPJA; A6VA; AOYA; BOYA; MPOA; MPXAHonda4Предно задвижване1995Acura TL; Acura CL
MGHA; BGHA; BYBAHonda5Предно задвижване, задвижване на всички колела  2001Acura CL
PVGA; MJBA; MDKA; BDKA; MDRA; BVLA; P34A; PVLAHonda5Задвижване на всички колела  2003Acura MDX
6HP26ZF 6Предно задвижване, задно задвижване, задвижване на всички колела  2001Ford FPV GT
10R80GM10Задно задвижване, задвижване на всички колела  2017Ford Everest

Чести неизправности на трансмисиите с функция Sequential Sportshift 

НеизправностиТрансмисии
Мехатроникът често изгаря, особено в горещо време. 6HP26
Втулките се повреждат бързо, причинявайки вибрации от трансмисията. 6HP26
Трансмисията се може да насича поради задръстване на соленоидите. 6HP26
Пластмасовият картер е уязвим на механично повреждане. 6HP26
Гарнитурите и уплътненията губят еластичността си след известно време. BYBA; BDKA; MDKA; MGFA
Муфата за свободен ход се поврежда при прекомерно натоварване. BYBA; MGFA; BGHA; MGHA
Буталото се поврежда преждевременно. BYBA; MGFA; BGHA; MGHA