Switch-Tronic e името на функция за ръчна смяна на предавки при автомобилите Alpina с автоматични трансмисии. Тя е регистрирана през 1992. Когато се е появила технологията Switch-Tronic тя е била революционна, защото е била първата, която предлага ръчно управление за автоматични скоростни кутии, с които се оборудват автомобили масово производство. В днешни дни производителят активно използва я използва на моделите си, тъй като Switch-Tronic не предоставя само възможност за ръчна смяна на предавки, а представлява специален фърмуер адаптиран към способностите на двигателя и нуждите на шофьора.
Работен принцип
Switch-Tronic е базиран на автоматична трансмисия с класически дизайн, която включва преобразувател на въртящ момент и планетни предавки. Специален фърмуер позволява на трансмисията да работи в няколко режима. По подразбиране тя е настроена за комфортно шофиране, но ако е нужно, шофьорът може да превключи на спортен режим, при който предавките се сменят при по-високи обороти и по-бързо. Ръчният режим е проектиран за още по-динамично шофиране. Той подсигурява незабавна смяна на предавки. Трансмисията може да се контролира удобно в ръчен режим с помощта на лостовете на волана.
Популярни трансмисии с функция Switch-Tronic
Код на трансмисията | Производител | Брой предавки | Макс. въртящ момент, Н-м | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Начало на производството | Вид завдвижване | Модели, в които се използва |
5HP18 | ZF | 5 | 310 | 3.0 | 1999 | Задно задвижване | Alpina В3 (E36) |
5HP30 | ZF | 5 | 560 | 6.0 | 1992 | Задно задвижване | Alpina B10 (E39) |
6HP26 | ZF | 6 | 600 | 6.0 | 2001 | Предно задвижване, задно задвижване, задвижване на всички колела | Alpina D3 Bi-Turbo; Alpina B5 (E60) |
8HP70 | ZF | 8 | 750 | 6.2 | 2010 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | Alpina D3 Biturbo (F30) |
Чести неизправности на трансмисиите с функция Switch-Tronic
Malfunctions | Transmissions |
Износен съединител на преобразувателя на въртящ момент води до неизправности на помпата на трансмисията. | 5HP18 |
Втулката на барабана на съединителя се поврежда бързо. | 5HP30; 5HP18 |
Мехатроникът изгаря често, особено в горещо време. | 8HP70; 6HP26 |
Трансмисията започва да вибрира и да тече масло поради износени втулки. | 6HP26; 8HP70 |
Задръстени соленоиди причиняват тресене при смяна на предавки. | 6HP26; 8HP70 |
Пластмасовият картер се деформира и напуква. | 6HP26 |
Коментирай