Driver Shift Control: особености, предимства и недостатъци

Driver Shift Control: особености, предимства и недостатъци

Driver Shift Control (DSC) е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии на автомобили Pontiac, Chevrolet, Cadillac и Buick. Тя позволява използването на двигателна спирачка и подобрява динамиката и маневреността на автомобила. 

Как работи 

Функцията Driver Shift Control (DSC) се открива в класически автоматични скоростни кутии с хидравличен преобразувател на въртящ момент, планетни предавки и електронно управление. Ръчното управление е възможно благодарение на специализиран фърмуер. Шофьорът сменя предавки с помощта на скоростния лост. За да превключи на ръчен режим, шофьорът премества лоста от положение “D” надясно (при колите с ляв волан) или наляво (при колите с десен волан) и след това да го придвижва към “+” или “-” за превключване на по-висока или ниска предавка. 

Популярни трансмисии с функция Driver Shift Control (DSC) 

Код на скоростната кутияПроизводителБрой предавкиМакс. въртящ момент, Н-мМакс. капацитет на двигателя, Л. Вид задвижванеНачало на производствотоМодели, в които се използва
4T65EGM43803.8Предно задвижване, задвижване на всички колела1996Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville
4L65EGM45156.2Задно задвижване2001Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette
5L50EGM54504.6Задно задвижване, задвижване на всички колела2000Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR
5L40EGM53603.6Задно задвижване, задвижване на всички колела1999Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS
6L80GM68006.2Задно задвижване, задвижване на всички колела2006Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR
8L90GM810006.2Задно задвижване, задвижване на всички колела2015Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet  Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V

Чести неизправности на трансмисиите с Driver Shift Control (DSC)

НеизправностиТрансмисии
Фрикционните дискове на преобразувателя на въртящ момент имат кратък период на експлоатация. 4L65E
Каналите и соленоидите на хидравличното клапанно тяло се задръстват поради замърсено масло. 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E
Пакета съединители се износва преждевременно. 4L65E; 4Т65Е
Спирачната лента на трансмисията се разтяга поради често шофиране с висока скорост. 4L65E
Сепараторната пластина на хидравличното клапанно тяло се износва с времето. 4L65E
Помпата на трансмисията често се поврежда. Предразположена е към блокиране при високи обороти. 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E
Лагерите са предразположени към повреждане. 4Т65Е
Гумираните бутала се стопяват поради прегряване. 5L40E
Пакета съединители започва да прегаря бързо в случай на недостатъчно налягането на маслото. 5L50E
Главината и втулките на хидравличния преобразувател на въртящ момент се счупват бързо. 6L80
Трансмисионната помпа получава течове поради изплъзване на уплътняващите пръстени. 6L80