Скоростната кутия с директна смяна (DSG) е електронно управлявана автоматична скоростна кутия с двоен съединител и многобройни валове. Тя се монтира на много автомобили произвеждани от Volkswagen Group. По-конкретно, автомобилите от марки като Škoda, SEAT, Volkswagen и Bugatti се оборудват с нея.
Тази трансмисия е дебютирала през 2003г. на Volkswagen Golf Mk4 R32. Тя е била първата в света автоматизирана скоростна кутия монтирана на масово произвеждан автомобил. Тя предлага режими на автоматична и ръчна смяна на предавки.
До днешна дата са произвеждани няколко поколения от тези скоростни кутии. Много от тях са съвместно разработени с други производители, включително BorgWarner и LuK.
Как работи DSG
Основното предимство на този вид скоростна кутия е непрекъснатото предаване на въртящия момент, което се постига чрез използването на два съединителя и два вала с предавки. Една предавка се активира, докато втората е готова за задействане. Конкретна предавка се избира от електронния блок за управление на основата на сигнали от различни датчици. Активирането на предавка се извършва с помощта на контролни, електромагнитни клапани и клапани за регулиране на налягането. За да се превключи на ръчен режим е нужно да се премести скоростния лост надясно. За да се понижи съотношението на предавките е нужно да се премести лоста към “+” или “-”. Лостове на волана се предлагат при много версии за ръчно управление на трансмисията.
Популярни версии на DSG
Версия | Код | Брой предавки | Макс. въртящ момент, Н-м | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Вид съединител | Начало на производството | Модели, в които се използва |
DSG-6 | DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3.2 | сух | 2003 | Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6; Seat Leon 1P; Škoda Octavia A5; Volkswagen Jetta 5; Škoda Superb B6; Volkswagen Touran |
DSG-7 | DQ200 (0AM) | 7 | 250 | 2.0 | сух | 2007 | Škoda Rapid;Volkswagen Golf 6; Škoda Fabia 2; Volkswagen Polo 5; Volkswagen Passat B7; Škoda Superb B6; Volkswagen Jetta 6; Škoda Octavia A7 |
DSG-7 | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2.5 | маслен | 2008 | Volkswagen Golf 7; Škoda Superb B8; Volkswagen Tiguan NF; Škoda Octavia A7; Volkswagen Passat B8; Volkswagen Jetta 6 |
DSG-7 | DQ380 (0DE) | 7 | 420 | 2.0 | маслен | 2015 | Volkswagen Golf 7 GTI; Volkswagen Magotan |
DSG-7 | DQ381 (0GC) | 7 | 420–430 | 2.0 | маслен | 2017 | Volkswagen Golf 7.5 R; Škoda Karoq; Volkswagen Tiguan 2; Škoda Octavia 3 A7; Volkswagen Golf Sportsvan; SEAT Leon 3; Volkswagen Arteon |
DSG-7 | DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3.0 | маслен | 2015 | Volkswagen Phideon |
Чести неизправности на трансмисиите DSG
Неизправности | Трансмисии |
Тресене и вибрации често се появяват по време на работа. | DQ250 (02E) |
Соленоидите могат да се задръстят с производни от износването на съединителя, ако трансмисионното масло не се сменя навреме. | DQ250 (02E), DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) |
Преждевременно износване на комплекта съединител. | DQ200 (0AM) |
Електронният блок за управление изгаря. | DQ200 (0AM) |
Поради високо налягане може да се напука корпуса на електронно-хидравличния блок – мехатроник. | DQ200 (0AM) |
Вилката, която задейства 6-а предавка е склонна към повреждане. | DQ200 (0AM) |
Трансмисията може да прегрее поради задръстване на топлообменника. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) |
Неизправности на блока мехатроник. | DL382 (0CK, 0CL) |
Трансмисионната течност бързо губи работните си характеристики. Това причинява износване на лагера на съединителя. | DL382 (0CK, 0CL) |
Коментирай