INVECS I-III e интелигентна система за управление на трансмисии, която е разработена от Mitsubishi Motors както за класически скоростни кутии, така и за безстепенни. Тя може да се адаптира към стила на шофиране на шофьора и притежава функция за ръчна смяна на предавки без съединител. Тази технология е представена за първи път през 1992 г., а първата кола оборудвана с тази система е била Mitsubishi Galant. Настоящите модели се оборудват с третото поколение на трансмисиите INVECS.
Как работи INVECS I-III
Първото поколение на INVECS е била сложна система, която регулира работата на трансмисията, задвижването, кормилното управление и окачването. Тя е работела заедно с конвенционална автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор и планетни предавки.
Във второто си поколение системата INVECS отново е вървяла заедно с конвенционална автоматична скоростна кутия, но е имала значително разширени функции, като възможността да се адаптира към индивидуален стил на шофиране и ръчен режим на управление със смяна на предавките в последователен стил.
Третото поколение на тази система е проектирано да работи с безстепенна скоростна кутия, което позволява изключително плавна смяна на съотношението на предавките и ефикасна употреба на мощността на двигателя. Режимът Sport Mode за ръчно управление има 6 симулирани предавки.
За управление на трансмисиите INVECS I-III в ръчен режим се използва скоростния лост, а някои от тях притежават и лостове на волана.
Популярни трансмисии INVECS I-III
Поколение INVECS | Година на дебютиране | Код на скоростната кутия | Вид трансмисия | Брой предавки | Макс капацитет на двигателя, Л | Вид задвижване | Модели, в които се използва |
I | 1992 | F4A33 | Автоматична с хидротрансформатор | 4 | 3.0 | Предно задвижване | Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante |
W4A32 | Автоматична с хидротрансформатор | 4 | 3.0 | Задвижване на всички колела | Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante | ||
II | 1994 | F4A42 | Автоматична с хидротрансформатор | 4 | 2.8 | Предно задвижване | Mitsubishi Carisma; Mitsubishi Galant; Mitsubishi Space Star; Mitsubishi Lancer |
F5A5 | Автоматична с хидротрансформатор | 5 | 3.8 | Предно задвижване, задвижване на всички колела | Mitsubishi Galant; Mitsubishi Eclipse | ||
III | 2000 | W1CJA (JF011E) | Безстепенна | – | 2.5 | Задвижване на всички колела | Mitsubishi ASX; Mitsubishi Lancer; Mitsubishi Outlander |
Чести неизправности на трансмисиите INVECS I-III
Неизправности | Трансмисии |
Втулките и уплътненията се повреждат поради износване на елементи на преобразувателя на въртящ момент, водейки до поява на течове. | F4A33; W4A32 |
Фрикционните дискове изгарят поради прегряване, което причинява затруднения със смяната на предавки. | F4A33; W4A32 |
Контактите на соленоидите се замърсяват. | F4A33; F4A42; W4A32 |
Нивото на лубриканта спада, причинявайки повреждане на помпата на трансмисията. | F4A42 |
Редукционния клапан на маслената помпа на трансмисията се поврежда. | W1CJA (JF011E) |
Лагерите на входящия и изходящия вал се износват. | W1CJA (JF011E) |
Коментирай