Switch-Tronic: особености, предимства и недостатъци

Switch-Tronic: особености, предимства и недостатъци

Switch-Tronic e името на функция за ръчна смяна на предавки при автомобилите  Alpina с автоматични трансмисии. Тя е регистрирана през 1992. Когато се е появила технологията Switch-Tronic тя е била революционна, защото е била първата, която предлага ръчно управление за автоматични скоростни кутии, с които се оборудват автомобили масово производство. В днешни дни производителят активно използва я използва на моделите си, тъй като Switch-Tronic не предоставя само възможност за ръчна смяна на предавки, а представлява специален фърмуер адаптиран към способностите на двигателя и нуждите на шофьора. 

Работен принцип 

Switch-Tronic е базиран на автоматична трансмисия с класически дизайн, която включва преобразувател на въртящ момент и планетни предавки. Специален фърмуер позволява на трансмисията да работи в няколко режима. По подразбиране тя е настроена за комфортно шофиране, но ако е нужно, шофьорът може да превключи на спортен режим, при който предавките се сменят при по-високи обороти и по-бързо. Ръчният режим е проектиран за още по-динамично шофиране. Той подсигурява незабавна смяна на предавки. Трансмисията може да се контролира удобно в ръчен режим с помощта на лостовете на волана. 

Популярни трансмисии с функция Switch-Tronic 

Код на трансмисиятаПроизводителБрой предавкиМакс. въртящ момент, Н-мМакс. капацитет на двигателя, Л. Начало на производствотоВид завдвижванеМодели, в които се използва
5HP18ZF53103.01999Задно задвижванеAlpina В3 (E36)
5HP30ZF55606.01992Задно задвижванеAlpina B10 (E39)
6HP26ZF66006.02001Предно задвижване, задно задвижване, задвижване на всички колелаAlpina D3 Bi-Turbo; Alpina B5 (E60)
8HP70ZF87506.22010Задно задвижване, задвижване на всички колелаAlpina D3 Biturbo (F30)

Чести неизправности на трансмисиите с функция  Switch-Tronic 

MalfunctionsTransmissions
Износен съединител на преобразувателя на въртящ момент води до неизправности на помпата на трансмисията. 5HP18
Втулката на барабана на съединителя се поврежда бързо. 5HP30; 5HP18
Мехатроникът изгаря често, особено в горещо време. 8HP70; 6HP26
Трансмисията започва да вибрира и да тече масло поради износени втулки. 6HP26; 8HP70
Задръстени соленоиди причиняват тресене при смяна на предавки. 6HP26; 8HP70
Пластмасовият картер се деформира и напуква. 6HP26