Twin Clutch SST, също известна като Twin Clutch Sport Shift Transmission, е 6-степенна автоматизирана ръчна скоростна кутия с два съединителя и ръчен режим на управление. С нея се оборудват автомобили на Mitsubishi и някои модели на френската PSA Group. Тази скоростна кутия е разработена от Mitsubishi Motors в сътрудничество с компанията Getrag (вече известна като Magna PT). Тя е дебютирала на Lancer Evolution X през 2008 г. Отличава се със сравнително близките съотношения на предавките, което има положително влияние върху динамиката и е важно за колите с висока мощност.
It is characterised by relatively close gear ratios, which has a positive impact on the vehicle dynamics and is important for high-performance cars.
Как работи Twin Clutch SST works
Twin Clutch SST е базирана на два електро-хидравлични съединителя, всеки от които е отговорен за отделен набор от предавки. Докато една предавка е задействана, друга вече е избрана и ще се активира веднага щом съответният съединител се задейства. Смяната на предавки се извършва плавно, без прекъсване в потока на въртящия момент. Това подсигурява отлична динамика, намаляване разхода на гориво и позволява по-спортно шофиране.
В автоматичен режим електронния блок за управление на скоростната кутия решава коя предавка да избере според показанията от различни сензори. Шофьорът може да избира между режими на шофиране, включително Normal и Sport (S-Sport при някои версии). Ако е нужно, шофьорът може да превключи на ръчно управление. За да направи това, трябва да премести скоростния лост от положение “D” в специален жлеб и след това към положение “+” или “-” или да използва лостовете на волана.
Технически характеристики на Twin Clutch SST
Код на скоростната кутия | Брой предавки | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Макс въртящ момент, Н-м | Вид съединител | Вид задвижване | Начало на производството | Модели, в които се използва |
SPS6 (6DCT470) | 6 | 2.2 | 470 | Мокър | Предно задвижване, задвижване на всички колела | 2008 | Mitsubishi cX; Mitsubishi Outlander; Citroën C-Crosser; Galant Fortis; Peugeot 4007; Mitsubishi Lancer |
Чести неизправности
- Демпфера и пружината могат да се повредят преждевременно. Проблемът се влошава от агресивно шофиране.
- Трансмисията е чувствителна на замърсяване. Филтърът и трансмисионната течност трябва да се сменят често.
- Каналите на хидравличното клапанно тяло и соленоидите се задръстват с производни от износването на фрикционните дискове, което води до неизправности на трансмисията.
- Трансмисията има склонност към прегряване, поради което радиатора ѝ трябва да се почиства редовно.
- Уплътняващия капак може да се повреди от прекомерни вибрации, водейки до течове от корпуса на скоростната кутия.
Коментирай