Какво е All-Trac? Особености и технически характеристики

Какво е All-Trac? Особености и технически характеристики

All-Trac е система за постоянно задвижване на всички колела, с която са оборудвани някои автомобили Toyota между 1988 и 2000. Тя е разработена от японския производител на автомобили Toyota Motor Corporation през 1986 и първоначално е била наречена GT-Four. По това време е смятана за революционна, защото е притежавала блокиращ централен диференциал. По-рано това почти не е било срещано в леки автомобили. 

Конструкция на All-Trac и как работи

В първите версии на системата, изходящият въртящ момент на трансмисията е бил подаван на централния диференциал, който е бил интегриран в предния диференциал. Мощността след това е била разпределяна равномерно между осите. В резултат от това сцеплението на колелата се е подобрявало на всякакви повърхности. Имало е също и възможност за ръчна блокировка на раздатъчната кутия с помощта на бутона “Center Diff. Lock” в купето. След като бъде натиснат, осите се свързват твърдо помежду си и карданните валове на предните и задните диференциали се въртят с еднаква скорост. 

По-късно централният диференциал е заменен с виско муфа. 

Автомобили оборудвани с All-Trac

Модел Години на производство Модификации, които включват тази система  Капацитет на двигателя (л) Мощност на двигателя (кс)
Camry V20 1988–1991 DX, LE 2 82–140 
Corolla E90 1988–1992 Standard и SR5 1.6 95–125 
Previa XR10 1990–1999 DX, LE 2.4 135
Celica А60 1988–1993 Standard 2 203–205
RAV4 XA10 1995–2000  2 119–129
    club
    Твоят профил е твой личен асистент.

    Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.