All-Trac е система за постоянно задвижване на всички колела, с която са оборудвани някои автомобили Toyota между 1988 и 2000. Тя е разработена от японския производител на автомобили Toyota Motor Corporation през 1986 и първоначално е била наречена GT-Four. По това време е смятана за революционна, защото е притежавала блокиращ централен диференциал. По-рано това почти не е било срещано в леки автомобили.
Конструкция на All-Trac и как работи
В първите версии на системата, изходящият въртящ момент на трансмисията е бил подаван на централния диференциал, който е бил интегриран в предния диференциал. Мощността след това е била разпределяна равномерно между осите. В резултат от това сцеплението на колелата се е подобрявало на всякакви повърхности. Имало е също и възможност за ръчна блокировка на раздатъчната кутия с помощта на бутона “Center Diff. Lock” в купето. След като бъде натиснат, осите се свързват твърдо помежду си и карданните валове на предните и задните диференциали се въртят с еднаква скорост.
По-късно централният диференциал е заменен с виско муфа.
Автомобили оборудвани с All-Trac
Модел | Години на производство | Модификации, които включват тази система | Капацитет на двигателя (л) | Мощност на двигателя (кс) |
Camry V20 | 1988–1991 | DX, LE | 2 | 82–140 |
Corolla E90 | 1988–1992 | Standard и SR5 | 1.6 | 95–125 |
Previa XR10 | 1990–1999 | DX, LE | 2.4 | 135 |
Celica А60 | 1988–1993 | Standard | 2 | 203–205 |
RAV4 XA10 | 1995–2000 | 2 | 119–129 |