Трансмисия G-Tronic: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Трансмисия G-Tronic: съществена информация, видове, особености и технически параметри

G-Tronic е серия автоматични трансмисии с ръчен режим, с които се оборудват автомобили  Mercedes-Benz и SsangYong. Първият G-Tronic е бил 4-степенна автоматична скоростна кутия, която е излязла на пазара през 1981 г. В днешни дни производителят произвежда 9-степенна трансмисия G-Tronic. Всички тези скоростни кутии са собствена разработка на  Daimler AG. Те се отличават с надеждност, висока производителност и могат да предават високи въртящи моменти. 

Работен принцип на G-Tronic

G-Tronic е базиран на класическа автоматична трансмисия с хидротрансформатор и електронно управление. Започвайки от 90-те, тя притежава блокиращ съединител на преобразувателя на въртящ момент. Първоначално, това е позволявало на шофьорът да избере най-високата предавка (една или няколко по-високи предавки могат да бъдат блокирани). По-късно, това е помогнало да се въведе пълен ръчен режим, който е част от всички по-късни поколения на тази автоматична  трансмисия. 

Обикновено тези трансмисии имат няколко автоматични режима на работа, например,  Sport, Comfort, Eco. Шофьорът може да избере желаният режим чрез бутон, специален превключвател или селектор на централната конзола. За да превключите на ръчен режим, трябва да преместите селектора за скорости в положение “D”, а след това да го бутнете наляво, към знака  “–”. Това заключва предавката задействана в момента. След това, можете да сменяте към по-високи или по-ниски предавки чрез натискане на селектора към  “+” или “–”, съответно. Ръчната смяна на предавки може да се извършва също и с помощта на лостове на волана (ако има такива в автомобила). 

Популярни трансмисии G-Tronic 

Версия на трансмисиятаКод на трансмисиятаБрой предавкиМакс. капацитет на двигателя, Л.Макс. въртящ момент на двигателя, Н-мНачало на производствотоВид задвижванеМодели Mercedes-Benz Модели SsangYong 
4G-Tronic722.3 (W4A040)46.05701981Задно задвижванеS-Class W126; E-Class W123; S-Class  W140; SL R107; E-Class W124; SL R129
4G-Tronic722.4 (W4A020)43.02501981Задно задвижванеS-Class W126; E-Class W123; C-Class W202; E-Class W124
5G-Tronic722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)53.5; 4.3; 6350; 420; 5801996Задно задвижване, задвижване на всички колелаC-Class W202; S-Class W221; C-Class W204; E-Class W211; C-Class W203; E-Class W212; M-Class W163; S-Class W140; S-Class W220
Rodius AJ; Rexton Y200
5G-Tronic722.7 (W5A180)51.92051998Предно задвижванеVaneo W414; A-Class W168
7G-Tronic722.9 (W7X550, W7A700, W7B700, )73.5; 5.5; 6.3550; 700; 8502003Задно задвижване, задвижване на всички колелаC-Class W204; S-Class W221; E-Class W211; S-Class W220; M-Class W164; C-Class W205; E-Class W212; M-Class W166Chairman W
9G-Tronic725.0 (NAG3)96.710002013Задно задвижване, задвижване на всички колелаC-Class W205; GLE W166; S-Class W222; E-Class W213; GLS X166; CLS W218

Чести неизправности на трансмисиите G-Tronic 

НеизправностиТрансмисии 
Поради задръстване на радиатора на скоростната кутия, трансмисията прегрява. 722.4 (W4A020);7 22.3 (W4A040)
Поврежда се пружина на пакета съединители за задна предавка. 722.3 (W4A040); 722.4 (W4A020)
Често се поврежда вакуумния модулатор.722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040)
Втулка между валовете на трансмисията е с недостатъчна здравина и се поврежда често. 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)
Соленоидите на клапанното тяло се задръстват с производни от износването на пакета съединители. 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)
Соленоидите блокиращия съединител на въртящ момент спират да работят преждевременно. 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)
Електронната платка на корпуса на клапана често се поврежда. 722.7 (W5A180); 722.9 (W7A700, W7X550, W7B700)
Един от барабаните на съединителя се поврежда. 722.7 (W5A180)
Вибрациите причинени от агресивно шофиране водят до сериозни щети по корпуса на трансмисията. 
722.9 (W7B7000, W7X550, W7A70)
Неизправности на трансмисията причинени от замърсяване на трансмисионната течност и ненавременната ѝ смяна. 725.0 (NAG3)