Скоростната кутия с директна смяна (DSG): особености, предимства и недостатъци

Скоростната кутия с директна смяна (DSG): особености, предимства и недостатъци

Скоростната кутия с директна смяна (DSG) е електронно управлявана автоматична скоростна кутия с двоен съединител и многобройни валове. Тя се монтира на много автомобили произвеждани от  Volkswagen Group. По-конкретно, автомобилите от марки като Škoda, SEAT, Volkswagen и Bugatti се оборудват с нея. 

Тази трансмисия е дебютирала през 2003г. на Volkswagen Golf Mk4 R32. Тя е била първата в света автоматизирана скоростна кутия монтирана на масово произвеждан автомобил. Тя предлага режими на автоматична и ръчна смяна на предавки.  

До днешна дата са произвеждани няколко поколения от тези скоростни кутии. Много от тях са съвместно разработени с други производители, включително  BorgWarner и LuK.

Как работи  DSG 

Основното предимство на този вид скоростна кутия е непрекъснатото предаване на въртящия момент, което се постига чрез използването на два съединителя и два вала с предавки. Една предавка се активира, докато втората е готова за задействане. Конкретна предавка се избира от електронния блок за управление на основата на сигнали от различни датчици. Активирането на предавка се извършва с помощта на контролни, електромагнитни клапани и клапани за регулиране на налягането. За да се превключи на ръчен режим е нужно да се премести скоростния лост надясно. За да се понижи съотношението на предавките е нужно да се премести лоста към  “+” или “-”. Лостове на волана се предлагат при много версии за ръчно управление на трансмисията. 

Популярни версии на DSG 

ВерсияКодБрой предавкиМакс. въртящ момент, Н-мМакс. капацитет на двигателя, Л. Вид съединителНачало на производствотоМодели, в които се използва
DSG-6DQ250 (02E)63503.2сух2003Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6; Seat Leon 1P; Škoda Octavia A5; Volkswagen Jetta 5; Škoda Superb B6; Volkswagen Touran
DSG-7DQ200 (0AM)72502.0сух2007Škoda Rapid;Volkswagen Golf 6; Škoda Fabia 2; Volkswagen Polo 5; Volkswagen Passat B7; Škoda Superb B6; Volkswagen Jetta 6; Škoda Octavia A7
DSG-7DQ500 (0BT, 0BH,  0DL)76002.5маслен2008Volkswagen Golf 7; Škoda Superb B8; Volkswagen Tiguan NF; Škoda Octavia A7; Volkswagen Passat B8; Volkswagen Jetta 6
DSG-7DQ380 (0DE)74202.0маслен2015Volkswagen Golf 7 GTI; Volkswagen Magotan
DSG-7DQ381 (0GC)7420–4302.0маслен2017Volkswagen Golf 7.5 R; Škoda Karoq; Volkswagen Tiguan 2; Škoda Octavia 3 A7; Volkswagen Golf Sportsvan; SEAT Leon 3; Volkswagen Arteon
DSG-7DL382 (0CK/0CL)75003.0маслен2015Volkswagen Phideon

Чести неизправности на трансмисиите DSG 

Неизправности  Трансмисии
Тресене и вибрации често се появяват по време на работа. DQ250 (02E)
Соленоидите могат да се задръстят с производни от износването на съединителя, ако трансмисионното масло не се сменя навреме.  DQ250 (02E), DQ500 (0BT, 0BH,  0DL)
Преждевременно износване на комплекта съединител.  DQ200 (0AM)
Електронният блок за управление изгаря.  DQ200 (0AM)
Поради високо налягане може да се напука корпуса на електронно-хидравличния блок – мехатроник.  DQ200 (0AM)
Вилката, която задейства 6-а предавка е склонна към повреждане.  DQ200 (0AM)
Трансмисията може да прегрее поради задръстване на топлообменника.  DQ500 (0BT, 0BH,  0DL)
Неизправности на блока мехатроник.  DL382 (0CK, 0CL)
Трансмисионната течност бързо губи работните си характеристики. Това причинява износване на лагера на съединителя.  DL382 (0CK, 0CL)