2-Tronic е 5-степенна автоматизирана трансмисия, с която се оборудват някои автомобили на Peugeot след 2005 г. Тя притежава режим за ръчно управление и може да се адаптира към индивидуален стил на шофиране.
Работен принцип
Трансмисията 2-Tronic е базирана на ръчна скоростна кутия, която е оборудвана с две електромеханични устройства, управлявани от компютър. Едното от тях е отговорно за избора на предавки, а другото за включване и изключване на съединителя. За да превключи на ръчен ръчен, шофьорът премества скоростния лост в положение “M” и го натиска към “+” или “-” за превключване на по-висока или ниска предавка. В този режим трансмисията може да се управлява също с помощта на лостове на волана.
Популярни трансмисии 2-Tronic
Код на трансмисията | Производител | Макс. въртящ момент, Н-м | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Вид задвижване | Начало на производството | Модели, в които се използва |
МC5 | Aisin | – | – | Предно задвижване | 2005 | Peugeot 107 |
MAP | PSA | 140 | 1.4 | Предно задвижване | 2006 | Peugeot 207; Peugeot 1007 |
Чести неизправности на трансмисиите 2-Tronic
Неизправности | Трансмисии |
Поради грешки във фърмуера може да се получи разтрисане при смяна на предавки. | MAP |
Задействащия механизъм на съединителя има кратък период на експлоатация. | MAP; C551/C552 |
Блокът за управление на трансмисията се поврежда. | MAP |
Частите на съединителя бързо спират да работят. | MAP; C551/C552 |
Коментирай