
4×4 Allgrip е интелигентна система за задвижване на четирите колела, с която се оборудват автомобили Suzuki. Тя се е появила за първи път на модела Vitara през 1988. Системата контролира двигателя, задвижването и ESP. Тя позволява да се избере оптималният режим на шофиране за всякакви пътища и метеорологични условия и също позволява да се намалят разхода на гориво и вредните емисии в околната среда.
Видове 4×4 Allgrip и как работят
Auto (постоянен): Той се използва при моделите Swift и Ignis. Многодисков хидравличен съединител със силиконово масло се използва за разпределение на въртящия момент вместо централен диференциал. Лубрикантът се нагрява и разширява, ако има разлика между скоростта на колелата на различните оси. Допълнителен въртящ момент тогава се подава към задната ос, за да се предотврати буксуване на предната ос.
Select (при поискване): това е функция на моделите Vitara и SX4. Системата 4×4 Allgrip използва данни за състоянието на пътната повърхност, положението на дроселовата клапа и на волана. Това позволява да се разпределя сила към задната ос още преди да започне да буксува. Притежава 4 режима на шофиране:
- Режимът Auto предлага ефикасна консумация на гориво. През повечето време автомобилът е с предно задвижване, обаче, ако колата засече буксуване на предните колелата, всичките четири колела автоматично се задействат.
- Режимът Sport подобрява маневреността и разпределя въртящ момент към задната ос, ако е нужно. Освен това, двигателят реагира по-бързо при натискане на педала на газта.
- Режимът Snow предоставя безопасно шофиране и задържане на пътя на хлъзгави и заснежени пътища. На основата на положението на волана и на педала на газта, той разпределя мощност към всичките четири колела.
- Режимът Lock подобрява офроуд способностите. Той разделя въртящият момент равномерно между двете оси.
Желаният 4×4 Allgrip може да се избере с помощта на копче, което е монтирано на централната конзола.
Pro (с ръчно включване): предназначен за шофиране по пресечен терен. С него се оборудват джиповете Jimny. Между карданните валове има монтирана раздатъчна кутия. При тежки условия на пътя, тя предоставя ниско съотношение на предавките, а при нормалните условия – високо съотношение на предавките. При нужда, осите могат да бъдат твърдо свързани, а въртящият момент се дели равномерно.
Коментирай