G-Tronic е серия автоматични трансмисии с ръчен режим, с които се оборудват автомобили Mercedes-Benz и SsangYong. Първият G-Tronic е бил 4-степенна автоматична скоростна кутия, която е излязла на пазара през 1981 г. В днешни дни производителят произвежда 9-степенна трансмисия G-Tronic. Всички тези скоростни кутии са собствена разработка на Daimler AG. Те се отличават с надеждност, висока производителност и могат да предават високи въртящи моменти.
Работен принцип на G-Tronic
G-Tronic е базиран на класическа автоматична трансмисия с хидротрансформатор и електронно управление. Започвайки от 90-те, тя притежава блокиращ съединител на преобразувателя на въртящ момент. Първоначално, това е позволявало на шофьорът да избере най-високата предавка (една или няколко по-високи предавки могат да бъдат блокирани). По-късно, това е помогнало да се въведе пълен ръчен режим, който е част от всички по-късни поколения на тази автоматична трансмисия.
Обикновено тези трансмисии имат няколко автоматични режима на работа, например, Sport, Comfort, Eco. Шофьорът може да избере желаният режим чрез бутон, специален превключвател или селектор на централната конзола. За да превключите на ръчен режим, трябва да преместите селектора за скорости в положение “D”, а след това да го бутнете наляво, към знака “–”. Това заключва предавката задействана в момента. След това, можете да сменяте към по-високи или по-ниски предавки чрез натискане на селектора към “+” или “–”, съответно. Ръчната смяна на предавки може да се извършва също и с помощта на лостове на волана (ако има такива в автомобила).
Популярни трансмисии G-Tronic
Версия на трансмисията | Код на трансмисията | Брой предавки | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Макс. въртящ момент на двигателя, Н-м | Начало на производството | Вид задвижване | Модели Mercedes-Benz | Модели SsangYong |
4G-Tronic | 722.3 (W4A040) | 4 | 6.0 | 570 | 1981 | Задно задвижване | S-Class W126; E-Class W123; S-Class W140; SL R107; E-Class W124; SL R129 | ― |
4G-Tronic | 722.4 (W4A020) | 4 | 3.0 | 250 | 1981 | Задно задвижване | S-Class W126; E-Class W123; C-Class W202; E-Class W124 | ― |
5G-Tronic | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) | 5 | 3.5; 4.3; 6 | 350; 420; 580 | 1996 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | C-Class W202; S-Class W221; C-Class W204; E-Class W211; C-Class W203; E-Class W212; M-Class W163; S-Class W140; S-Class W220 | Rodius AJ; Rexton Y200 |
5G-Tronic | 722.7 (W5A180) | 5 | 1.9 | 205 | 1998 | Предно задвижване | Vaneo W414; A-Class W168 | ― |
7G-Tronic | 722.9 (W7X550, W7A700, W7B700, ) | 7 | 3.5; 5.5; 6.3 | 550; 700; 850 | 2003 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | C-Class W204; S-Class W221; E-Class W211; S-Class W220; M-Class W164; C-Class W205; E-Class W212; M-Class W166 | Chairman W |
9G-Tronic | 725.0 (NAG3) | 9 | 6.7 | 1000 | 2013 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | C-Class W205; GLE W166; S-Class W222; E-Class W213; GLS X166; CLS W218 |
Чести неизправности на трансмисиите G-Tronic
Неизправности | Трансмисии |
Поради задръстване на радиатора на скоростната кутия, трансмисията прегрява. | 722.4 (W4A020);7 22.3 (W4A040) |
Поврежда се пружина на пакета съединители за задна предавка. | 722.3 (W4A040); 722.4 (W4A020) |
Често се поврежда вакуумния модулатор. | 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040) |
Втулка между валовете на трансмисията е с недостатъчна здравина и се поврежда често. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Соленоидите на клапанното тяло се задръстват с производни от износването на пакета съединители. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Соленоидите блокиращия съединител на въртящ момент спират да работят преждевременно. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Електронната платка на корпуса на клапана често се поврежда. | 722.7 (W5A180); 722.9 (W7A700, W7X550, W7B700) |
Един от барабаните на съединителя се поврежда. | 722.7 (W5A180) |
Вибрациите причинени от агресивно шофиране водят до сериозни щети по корпуса на трансмисията. | 722.9 (W7B7000, W7X550, W7A70) |
Неизправности на трансмисията причинени от замърсяване на трансмисионната течност и ненавременната ѝ смяна. | 725.0 (NAG3) |
Коментирай