Driver Shift Control: особености, предимства и недостатъци

Driver Shift Control: особености, предимства и недостатъци

Driver Shift Control (DSC) е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии на автомобили Pontiac, Chevrolet, Cadillac и Buick. Тя позволява използването на двигателна спирачка и подобрява динамиката и маневреността на автомобила. 

Как работи 

Функцията Driver Shift Control (DSC) се открива в класически автоматични скоростни кутии с хидравличен преобразувател на въртящ момент, планетни предавки и електронно управление. Ръчното управление е възможно благодарение на специализиран фърмуер. Шофьорът сменя предавки с помощта на скоростния лост. За да превключи на ръчен режим, шофьорът премества лоста от положение “D” надясно (при колите с ляв волан) или наляво (при колите с десен волан) и след това да го придвижва към “+” или “-” за превключване на по-висока или ниска предавка. 

Популярни трансмисии с функция Driver Shift Control (DSC) 

Код на скоростната кутияПроизводителБрой предавкиМакс. въртящ момент, Н-мМакс. капацитет на двигателя, Л. Вид задвижванеНачало на производствотоМодели, в които се използва
4T65EGM43803.8Предно задвижване, задвижване на всички колела1996Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville
4L65EGM45156.2Задно задвижване2001Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette
5L50EGM54504.6Задно задвижване, задвижване на всички колела2000Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR
5L40EGM53603.6Задно задвижване, задвижване на всички колела1999Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS
6L80GM68006.2Задно задвижване, задвижване на всички колела2006Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR
8L90GM810006.2Задно задвижване, задвижване на всички колела2015Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet  Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V

Чести неизправности на трансмисиите с Driver Shift Control (DSC)

НеизправностиТрансмисии
Фрикционните дискове на преобразувателя на въртящ момент имат кратък период на експлоатация. 4L65E
Каналите и соленоидите на хидравличното клапанно тяло се задръстват поради замърсено масло. 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E
Пакета съединители се износва преждевременно. 4L65E; 4Т65Е
Спирачната лента на трансмисията се разтяга поради често шофиране с висока скорост. 4L65E
Сепараторната пластина на хидравличното клапанно тяло се износва с времето. 4L65E
Помпата на трансмисията често се поврежда. Предразположена е към блокиране при високи обороти. 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E
Лагерите са предразположени към повреждане. 4Т65Е
Гумираните бутала се стопяват поради прегряване. 5L40E
Пакета съединители започва да прегаря бързо в случай на недостатъчно налягането на маслото. 5L50E
Главината и втулките на хидравличния преобразувател на въртящ момент се счупват бързо. 6L80
Трансмисионната помпа получава течове поради изплъзване на уплътняващите пръстени. 6L80
AUTODOC CLUB
Отключете своя асистент за поддръжка на автомобила!

Следете разходите, управлявайте записи, планирайте смяна на части и още.