Driver Shift Control (DSC) е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии на автомобили Pontiac, Chevrolet, Cadillac и Buick. Тя позволява използването на двигателна спирачка и подобрява динамиката и маневреността на автомобила.
Как работи
Функцията Driver Shift Control (DSC) се открива в класически автоматични скоростни кутии с хидравличен преобразувател на въртящ момент, планетни предавки и електронно управление. Ръчното управление е възможно благодарение на специализиран фърмуер. Шофьорът сменя предавки с помощта на скоростния лост. За да превключи на ръчен режим, шофьорът премества лоста от положение “D” надясно (при колите с ляв волан) или наляво (при колите с десен волан) и след това да го придвижва към “+” или “-” за превключване на по-висока или ниска предавка.
Популярни трансмисии с функция Driver Shift Control (DSC)
Код на скоростната кутия | Производител | Брой предавки | Макс. въртящ момент, Н-м | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Вид задвижване | Начало на производството | Модели, в които се използва |
4T65E | GM | 4 | 380 | 3.8 | Предно задвижване, задвижване на всички колела | 1996 | Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville |
4L65E | GM | 4 | 515 | 6.2 | Задно задвижване | 2001 | Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette |
5L50E | GM | 5 | 450 | 4.6 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 2000 | Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR |
5L40E | GM | 5 | 360 | 3.6 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 1999 | Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS |
6L80 | GM | 6 | 800 | 6.2 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 2006 | Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR |
8L90 | GM | 8 | 1000 | 6.2 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 2015 | Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V |
Чести неизправности на трансмисиите с Driver Shift Control (DSC)
Неизправности | Трансмисии |
Фрикционните дискове на преобразувателя на въртящ момент имат кратък период на експлоатация. | 4L65E |
Каналите и соленоидите на хидравличното клапанно тяло се задръстват поради замърсено масло. | 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E |
Пакета съединители се износва преждевременно. | 4L65E; 4Т65Е |
Спирачната лента на трансмисията се разтяга поради често шофиране с висока скорост. | 4L65E |
Сепараторната пластина на хидравличното клапанно тяло се износва с времето. | 4L65E |
Помпата на трансмисията често се поврежда. Предразположена е към блокиране при високи обороти. | 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E |
Лагерите са предразположени към повреждане. | 4Т65Е |
Гумираните бутала се стопяват поради прегряване. | 5L40E |
Пакета съединители започва да прегаря бързо в случай на недостатъчно налягането на маслото. | 5L50E |
Главината и втулките на хидравличния преобразувател на въртящ момент се счупват бързо. | 6L80 |
Трансмисионната помпа получава течове поради изплъзване на уплътняващите пръстени. | 6L80 |
Коментирай