Tiptronic S - скоростни кутии за автомобили Porsche

Tiptronic S – скоростни кутии за автомобили Porsche

Tiptronic S е автоматична трансмисия с интелигентен софтуер, с която се оборудват автомобили Porsche. Когато е нужно, тя позволява на шофьорът да сменя предавки ръчно. Тя е подобрена версия на автоматичната трансмисия на марката, Tiptronic. Дебютирала е през 2000г. на модела Porsche Boxster S. В днешни дни се монтира на различни модели Porsche и Volkswagen.

Особености на Tiptronic S 

Tiptronic S е базирана на класическа автоматична трансмисия с хидротрансформатор. Специални превключватели монтирани на волана или лостове на волана се използват за ръчна смяна на предавки. Това е особено удобно за спортни автомобили, защото позволява по-малко разсейване от шофирането, тъй като не е нужно шофьорът да сваля ръцете си от волана. Освен това, смяната на нужната предавка е почти незабавно, както при ръчните скоростни кутии. Също така, можете да сложите скоростния лост в положение  “M” и да превключвате на по-висока или по-ниска предавка като го придвижвате към “+” или “–”.

Тази трансмисия може да се адаптира към индивидуални стилове на шофиране, което помага да се пести гориво, подсигурява перфектна динамика на автомобила и високо ниво на комфорт за шофьора и пътниците. 

Популярни трансмисии Tiptronic S 

Код на трансмисиятаПроизводителБрой предавкиМакс. капацитет на двигателя, Л. Макс. въртящ момент на двигателя, Л. Начало на производствотоМодели, в които се използва
09D (TR-60SN)Aisin66002001Porsche Cayenne 9PA; Volkswagen Touareg 7L
0С8 (TR-80SD)Aisin868502009Porsche Cayenne 92A; Volkswagen Touareg 7P
01V (5HP19)ZF53.73251995Porsche Boxster (986); Porsche 911 Carrera (996)

Чести неизправности на трансмисиите Tiptronic S 

НеизправностиТрансмисии
Клапанното тяло се поврежда сравнително рано. 09D (TR-60SN)
Кабелите на соленоидите се повреждат. 09D (TR-60SN)
Ако фрикционното покритие на блокиращия съединител на преобразувателя не се смени навреме, това може да причини повреда на маслената помпа.01V (5HP19)
Силното ускорение поврежда фрикционните покрития на пакетите съединители. Производните от износването им задръстват соленоидните клапани. 0С8 (TR-80SD)
Уплътненията и втулките на маслената помпа изискват доста честа смяна.  09D (TR-60SN); 01V (5HP19); 0С8 (TR-80SD)