I-Shift е автоматизирана скоростна кутия с функция за ръчно управление, с която се оборудват камиони Volvo. Тя е разработена от инженерите на Volvo Group и е в употреба от 2001 г. През 2014 г. Volvo са представили I-shift Dual Clutch, версия с двоен съединител. Поради наличието на редуктори, I-Shift подсигурява надеждно тръгване дори на напълно натоварено превозно средство. Същевременно, натоварването върху съединителя се понижава с до 75%. Освен това, разходът на гориво е оптимизиран. Възможността да се сменят предавки ръчно позволява ефикасно използване на въртящия момент на двигателя според условията на пътя. Превключването на ръчно управление се извършва чрез преместване на скоростния лост в положението обозначено с “M”. Може да се превключва към по-висока или по-ниска предавка чрез бутоните “+” и “-” монтирани на скоростния лост.
Популярни версии на Volvo I-Shift
Код на скоростния лост | Производител | Брой предавки | Макс. въртящ момент на двигателя, Н-м | Макс. тегло на превозното средство, тонове | Модели, в които се използва |
AT2412C | Volvo | 12 + 4 задни | 2400 | 44 | Volvo FH; Volvo FM |
ATO2512C | Volvo | 12 + 4 задни | 2500 | 60 | Volvo FM; Volvo FH |
AT2812D | Volvo | 12 + 4 задни | 2800 | 52 | Volvo FH |
ATO3512D | Volvo | 12 + 4 задни | 3550 | 60 | Volvo FH |
ATO3112E | Volvo | 12 + 4 задни | 3150 | 60 | Volvo FH |
AT2612D | Volvo | 12 + 4 задни | 2600 | 60 | Volvo FM; Volvo FH |
SPO2812 | Volvo | 12 + 4 задни | 2800 | 60 | Volvo FH; Volvo FE; Volvo FMX |
Коментирай