Multimode manual transmission (MMT) е автоматизирана трансмисия, която се използва при някои модели на Toyota. Тя може да работи в автоматичен и ръчен режим. Дебютирала е през 2006 г. и помага да се пести гориво, подобрява производителността на автомобила и подсигурява комфортно шофиране без нужда от постоянна смяна на предавки.
Как работи
Multimode manual transmission (MMT) е конструирана на основата на ръчна скоростна кутия. Притежава един съединител, който се включва и изключва от електрически мотор. Благодарение на това, не е нужно постоянно да се натиска педала на съединителя. Други два електрически мотора са отговорни за задействането на механизма за смяна на предавки.
Тази скоростна кутия може да работи в три режима: автоматичен (E), спорт (Es) и ръчен (M). Първият е предназначен за спокойно и комфортно шофиране, вторият подсигурява по-бърза смяна на предавки и така, по-добра динамика. Третият режим позволява на шофьора да решава на коя предавка да превключи и кога.
В ръчен режим смяната на предавки се извършва със скоростния лост. Шофьорът превключва на по-висока или по-ниска скорост чрез натискане на лоста към положение “M+” или “M-”. Някои версии притежават лостове на волана за по-бърза смяна на предавки.
Популярни трансмисии MMT
Код на скоростната кутия | Производител | Брой предавки | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Макс. въртящ момент, Н-м | Вид задвижване | Начало на производството | Модели, в които се използва |
C53A | Toyota | 5 | 1.4 | 200 | Предно задвижване | 2007 | Yaris XP90 |
C50A | Toyota | 5 | 1.6 | 160 | Предно задвижване | 2006 | Corolla E150; Auris E150 |
Чести неизправности на трансмисиите MMT
Неизправности | Трансмисии |
Неизправности причинени от грешки във фърмуера. | C53A |
Механизмът на съединителя има кратък период на експлоатация. | С50А; C53A |
Електромеханичните задвижващи механизми на скоростната кутия се повреждат рано. | C53A; С50А |
Коментирай